انتظار می رود نمایشگاه گل داسارا امسال در میسورو شاهد استقبال بیشتری باشد

مقاله کامل را در www.thehindu.com بخوانید.



منبع خانم بی‌آر پورنیما، مدیر عامل شرکت Mysuru ZP، روز شنبه به رسانه‌ها گفت که در سال 2019، رکورد 5 میلیون نفر از نمایشگاه گل بازدید کرده‌اند و آنها انتظار دارند که این نمایشگاه پس از 2 سال وقفه، امسال بیشتر شود. خانه شیشه‌ای در نیشاد باغ دارای ماکتی از Rashtrapathi Bhavan است که از گل‌های رز قرمز و سفید و گل‌های داوودی در داخل خانه شیشه‌ای ساخته شده است و ساختار گل ساخته شده 20 فوت ارتفاع دارد.

نمایشگاه گل داسارا که از 5 مهرماه در نیشاد باغ (پارک کوپنا) برگزار می شود، بازدیدکنندگان را به دنیای رنگارنگ مملو از گیاهان و گل های بی شمار منتقل می کند.

یک زرافه 12 فوتی و یک زنبور عسل 7 فوتی در کنار عروسک های ساخته شده از گل و سایر مفاهیم موضوعی با استفاده از گل ها به نفع بازدیدکنندگان ساخته شده است. محوطه پارک Kuppanna با انواع گل ها از جمله Coxcomb، Celosia، Marigold، French Marigold، Button Chrysanthemum، Daliya، turenia به غیر از گیاهان ویژه تهیه شده از پونا تزئین خواهد شد.

یک ویژگی سالانه در طول داسارا هر سال، بیش از 50000 گلدان گل با گیاهان تزئینی که توسط وزارت باغبانی کشت می شود و همچنین هزاران گل با رنگ ها و گونه های مختلف به نمایش گذاشته می شود.