آفت ماه اکتبر: قارچ Botryosphaeriaceae

این پاتوژن ها برای صنعت نهالستان تولیدی مهم هستند زیرا می توانند ناخودآگاه در گیاهان آلوده که در زمان فروش/کاشت سالم به نظر می رسند پخش شوند. این امر به ویژه برای نهال های جنگلی، درختان زینتی و چشم انداز، و نهال های میوه و آجیل پیوندی مهم است. مدیریت پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری زا شدن اندوفیت ها و ایجاد بیماری لازم است. این شامل جلوگیری از زخم و محافظت از زخم های هرس و پیوند با یک قارچ کش مناسب است. شاخه های مرده و مرده را به سرعت حذف کنید زیرا عفونت اولیه می تواند با موفقیت ریشه کن شود و بار تلقیح در محصول کاهش می یابد. شرایط رشد بهینه را فراهم کنید زیرا استرس گیاه می تواند خطر تبدیل شدن اندوفیت به یک پاتوژن، به ویژه تنش آبی و آسیب مکانیکی را افزایش دهد.

مقاله کامل را در www.yourlevyatwork.com.au بخوانید

قارچ‌های این خانواده می‌توانند به‌عنوان اندوفیت برای مدت طولانی و بدون ایجاد هیچ گونه اثرات مضر، گاهی برای سال‌ها، در گیاه حضور داشته باشند.

قارچ‌های خانواده Botryosphaeriaceae اندوفیت‌های رایج و پاتوژن‌های بیماری‌زا در طیف وسیعی از درختچه‌ها و درختان چوبی هستند. اندوفیت ها قارچ هایی هستند که در گیاهان زندگی می کنند و خوش خیم یا مفید هستند.

با این حال، بسیاری از گونه‌های قارچ Botryosphaeriaceae می‌توانند به پاتوژن‌های تهاجمی تبدیل شوند و باعث ایجاد شانکر و از بین رفتن نوک‌ها و ساقه‌های در حال رشد شوند. هنگامی که در ساقه اصلی یک گیاه وجود داشته باشد، افراد معمولاً می میرند، اگرچه گاهی اوقات در مورد درختان بزرگ ممکن است چندین ماه طول بکشد.



منبع