اصول و نکات مهم پرورش گل رز + مراقبت و آفات آن درباغچه | dastchinflower

PH مناسب این گل 5/6 می‌باشد، ولی با PH 5/5 و 5/7 هم سازگار است. 3- برای حاصلخیزی بهتر این گیاه باید به ان کود و یا مواد آلی مناسب اضافه نمود. موقع پیوند شکمی با جوانه خواب از اوایل شهریور تا اواخر مهرماه است که دیگر فصل برای بیدار شدن جوانه و نمو آن مقتضی ناست. پیوند پس از گرفتن تا بهار به حالت خواب باقی مانده، اوایل فروردین ماه شروع به سبز شدن و نمو می کند. پیرایش ساقه ها در زیر آب به جلوگیری از ورود هوا به قسمت انتهای ساقه و به تازه تر شدن آنها کمک می کند. با ورود هوا، به ساقه گل ها آن ها بلافاصله شروع به خراب شدن می کند.

پس از سبز شدن باید آب دادن را کمتر کنند تا ریشه بوته ها که خیلی ظریف است نپوسد، تا موقعی که هوا سرد و یخبندان است، این بوته ها را باید در گلخانه یا در زیر شاسی نگهداری کرد. پس از مساعد شدن هوا آنها را بیرون آورده در خزانه دیگر با فواصل بیشتری نشاء کرده یا آنکه جداگانه می کارند. پس از آنکه دانه ها را روی خاک مرتب چیدند، آهسته با کف دست آنها را فشار باید داد تا دانه خوب به خاک بچسبد و روی آن را با قشری به ضخامت ۱ تا 5 / 1 سانتیمتر شن پوشانده، خزانه را آبیاری می کنند. بعضی از گل های رز گلبرگ هایی دارند که دو رنگ یا سه رنگ هستند. گل های رز هیبریدی می توانند روی گلبرگ های خود الگوهای مختلفی داشته باشند، از جمله لکه ها و راه راه. گل رز پلی آندا شبیه به رز فلوریبوندا است، البته از نظر حجم و شکوفه گل رز پلی آندا کوتاهتر از گل رز فلوریبوندا است.

انواع گل های رز موجود در بازار ایران

خود را مجله خبری گل و گیاهیاری کنید که آب اضافه وقتی از انتهای گلدان خارج شد آن را قطع کنید این بهترین روش هست یعنی گلدان گل رز مینیاتوری شما باید سیراب شود. گل های رز حداقل به 6 تا 8 ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارند. در قدم آخرتکثیر گل رز چیده شده با سیب زمینی، به آرامی خاک اطراف گودال را پر کنید به شکلی که آسیبی به قلمه ی گیاه وارد نشود. سپس قلمه هارا آبیاری کرده و منتظر شوید تا قلمه ها ریشه زایی کنند.

  • این گل‌ها بر روی ساقه‌هایی در اندازه بین ۲۰ تا ۶۰ سانتی‌متر رشد خواهند کرد، ولی گونه‌هایی با ساقه‌های بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر بیشتر کشت و یافت می‌گردند.
  • پیوند پس از گرفتن تا بهار به حالت خواب باقی مانده، اوایل فروردین ماه شروع به سبز شدن و نمو می کند.
  • هر ساله برای چیدن و گلاب گیری گل محمدی مراسم زیبایی در کاشان برپا می‌شود.
  • رز بوربرون با طیف صورتی رنگ برگ‌ها و عطر مست‌کننده‌اش یکی از بهترین انواع گل رز برای پرورش است.
  • اگر خواهان یک گل همه چیز تمام می باشید که هم زیبایی و هم تنوع داشته باشد حتما این گل را در باغ و یا باغچه خود پرورش دهید.
رز جاودان همانطور که از اسم آن مشخص است طول عمر بالایی دارد. نام رز موس به‌دلیل رشد باتلاقی‌مانندش در قسمت کاسبرگ‌ها است که وقتی لمس می‌شود بویی شبیه بوی کاج می‌دهد. رز موس یکی از انواع گل رز است که از جهش ژنتیکی رز سنتیفولیا و گل محمدی پدید آمده است. رز موس گیاه زیاد مقاومی نیست و آن را تنها به‌دلیل زیبایی‌اش پرورش می‌دهند. رز اگلندتریا یکی دیگر از انواع گل رز معطر و شیرین است که با نمایش «رؤیای شب نیمه تابستان» اثر شکسپیر شهرت یافت. پیوندهای رز اگلندتریا اغلب تک‌گلبرگ است و شاخ‌وبرگ‌های آن بوی بسیار خوبی دارند.

PH مناسب برای پرورش رز هلندی

گل های رز به دلیل رایحه معروف هستند، اما همه گل های رز رایحه ای برجسته ندارند و رایحه آنها به راحتی تشخیص داده نمی شود و بعضی از آنها هیچ عطر ندارند. این عطر هم از نظر شدت و هم از نظر بینی می تواند متفاوت باشد. بعضی از گل های رز بوی سبک و شیرینی دارند، در حالی که بعضی دیگر گل های خاکی، مشکی یا حتی تند هستند. بیشتر گل های رز چندین نت دارند تا بویی منحصر به فرد ایجاد کنند.

http://bongahekhodro.ir