آب تمیز بیشتر برای کشاورزی و باغداری در زمان خشکسالی

در بخشی دیگر از پروژه، این پساب تصفیه شده به عنوان آب آبیاری برای کشت محصولات مختلف از جمله سیب زمینی، پیاز و گلابی مورد استفاده قرار می گیرد و این محصولات پس از برداشت از نظر وجود ریزآلاینده ها و ایمنی مواد غذایی مورد بررسی قرار می گیرند. نتایج اواخر سال جاری اعلام خواهد شد. این تحقیق باید نشان دهد که آیا پس از تمیز کردن، به عنوان مثال، با سیستم نصب شده در تصفیه خانه فاضلاب در Ritthem، برای آلاینده های موجود در محصولات مناسب است یا خیر.

تابستان گذشته بار دیگر به طرز دردناکی مشخص شد که خشکسالی و کمبود آب برای کشاورزی و باغداری می تواند به محصولات زراعی آسیب بزرگی وارد کند. به خصوص در زیلند و برابانت، فوریت این مشکل در سال های اخیر به شدت احساس شده است. تعدادی از احزاب محلی و ملی به رهبری دانشگاه و تحقیقات Wageningen به نیروهای خود پیوسته اند و مشترکاً به دنبال منابع جایگزین آب برای آبیاری هستند. یکی از منابع آشکار، فاضلاب تصفیه شده، پساب، تصفیه فاضلاب است. با این حال، این آب به دلیل وجود ریزآلاینده‌های موجود، نامی جمعی برای بقایای داروها، محصولات محافظت از گیاهان و سایر مواد شیمیایی پایدار به اندازه کافی تمیز نیست. در پروژه EffluentFit4Food، اکنون راهی برای تجزیه و تحلیل سریع و ارزان آب و در صورت لزوم، تصفیه و تصفیه آن به روشی ایمن، مقرون به صرفه، پایدار و مقیاس پذیر در حال توسعه است.

قوانین و مقررات اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا اخیراً دستورالعملی را منتشر کرده است: حداقل الزامات برای استفاده مجدد از آب. اکنون این وظیفه دولت های ملی است که این دستورالعمل ها را در قوانین و مقررات اجرا کنند. بنابراین استفاده از پساب مجاز خواهد بود، اما ایمنی هنوز به درستی بررسی و تضمین نشده است. سرپرست پروژه ویلفرد آپلمن: “به ویژه در زمینه ریزآلاینده ها، من نگرانی هایی در مورد تاثیر آنها بر ایمنی مواد غذایی دارم. تا کنون، این در واقع به اندازه کافی در وضعیت هلند مورد بررسی قرار نگرفته است. در اسرائیل، این موضوع مورد مطالعه قرار گرفته است، و گاهی اوقات یک عامل ایجاد می شود. 1000 افزایش غلظت این مواد در غذا مشاهده شده است.



منبع

شرکای پروژه EffluentFit4Food
مؤسسات دانش زیر، هیئت های آب، گروه های ذینفع کشاورزی، تأمین کنندگان فناوری و دولت ها در این تحقیق مشارکت دارند:

Wageningen Food & Biobased Research، Wageningen Plant Research، Wageningen Food Safety Research، HZ University of Applied Applied HAN Hogeschool van Arnhem en Nijmegen، waterschap Scheldestromen، Waterschap Brabantse Delta، Nederlandse Fruittelers Organisatie BLANE, PV,P. استان زیلند، استان نورد-برابانت در بخش کشاورزی و غذا، Tuinbouw و Uitgangsmaterialen en Water & Maritiem.

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه و تحقیقات واگنینگن
www.wur.nl

تصفیه و آزمایش اضافی روی محصول در حال رشد
برای این تحقیق، یک نصب آزمایشی با تجهیزات تصفیه در کارخانه تصفیه فاضلاب هیئت مدیره آب شلدسترومن در ریتم قرار داده شده است که اکنون یک سیستم کار را نشان می دهد که آب می تواند تصفیه شود. در ماه‌های آینده، آزمایش‌های بیشتری روی این موضوع انجام خواهد شد تا ببینیم آیا همه چیز به درستی کار می‌کند یا خیر. فناوری مورد استفاده، MicroForce++، مبتنی بر ترکیبی از تخریب توسط ازن (فرایند اکسیداسیون) و فرآیندهای طبیعی است. نصب آزمایشی توسط PureBlue، شرکتی از Kapellebrug که سیستم‌های نوآورانه‌ای برای تصفیه آب توسعه می‌دهد، نصب شده است.

آیا می توان از فاضلاب تصفیه شده (پساب) تصفیه خانه های فاضلاب (WWTPs) به عنوان آب آبیاری در کشاورزی و باغداری استفاده کرد؟ گروهی از هیئت‌های آب، موسسات دانش، و شرکت‌ها به رهبری دانشگاه و تحقیقات Wageningen، مطالعه‌ای را برای بررسی چگونگی این کار در عمل راه‌اندازی کرده‌اند.