آموزش PlantwisePlus به پرورش دهندگان کنیایی کمک می کند تا استاندارد ایمنی مواد غذایی KS1758 را رعایت کنند

این آموزش 6 روزه برای 120 مربی که نماینده صادرکنندگان مختلف میوه، سبزیجات و گل در کنیا هستند، در مورد مسائلی مانند حمل و نقل پس از برداشت، ایمنی کار، استفاده از آفت کش ها، تغذیه گیاه، قابلیت ردیابی و نگهداری سوابق ارائه شد.

این حرکت باعث تولد KS 1758 شد. این استاندارد بر چهار ستون اصلی بنا شده است: ایمنی مواد غذایی، عملکرد خوب کشاورزی، رفاه کارگران و مراقبت از محیط زیست.

آقای Okisegere Ojepat، مدیر عامل FPC کنیا، شرکت کنندگان را از طریق ایمنی، کیفیت و بهداشت مواد غذایی آشنا کرد. هدف از این جلسه این بود که شرکت کنندگان بتوانند مفهوم ایمنی و کیفیت مواد غذایی و الزامات اقدامات بهداشتی خوب را درک کنند.

استاندارد کنیا 1758: 2016 (KS 1758) یک آیین نامه عملی برای صنعت باغبانی کنیا است که معیارهای بهداشتی و ایمنی را برای تولید، جابجایی و فروش گل، گیاهان زینتی، میوه ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه جات ترسیم می کند. این به دو قسمت تقسیم می شود که قسمت اول گلکاری و قسمت دوم میوه ها و سبزیجات را پوشش می دهد.

بازیگران صنعت باغبانی در کنیا، با درک اهمیت این بخش فرعی و چالش های پیش روی این بخش فرعی، یک کد عملی برای تنظیم تولید محصولات باغبانی برای تضمین عرضه محصولات با کیفیت بالا و سالم ایجاد کردند. و محصولات ایمن برای بازارهای داخلی و بین المللی.

منبع: blog.plantwise.org



منبع

از طریق برنامه PlantwisePlus و با مشارکت کنسرسیوم محصولات تازه کنیا (FPC کنیا)، ABI آموزش هایی را برای کمک به کنیا در رعایت استاندارد ایمنی غذایی KS1758 برای میوه ها، سبزیجات و گل های خود ارائه کرده است.

به عنوان بخشی از معرفی خود، او از بیماری های ناشی از غذا به عنوان یک نگرانی واقعی در سطح جهانی صحبت کرد. چالش‌های دیگر با تغییرات آب و هوایی، تغییر شیوه‌های کشاورزی و رفتار انسانی همچنان عامل کلیدی تأثیرگذار بر سیستم‌های ایمنی مواد غذایی است. وی سپس مفاهیم خطرات ایمنی مواد غذایی، برنامه های پیش نیاز (PRPs)، بهداشت، مفهوم کیفیت، قابلیت ردیابی و آلودگی مواد غذایی را مورد بحث قرار داد. همه این اجزا در استاندارد KS 1758 پوشش داده شده است، از این رو فشار برای کاشت کامل استاندارد است.