افزایش تقاضا برای بستر کوکو و سیستم های کشت پایدار با کودهای حلقوی

پیتر می‌گوید: علاوه بر افزایش قیمت، مردم نیز آگاه‌تر می‌شوند که پشم سنگ یک محصول معدنی است. “این منجر به مقدار زیادی زباله می شود که قبلاً در آلمان و انگلیس به سنگفرش تبدیل می شد. اما امروزه تقریباً هیچ سنگفرشی در ساخت و ساز استفاده نمی شود. علاوه بر این، پرورش دهندگان در واقع می خواهند بتوانند همه چیز از جمله محصولات را به صورت خام دایره ای برگردانند. مواد در پایان کشت.”

برای اطلاعات بیشتر:
پیتر ون دن دول
ون در کناپ گروپ
296606 174 +31
[email protected]
[email protected]
www.vanderknaap.info



منبع

نوآوری و پایداری اصطلاحاتی هستند که اغلب گذرا می شنوید. پیتر ون دن دول، مدیر توسعه شرکت می گوید: در شرکتی مانند Van der Knaap، آنها به شدت بر متمایز کردن خود در آن مناطق متمرکز هستند. ما واقعاً می‌خواهیم بتوانیم از نظر نوآوری، پایداری و کیفیت متمایز باشیم. اینجاست که تمرکز برای ما و به‌ویژه در تعدادی از گروه‌ها است: گیاهان گرمسیری، سبزیجات، میوه‌های نرم و شاهدانه دارویی. علاوه بر این، ما همچنین بر روی کشاورزی عمودی با واحد تجاری Rooting تمرکز می کنیم.

در 18 نوامبر 2022، ائتلاف گسترده ای از احزاب میثاقی را با اهداف گسترده با هدف کاهش اثرات زیست محیطی خاک و بسترهای گلدان امضا کردند. این ائتلاف متشکل از 15 حزب از صنعت، دولت مرکزی، سازمان های دانش و سازمان های غیردولتی است. طرفین توافق کرده اند که استفاده از مواد خام تجدیدپذیر، استفاده مجدد از بسترها و استخراج مسئول ذغال سنگ نارس را تسریع بخشند. همچنین توافق شد که یک کمپین اطلاعاتی برای مصرف کنندگان در مورد مواد خام استفاده شده و اثرات زیست محیطی خاک گلدان برگزار شود.

در انجام این کار، این وظیفه وان در کناپ است که به پرورش دهنده نشان دهد که آن جریان های باقیمانده به طور کامل الزامات کیفیت را برآورده می کنند. “این بدان معناست که حتی اگر از جریان‌های باقی‌مانده از بخش‌های دیگر استفاده کنیم، هیچ خطری وجود ندارد – آن کودهای دایره‌ای 100٪ ایمن هستند. ما همچنین این موضوع را در علاقه منعکس می‌کنیم: بیشتر و بیشتر تولیدکنندگان و انجمن‌های تولیدکننده به دنبال انتخاب پایدار هستند. با هدف چرخش کامل این بخش. در جایی که بحران انرژی از یک سو باعث ایجاد مشکلاتی شده است، در عین حال محرکی برای پایداری است.

کودهای دایره ای
این تقاضای بالاتر از کجا می آید؟ پیتر ابتدا کودهای دایره ای را لمس می کند. “تولید کنندگان به طور فزاینده ای از اهمیت سیستم های کشت پایدار آگاه می شوند. به بازیافت مواد خام و استفاده از جریان های باقیمانده فکر کنید. با بیوراکتور برای کشت ارگانیک، ما دانش و تجربه ای را به دست آورده ایم تا نقش مهمی در تولید دایره ای ایفا کنیم. کودها. ضرر قیمتی کودهای دایره ای در حال حاضر تقریباً از بین رفته است.

پیتر توضیح می دهد که هدف نهایی ارائه ارزش افزوده در زنجیره با بخش بستر است. و برای آن، ما همچنین به ذغال سنگ نارس RPP به عنوان یک بافر برای افزودن سایر مواد خام دایره ای نیاز داریم. به طور خلاصه، پیتر چالش های متعددی را در زمینه انرژی، آب و ذغال سنگ نارس می بیند که همه آنها باعث پیشرفت های بزرگی می شوند. آگاهی از پایداری در اروپا در حال افزایش است و هم از طرف انجمن های پرورش دهندگان و هم در بخش بستر، آگاهی رو به رشدی وجود دارد که ما از نظر پایداری مسئولیت داریم.

“هرگز یک بحران خوب را هدر ندهید”
“من فکر می کنم مهم است، در حالی که ما با یک بحران روبرو هستیم، با آن به شیوه ای خوب برخورد کنیم. هرگز یک بحران خوب را هدر ندهید – و من می بینم که ما این کار را نه تنها به عنوان یک شرکت بلکه به عنوان یک بخش نیز انجام می دهیم.” در این مورد، این تنها انرژی نیست که یک چالش پایداری ایجاد می کند – بلکه این بخش در حال حاضر با لابی برای جایگزینی ذغال سنگ نارس به عنوان ماده خام زیرلایه مواجه است. “به همین دلیل است که ما به طور فعال استراتژی پایداری را به عنوان یک بخش توسعه می دهیم. ما این کار را در هلند با VPN و در سطح اروپا با در حال رشد رسانه اروپا انجام می دهیم.”

کیسه های رشد کوکو
با بستر کوکو هم کم و بیش همین داستان است. وی ادامه داد: «در آنجا نیز با تفاوت قیمت در مقایسه با پشم سنگ مواجه بودیم زیرا پشم سنگ در داخل تولید می‌شود که در نتیجه هزینه‌های حمل و نقل کمتری به همراه دارد. با افزایش شدید قیمت گاز، تولید دال پشم سنگ دشوارتر شده است و پشم سنگ اکنون یکنواخت است. ارزان تر از پشم سنگ.»

این بدان معنی است که با یک گیاه ارگانیک و یک مکعب ارگانیک، اگر تشک کشت ارگانیک نیز داشته باشید، راحت است. پس از آن شما فقط باید پلاستیک را بردارید و یک جریان مواد خام کاملاً ارگانیک دارید. بخش تحقیق و توسعه ما همچنین در حال تحقیق برای جایگزینی پلاستیک با بسته‌بندی قابل کمپوست پس از کشت است.

پیتر می گوید: «از یک طرف، ما چالش ها و تهدیدهایی را برای شرکت ها می بینیم. به عنوان مثال، ما شاهد تقاضای کمتری برای محصولات بستر شل و پلاگین هستیم زیرا شرکت ها متوقف شده اند یا در حال استراحت هستند. از سوی دیگر، در کیسه های رشد کوکو و در سیستم های کشت پایدار با کودهای دایره ای – بیوراکتور، سیستم آب آلی – ما شاهد افزایش عظیمی هستیم.”

بازار بستر
قبلاً در مورد مسائل مربوط به قیمت انرژی به اندازه کافی گفته و نوشته شده است. اما جالب است که نه تنها به آنچه که در کل این بخش انجام می دهد، بلکه به طور خاص تامین کنندگان بستر نیز توجه کنیم.