ابرها در اطراف دالان های خروجی آسیای شرقی جمع می شوند

بر این اساس، نرخ حمل و نقل هوایی نقطه ای برای بازار ورودی ایالات متحده کاهش یافته است. این نرخ از اوایل جولای امسال کمتر یا در سطح مشابه نرخ ورودی اروپا بوده است که معمولاً برعکس است. در سه سه ماهه اول سال جاری، حجم محموله هوایی در شرق آسیا به اتحادیه اروپا نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیر 26 درصدی و کاهش 6 درصدی نسبت به سطح قبل از همه گیری را نشان می دهد (منبع: یورواستات). یک چهارم جلوتر از بازار ورودی ایالات متحده و به شکلی شدیدتر کاهش یافت.

از یک سو، افزایش نرخ حمل و نقل هوایی ناشی از بازگشایی آهسته بازار آسیای شرقی است. این باعث شده است که ظرفیت شکم مسافران مقرون به صرفه کمتر از سطح قبل از همه گیری باقی بماند. اما تقاضای محموله هوایی بالاتر از سطح سال 2019 رشد کرده است. سرشماری ایالات متحده گزارش می دهد که تا پایان اکتبر، حجم هوای انباشته شده نسبت به سال 2019 16 درصد افزایش یافته است (و 3 درصد فقط در اکتبر).

در یک چشم انداز تاریخی، نرخ حمل و نقل هوایی نقطه ای از شرق آسیا به ایالات متحده در اوایل دسامبر به پایین ترین حد در دو سال گذشته رسید. اما 101 درصد بالاتر از مدت مشابه در سال 2019 باقی ماند.

کاهش حجم در این کریدور عمدتاً مربوط به صادرات از سرزمین اصلی چین است. به دلیل قرنطینه مداوم کووید-19 در چین و نرخ تورم بالای ایالات متحده، بازار خروجی از سرزمین اصلی چین بین ژانویه و اکتبر نسبت به سال گذشته کاهش دو رقمی (-12٪) را ثبت کرد. و به نظر می رسد این افت اخیراً شتاب بیشتری گرفته است. در اکتبر سال جاری، حجم محموله های هوایی نسبت به اکتبر 2021 21 درصد کاهش داشت.

در اوایل دسامبر، متوسط ​​نرخ حمل و نقل هوایی از سرزمین اصلی چین به اروپا نسبت به اوج خود در ابتدای سال 31 درصد کاهش یافت. با این حال، متوسط ​​کاهش نرخ حمل و نقل هوایی برای خروجی «بقیه شرق آسیا» کمتر از 21 درصد بود. کاهش حجم محموله (28- درصد برای سرزمین اصلی چین در مقابل 21- درصد برای بقیه شرق آسیا) و تأثیرات کمتر از بسته شدن حریم هوایی روسیه به کاهش بارزتر نرخ حمل و نقل هوایی برای خارج از سرزمین اصلی چین کمک کرد.

علاوه بر این، تردید در کاهش نرخ حمل و نقل هوایی در کریدور ورودی اروپا در مقایسه با ورودی ایالات متحده را می توان به تأثیرات ضربه ای جنگ روسیه و اوکراین نسبت داد که مستقیماً اتحادیه اروپا را بسیار بیشتر از ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد.

نرخ حمل و نقل هوایی از شرق آسیا به ایالات متحده در بیشتر سال 2022 روند نزولی داشته است. در هفته منتهی به 11 دسامبر، نرخ حمل و نقل هوایی نقطه ای در این کریدور 5.68 دلار به ازای هر کیلوگرم بود. این نرخ ها 46 درصد از اوج خود (10.52 دلار در هر کیلوگرم) در هفته منتهی به 26 دسامبر سال گذشته کاهش یافته است.

در همین حال، بقیه شرق آسیا (از جمله هنگ کنگ، تایوان، ژاپن و کره جنوبی) به ایالات متحده کاهش حجم محموله های هوایی کمتری نسبت به سطوح سال گذشته داشتند که از منفی 4 درصد در سه ماهه دوم شروع شد و در اکتبر به منفی 8 درصد رسید. .

کاهش نرخ حمل و نقل هوایی به کاهش تقاضای بار هوایی نسبت داده می شود. سرشماری ایالات متحده گزارش می دهد که حجم محموله های هوایی از شرق آسیا به ایالات متحده از سه ماهه دوم امسال روند نزولی داشته است، به طوری که حجم محموله های هوایی در ده ماهه اول نسبت به سال 2021 9 درصد کاهش داشته است.

نرخ حمل و نقل هوایی نقطه ای از شرق آسیا به اروپا در هفته منتهی به 11 دسامبر به 5.76 دلار در هر کیلوگرم رسید، سطحی که آخرین بار در پایان سپتامبر 2021 مشاهده شده بود. این نرخ نسبت به اوج خود در هفته منتهی به 2 ژانویه تنها 31 درصد کاهش یافت. 2022، و در مقایسه با قیمت 2019 در همان هفته دو برابر باقی ماند.

آسیای شرقی تا اروپا

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید


برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

به عنوان مثال، افزایش هزینه های عملیاتی به دلیل بسته شدن حریم هوایی روسیه و هزینه های بالای انرژی، اثرات کاهش شدید حجم محموله هوایی را کاهش می دهد. در سطح زیرمنطقه ای، کاهش نابرابر نرخ حمل و نقل هوایی بین سرزمین اصلی چین و بقیه کشورهای آسیای شرقی وجود دارد.

در وبلاگ حمل و نقل هوایی این ماه، ما بر روند کاهشی نرخ حمل و نقل هوایی در دو کریدور بزرگ جهانی تمرکز خواهیم کرد: آسیای شرقی به ایالات متحده و آسیای شرقی به اروپا، زیرا فصل اوج بار هوایی متوقف شده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی حمل و نقل هوایی Xeneta در دسامبر 2022، شرکت های هواپیمایی در نوامبر شاهد کاهش 2 درصدی تقاضا نسبت به ماه دیگر بودند زیرا حجم حمل و نقل هوایی عمومی برای نهمین ماه متوالی کاهش یافت. حمل و نقل بار قبل از تعهدات بلندمدت ظرفیت بار هوایی، رویکرد “صبر کن و ببین” را در پیش گرفته اند.

شرق آسیا به آمریکا

منبع: زنتا



منبع

با این حال، شایان ذکر است که بقیه بازار آسیای شرقی در بیشتر این رشد محموله هوایی نقش داشته است که نسبت به سطح قبل از کووید 39 درصد افزایش یافته است. از آنجایی که رشد حجم آن از ماه ژوئیه کاهش یافته است، چین تنها رشد انباشته 6 درصدی را برای مدت مشابه ثبت کرده است.


برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید