آیا کوگن برای شما مناسب است؟

نیاز بار ثابت: سیستم های CHP به طور کلی برای تاسیساتی با برق ثابت و نیاز به گرمایش فضا در طول سال مناسب هستند. یک واحد CHP برای اینکه از نظر مالی مقرون به صرفه باشد، باید بتواند با تمام ظرفیت خود کار کند. به عنوان مثال می توان گلخانه ای را نام برد که در ماه های زمستان تقاضای برق و گرمایش بالایی دارد اما در ماه های تابستان تقاضای بسیار کمی دارد. ممکن است اجرای سیستم CHP فقط در زمستان و بیکار نگه داشتن آن در تابستان از نظر مالی مفید نباشد. تقاضای ناهماهنگ برق و گرمایش و توقف بیش از حد می تواند تولید همزمان را به سرمایه گذاری کمتر از بهینه تبدیل کند.



منبع

هزینه های CapEx بالا و O&M: یک سیستم cogen تجاری که پشتیبانی مالی ندارد، مانند تخفیف های دولتی یا سرمایه گذاران خارجی، ممکن است بسیار گران باشد. بدون انگیزه های مالی، یک پروژه Cogen CapEx ممکن است دوره بازپرداخت نسبتا طولانی و بازده سرمایه گذاری (ROI) پایینی داشته باشد. همچنین، یک واحد کوژن می‌تواند هزینه‌های عملیاتی و نگهداری (O&M) بالاتری نسبت به منابع انرژی سنتی داشته باشد.

آیا کوگن برای شما مناسب است؟ انجام تحلیل های مالی و زیست محیطی. یک سیستم CHP مقرون به صرفه به عوامل متعددی بستگی دارد: هزینه سرمایه گذاری اولیه، نرخ بهره، ساعات کار تاسیسات، فصلی بودن، قیمت سوخت و نوع فناوری Cogen.

قیمت بالای انرژی عوارض خود را می‌کشد، تورم را افزایش می‌دهد و بر نرخ بهره تأثیر می‌گذارد. اگر هزینه های گاز طبیعی و برق باعث کاهش سود شرکت شما می شود، ممکن است بخواهید بدانید که آیا تولید همزمان برای شما مناسب است یا خیر.

مسائل زیست محیطی: بهره برداری از واحد CHP با دیزل یا سایر سوخت های فسیلی با کربن بالا می تواند راه حلی کمتر سازگار با محیط زیست در حوزه قضایی با شبکه برق پاک باشد. اگر مالیات کربن بر سوخت ورودی اعمال شود، هزینه اضافی ممکن است چنین سیستم cogen را غیراقتصادی کند.

حتی اگر سیستم CHP مزایای زیادی دارد، برای هر کسب و کاری مناسب نیست. استفاده از سیستم CHP بسته به شرایط خاص ممکن است دارای معایبی باشد:

برای اطلاعات بیشتر:
انرژی 360
www.360energy.net

فن آوری های تولید همزمان (Cogen) یا ترکیبی حرارت و نیرو (CHP) سوخت را برای تولید همزمان برق و گرما می سوزاند. استفاده از این سیستم ها مزایای زیادی دارد:

  • راندمان سوخت بالاتر: یک سیستم CHP گرمای حاصل از تولید برق را جذب می کند و از آن برای تامین نیازهای گرمایشی ساختمان استفاده می کند. استفاده از گرمای حاصل از تولید برق، راندمان سوخت نیروگاه های تولید همزمان را تا 90-85 درصد در مقایسه با 55 درصد یا کمتر در نیروگاه های معمولی افزایش می دهد.
  • بدون تلفات خط. واحدهای تولید همزمان به طور معمول نزدیک به محل مصرف برق و گرما نصب می شوند. از آنجایی که انرژی نیازی به انتقال در فواصل طولانی ندارد، یک سیستم CHP می تواند تلفات خطوط انتقال و توزیع (T&D) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • افزایش امنیت انرژی و قابلیت اطمینان: واحدهای Cogen به طور بالقوه می توانند امنیت و قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه دهند. آنها می توانند به طور مستقل از شبکه برق – بدون اتصال – در حالت جزیره ای کار کنند. واحدهای کوژن متصل به شبکه می توانند برق تولید کنند، حتی در صورت قطع برق شبکه. در این مورد، با این حال، حفاظت جزیره ای باید برای محافظت از کارگران تاسیسات و تعمیرات ارائه شود.
  • تنوع انتخاب سوخت: سیستم‌های CHP می‌توانند از انواع سوخت‌ها مانند زیست توده (خرده چوب یا گلوله‌های چوب)، بیوگاز، گاز طبیعی یا سایر منابع انرژی قابل احتراق استفاده کنند. انتخاب سوخت به اهداف مالی و زیست محیطی مالک CHP بستگی دارد.
  • مدیریت هزینه انرژی: انرژی یکی از بزرگترین هزینه های عملیاتی برای بسیاری از شرکت ها است. کنترل مصرف انرژی به نفع مالی است. هنگامی که مصرف برق و گرمایش واقعی مشخص باشد، تضمین قراردادهای قیمت انرژی در آینده برای سوخت ورودی CHP بسیار ساده تر است.
  • توافق خرید برق: شرکتی که از CHP برای گرمایش و نیازهای برق خود استفاده می کند، می تواند با فروش برق به دیگران یا به شبکه درآمد اضافی نیز ایجاد کند. با قراردادهای خرید برق (PPA)، مالک CHP می‌تواند نرخ انرژی و صادرات برق را با قیمت توافقی تعیین کند.
  • شرکت در پاسخگویی به تقاضا: اگر انجام این کار از نظر مالی سودمند باشد، مالک CHP می‌تواند از برنامه‌های پاسخ تقاضای شبکه برق (DR) استفاده کند. کسب‌وکاری که در پاسخ به تقاضا مشارکت می‌کند، موافقت می‌کند که در پاسخ به نیازهای از پیش تعیین‌شده، توانی را که از شبکه می‌کشد، کاهش دهد یا کاهش دهد. واحد CHP می تواند در شرایط مناسب، برق تامین شده از شبکه را جابجا کند.
  • کاهش انتشار کربن: یک سیستم CHP ممکن است کربن فشرده کمتری نسبت به شبکه یک حوزه قضایی داشته باشد. در چنین مواردی، مالک CHP می‌تواند انتشارات Scope-1 و Scope-2 خود را با استفاده از منابع انرژی کم کربن مانند خرده‌های چوب، بیوگاز یا حتی گاز طبیعی برای سوخت ورودی کوژن کاهش دهد. به طور بالقوه، این می تواند به کاهش هزینه های انطباق کربن کمک کند.