استفاده از کنترل بیولوژیکی همچنان در گلخانه هلندی در حال افزایش است

منبع: CLO



منبع

تا سال 2020، حشرات آفات و کنه‌های عنکبوتی در 9 محصول گلخانه‌ای هلند به صورت ارگانیک در 95 درصد از سطح زیر کشت کنترل خواهند شد، به عنوان مثال، از طریق استفاده از زنبورهای ایکنومون یا کنه‌های شکارچی. در سال 2016، این میزان 92 درصد بود، در حالی که در سال 2012، 78 درصد بود. خلاصه برای محیط زیست (CLO) ارقام CBS را برای دوره 2012-2020 فهرست کرده است.

Macrolophus pygmaeus (حشره قاتل علیه مگس سفید)
در سال 2020، حشره قاتل Macrolophus pygmaeus یکی از جنگنده‌های اصلی مگس سفید با استقرار تقریباً 37 درصد بود. در مقایسه با سال های 2016 و 2012، استفاده از این گونه تا حدودی افزایش یافته است. در گوجه‌فرنگی، کاربرد بسیار بالاترین با بیش از 90 درصد است. در فلفل، مصرف به بیش از 45 درصد افزایش می یابد. در سایر محصولات، کاربرد گونه محدود یا وجود ندارد.

کنترلرها در هر گروه اصلی
چهار گروه اصلی از عوامل کنترل بیولوژیکی برای کنترل آفات در باغبانی گلخانه ای متمایز می شوند: کنه های شکارچی و تریپس. B زنبورهای انگلی و مگس صفرا. حشرات شکارچی، بند بند، مگس‌های شناور، و سوسک‌های شکارچی و نماتدهای D. کاربرد بر اساس گروه و محصول متفاوت است.

انواع عوامل کنترل بیولوژیکی به تفکیک گروه
طیف گسترده ای از عوامل کنترل بیولوژیکی در بازار وجود دارد که علیه یک یا چند آفت استفاده می شود. در نمودارهای همراه با این شاخص، سه عامل کنترل بیولوژیکی به عنوان نمونه توضیح داده شده است، کنه شکارچی Phytoseiulus persimilis، زنبور انگلی Encarsia formosa و حشره شکارچی Macrolophus pygmaeus. این عوامل کنترلی در کشت گلخانه ای محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این گونه ها عوامل پایداری در انواع کنترل آفات هستند که گونه های جدید به طور مرتب به آنها اضافه می شود و گونه های قدیمی ناپدید می شوند. انتشار شامل 21 گونه است.

کل باغبانی زیر شیشه، کل آفت کش ها
در تمام نه محصول باغبانی گلخانه ای، مساحت با استفاده از عوامل کنترل بیولوژیکی با 777 هکتار افزایش به تقریباً 6360 هکتار در سال 2020 رسید. این تقریباً 95 درصد از مساحت است. در سال 2016، 92 درصد بود، در حالی که در سال 2012، 78 درصد بود.


زنبور انگلی Encarsia در برابر مگس سفید: توت فرنگی، گیاهان برگدار، گل داودی، ژربرا، خیار، فلفل، گیاهان گلدانی – شکوفه، گل رز، گوجه فرنگی.

برای محصولات سبزی، کاربرد عوامل کنترل بیولوژیک در کشت خیار، فلفل و گوجه فرنگی 100 درصد است. آفت کش های ارگانیک نیز تقریباً در همه جا در توت فرنگی زیر شیشه، تقریباً 98 درصد استفاده می شود. پیش از این، این میزان کمتر از 70 درصد بود.


کنترل آفات ارگانیک در سبزیجات گلخانه ای، از بالا به پایین: توت فرنگی، خیار، فلفل و گوجه فرنگی

برای هر یک از محصولات مورد مطالعه، کنترل بیولوژیکی حداقل به 75 درصد از سطح زیر کشت در سال 2020 اعمال شد. بر اساس نوع آفت کش، درصدهای با کاربرد عموماً کمتر است.


ماکرولوفوس حشره کش علیه مگس سفید: توت فرنگی، گیاهان برگدار، گل داودی، ژربرا، خیار، فلفل، گیاهان گلدانی – شکوفه، گل رز، گوجه فرنگی

Encarsia formosa (زنبور انگلی علیه مگس سفید)
در سال 2020، زنبور انگلی Encarsia formosa یک کنترل کننده مهم مگس سفید با نرخ استقرار 33 درصد بود. در مقایسه با سال های 2016 و 2012، استفاده از گونه پایدار است. در گوجه‌فرنگی و ژربرا، بیشترین میزان مصرف در حدود 80 درصد است. در خیار و گل رز، میزان مصرف حدود 45 درصد را شاهد هستیم، در حالی که کاربرد آن در گیاهان گلدانی، فلفل و توت فرنگی محدود است.


کنه شکارچی در برابر کنه عنکبوتی قرمز، از بالا به پایین: توت فرنگی، گیاهان برگدار، گل داودی، ژربرا، خیار، فلفل، گیاهان گلدانی – شکوفه، گل رز، گوجه فرنگی.

در باغبانی گل و زینتی، (CLO) همچنین شاهد 100 درصد کنترل بیولوژیکی در محصولی مانند گل رز است. با افزایش کاربرد در گل های داوودی و ژربرا به بیش از 90 درصد، افزایش بیشتر فقط در گیاهان گلدانی قابل تصور است.

تعداد درمان در سال
در سال 2020، دیگر مشخص نبود که در کدام بخش از سال سموم دفع آفات استفاده می شود. با این حال، تعداد درمان ها مورد پرسش قرار گرفت. CLO خاطرنشان می کند که فراوانی درمان ها تا هفتگی است.

Phytoseiulus persimilis ( کنه شکارچی علیه کنه عنکبوتی قرمز)
تا سال 2020، کنه شکارچی Phytoseiulus persimilis یک عامل کنترل بیولوژیکی مهم کنه‌های عنکبوتی قرمز در باغبانی زیر شیشه بود و تقریباً در 52 درصد از منطقه گسترش یافت. در مقایسه با سال های 2016 و 2012، استفاده از این گونه به طور پیوسته در حال افزایش است. بیشترین کاربرد در فلفل و گل داوودی با بیش از 90 درصد است. همچنین در خیار و گل رز این آفت کش در سه چهارم یا بیشتر از سطح منطقه استفاده می شود. در گوجه فرنگی و گیاهان گلدانی (گلدار) آفت کش با درصدهای زیر 20 اهمیت چندانی ندارد.