آشنایی با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده گُل‌سِتان | dastchinflower

در مجله خبری گل و گیاه ی مذکور گلبرگهای گیاه به شکل مارپیچ باز شده و اغلب در لبه ها به سمت عقب حرکت می کنند دقیقا طوری که نوک غنچه های گیاه به خوبی نمایان باشند. دامنه رنگ گلها، متنوع و شامل زرد تیره، زرد دو رنگ، زرد آلویی، مسی نارنجی، قرمز، سوسنی، خاکستری و حتی کرم مایل به قهوه ای می باشد. محل قطع شاخه براي برداشت گل بالاي اولين برگ پنج برگچه اي از پايين شاخه است. در فصل زمستان محل برش بالاي دومين برگ پنج برگچه اي انتخاب مي شود. روشهاي توليد و برداشت رز در گلخانه به دو صورت پيوسته يا دوره اي است.

http://bongahekhodro.irپیوند زده اگر همراه با جوانه بیدار باشد، پس از پیوند شاخه را از یک سانتیمتر بالای شکاف قطع کرده جای برش را با چسب پیوند می پوشانند. ولی اگر پیوند پاییزه و با جوانه خواب است فقط کمی از انتهای شاخه را بریده بقیه آن را می گذارند بهار که پیوند بیدار شده و می خواهد سبز شود می برند. برگ پیوندک را باید بطوری قبلا چیده باشند که یک تا دو سانتیمتر از دم برگ به پیوندک باقی بماند. خزانه ای که در آن دانه ها را می کارند، اگر در گلخانه باشد مناسب تر است. در غیر این صورت باید از تغارهای مخصوص بذرکاری استفاده کرد. برای به دست آوردن جورهای و گونه های تازهای از گل سرخ، میوه هایی را که به این منظور روی بوته ها باقی گذارده اند.

آفات و بیماری گل رز

این نوع رز که به رنگ قرمز روشن است، هر سال در فصل پاییز گل می‌دهد. یکی از پرطرفدار ترین و زیباترین گونه های رز باغچه ای، گل رز مینیاتوری می باشد. رزهای مینیاتوری دارای قد و قامت کوتاه و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از گل های رز هیبرید چای یا گراندیفلورا می باشند.

نور مناسب برای پرورش رز هلندی

قلمه ها با يك تا سه گره برداشت شده و تنها برگ انتهايي نگه داشته مي شود و برگ هاي تحتاني حذف مي شود. ته قلمه ها را مي توان براي ريشه زائي بهتر با پودرهاي حاوي هورمون تيمار كرد. قلمه ها را سپس در داخل بستر ريشه زائي قرار مي دهند كه معمولاً از ماسه، پرليت با يپت ماس و يا تركيبي از آنها مي باشد.

چهارمین نوع رز باغی قدیمی : رز چینی

از مهم ترین ویژگی های این گل تعداد بسیار زیاد گلبرگ های آن و اندازه بزرگ گل می باشد. اندازه رز هیبریدی بین ۸ تا ۱۲ سانتی متر بوده و دارای ساقه های بلند می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این نوع گل در شرایط گرم آب و هوایی رشد خوبی نداشته و گل نمی دهد. امروزه نیز احتمالا این بوته جاودان یکی از پرطرف‌دارترین گیاهان گل‌دار در صنعت گل و گیاه محسوب می‌شود.

  • ۳- هر هفته یک بار به میزان لازم به اندازه یک قاشق غذاخوری نمک منیزیم روی خاک خود بریزید و سپس آبیاری کنید تا نمک به درون خاک نفوذ کند.
  • کوچکترین نوع گل رز گل رز مینیاتوری است که طول آن به کمتر از ۳۰ سانتی متر می رسد.
  • اگر بخواهیم ماندگاری گل‌های رز را رتبه بندی کنیم؛ به ترتیب ابتدا رز جاودان و بعد رز هلندی در رتبه اول و دوم قرار می‌گیرند.
  • این نوع گل ها می توانند بین ۱٫۵ تا ۴٫۵ متر از هر جهت رشد کنند.