“اندازه گیری خودکار مواد مغذی آماده عملی شدن است”

فرکانس اندازه گیری
همانطور که گفته شد، اندازه گیری ریز مغذی ها مرحله بعدی است. با تحویل اولین سیستم‌های تولید انبوه توسط تولیدکنندگان، الزامات این امر در حال بررسی است. می‌توانید از خود بپرسید که آیا تولیدکنندگان منتظر بینش ساعتی در مورد ریزمغذی‌ها هستند یا خیر.

شرکت فریزی در حال سرمایه‌گذاری در سیستم‌های plug&play است که اساساً می‌تواند توسط «هر نصب‌کننده خانگی تولیدکننده» نصب شود. “آنچه مهم است این است که اتصال به اینترنت، برق و اتصال آب خوب وجود دارد. برای اندازه گیری های ما ضروری است که آب تمیز وارد سیستم ما شود. به همین دلیل است که ما یک سیستم فیلتر را با واحد تامین می کنیم.”


Wilco Dijkstra در GreenTech Amsterdam 2019

صفحه نمایش در اتاق آب؟ لزوما ضروری نیست
CE-Line علاوه بر کشف اینکه اندازه گیری ریزمغذی ها در سایت پرورش دهنده نزدیک تر از چیزی است که تصور می شد، در طول آزمایش های میدانی به این نتیجه رسید که سیستم ها باید بتوانند به طور مستقل و بدون درگیری رایانه کار کنند. “کار محاسباتی را می توان در فضای ابری انجام داد. اینجاست که داده های مواد مغذی در دسترس است. ما می توانیم داده ها را برای پرورش دهنده ارائه کنیم یا در قالب یک چاپ یا گزارش با پرورش دهنده روبرو شویم، همانطور که قبلاً در زمانی که تولید کنندگان دارند کار می کند. اندازه گیری های انجام شده در جاهای دیگر.

لقاح دقیق
اما اول، یک قدم به عقب. از اولین گام های شرکت فریزی در زمینه باغبانی در سال 2019، از جمله شرکت در GreenTech در آمستردام، آزمایش های لازم انجام شد. ابتدا در دانشگاه و تحقیقات Wageningen و سپس در رویال پراید در سال 2021، و در تولید کننده گوجه فرنگی Lijntje در سال 2022. آنچه برجسته است این است که آزمایش ها همه روی سبزیجات گلخانه ای انجام شده است.

او خاطرنشان می کند که رفتار پرورش دهنده نیز در این صورت تغییر خواهد کرد. “یکی از پرورش دهندگانی که با او آزمایش کردیم، به جای یک بار در هفته، سه بار در هفته، دستور العمل های کود خود را برای سطل های AB خود تنظیم کرد. برای این کار، شروع به تنظیم حجم سطل AB کرد. اگر سطل ها سریعتر خالی شوند، می توانید به عنوان یک پرورش دهنده سریعتر تغییر دهید.”

اولین نصب در Gitzels. برای هر اندازه گیری ده میلی متر آب لازم است. آب از سیستم فیلتر CE-Line با تجهیزات اندازه گیری تامین می شود. “کشاورز گاهی متعجب می شود و از خود می پرسد که اگر آب کمی از آن عبور کند کابینت بزرگ برای چیست. دلیلش این است که دمای کابینت باید ثابت باشد. یک واحد خنک کننده در آن وجود دارد. یک منبع آب کثیف نیز اضافه شده است. به طوری که خود کابینت اندازه گیری آب مصرفی را تخلیه می کند.”

Wilco به این معنی است که بگوییم با پیشرفت تکنیک های جدید، پرورش دهندگان نیز شروع به کار متفاوتی می کنند. “روند سابق به ساختن سیستم های بزرگ و نسبتاً غیر قابل حمل و عمدتاً اطمینان از وجود آب کافی بود. اکنون می بینید که در محصولات بیرونی نیز کوددهی دقیق در حال ظهور است. پرورش دهندگان با حجم های کمتری کار می کنند. واحد تزریق کود سریع ترین کار را انجام می دهد. پرورش دهندگان، اما شتاب و انعطاف پذیری بیشتر نیز با پرورش دهندگانی که با مخازن AB کار می کنند، در صورت تمایل و جسارت پرورش دهنده امکان پذیر است.

“از آنجایی که یک محصول سبزی مثمر به طور مداوم میوه تولید می کند، بازخورد این بخش قبل از معرفی این بود که اینجاست که بیشترین ارزش افزوده برای سیستم ما قابل ارائه است. با این حال، در کشت گیاهان زینتی، این محصول بیشتر به سمت کار می رود. یک لحظه گلدهی. با این حال، در اینجا نیز، ما شاهد پیشرفت بیشتر و بیشتر به سمت کوددهی دقیق هستیم. در نهایت، ما همچنین به طور خاص کل بخش باغبانی، از جمله کشاورزی عمودی و سرپوشیده را هدف قرار داده ایم. به محض اینکه آب تا حدودی خودکار با مواد مغذی به گیاهان می رود، ما تجهیزات به کار می آید.”

ریز مغذی ها مرحله بعدی هستند. اندازه‌گیری ریزمغذی‌ها به همین روش برای مدت طولانی برای ما واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسید، اما در آزمایش با تولیدکنندگان شاهد بودیم که در آینده، واقعاً برای تولیدکنندگان ضروری خواهد بود. در آزمایشگاه ما، می‌توانیم از قبل اندازه گیری ریزمغذی ها. بنابراین اندازه گیری در محل پرورش دهندگان در سال آینده واقعی خواهد شد.”

برای اطلاعات بیشتر:
CE-Line
Hermes 8, 8448 CK
هیرنوین، هلند
تلفن: +31 (0) 513 714 400
[email protected]
www.celine.frl



منبع

با این حال، سیستم‌های کنونی برای اندازه‌گیری ریزمغذی‌ها مناسب ساخته شده‌اند. برای اندازه‌گیری ریزمغذی‌ها به معرف‌های مختلفی نیاز دارید، اما جدای از آن، ما قبلاً از نظر فنی برای آن مرتب‌سازی کرده‌ایم. به عنوان مثال، در سمت تجسم، فضایی برای نمایش شش ریزمغذی‌ها ایجاد شده است.»

تغییر رفتار
با سیستم CE-Line، لقاح مستقل در حال نزدیک شدن است، اما آیا تولیدکنندگان در حال حاضر این کار را انجام می دهند؟ سایمون و ویلکو می‌گویند: «نه، از نظر ما، فقط تا حدی». با این حال، تأمین‌کنندگان سیستم‌های رشد مستقل نیز علاقه دارند. آنها برای اطلاعات در مورد مواد مغذی به ما گزارش می‌دهند.» Wilco همراه با تولیدکنندگان و سایر طرف‌های فنی، آن را در آینده می‌بیند. تولیدکنندگانی که با کودهای مایع کار می‌کنند و قبلاً پرکننده‌های خودکار سطل زباله دارند، قبلاً موارد فنی این مرحله را دارند.

خواندن داده ها در رایانه آب و هوا یا سایر سیستم های جمع آوری داده نیز امکان پذیر است. Wilco خاطرنشان می کند: “برای پرورش دهندگان بزرگتر، این نیز به طور فزاینده ای واقع بینانه می شود.” ارائه صفحه نمایش با سیستم ضروری نیست، اگرچه امکان پذیر است. “ما متوجه شدیم که پرورش دهنده لزوماً منتظر داده ها در اتاق آب نیست. همانطور که از آزمایشات روی پرورش دهندگان آموختیم، خواندن داده ها روی صفحه کامپیوتر یا تلفن از راه دور خوب است.” همکار Simon Meijer (مدیرعامل) می‌افزاید: “این مهم است که بدانیم کشاورز مالک داده‌ها است و بنابراین تعیین کننده است.”


سیمون و ویلکو در اولین سیستم نصب شده

سپس یک متخصص CE-Line به همراه پرورش دهنده سیستم را ترتیب می دهد. “در انجام این کار، همراه با پرورش دهنده، ما همچنین به این می پردازیم که دقیقاً کجا می خواهید اندازه گیری کنید. اساساً، این در تخلیه خاک و لوله تامین شما است. سپس می دانید چه چیزی وارد می شوید و چه چیزی به گیاهان باز می گردد. “

Wilco Dijkstra (CTO)، به نمایندگی از شرکت مستقر در Heerenveen، پس از یک سال آخر، کمی جلوتر به نظر می رسد: “با مشتریان راه اندازی خود، اکنون می خواهیم کشف کنیم که سیستم و داده های مواد مغذی چگونه در عمل اعمال می شوند.” اجرای آزمایشی در گلخانه یک پرورش دهنده گوجه فرنگی. تجهیزات CE-Line قادر به اندازه گیری مداوم ده عنصر درشت مغذی درخواستی برای پرورش دهندگان است. او می گوید: «درس اصلی از سال های آزمون این است که می توانیم مواد مغذی را بسیار دقیق و سریع اندازه گیری کنیم.

چهار سیستم اندازه گیری اول برای اندازه گیری خودکار مواد مغذی در بهار امسال در پرورش دهندگان هلندی نصب می شود. این امر CE-Line را در آستانه معرفی عملی واقعی تجهیزات اندازه گیری خود قرار می دهد. پرورش دهندگان می توانند از آن برای کوددهی بسیار دقیق تر استفاده کنند. به عبارت دیگر لقاح دقیق.

معرف های خاص
نمونه اولیه مورد استفاده برای آزمایش در سال های اخیر هنوز به صورت سفارشی ساخته شده بود. اکنون که زمان برای اولین تولید سریال فرا رسیده است، CE-Line در حال سرمایه گذاری بر روی یک سیستم اندازه گیری عمومی است. “آنچه همچنان به صورت سفارشی باقی می ماند، معرف هایی هستند که در سیستم هستند و سیستم را فعال نگه می دارند. این برای هر پرورش دهنده کمی متفاوت است. هر آبی کمی متفاوت است، حتی برای پرورش دهندگانی که به عنوان مثال هر دو گوجه فرنگی می کارند، تفاوت هایی در این زمینه وجود دارد. آب.”

در یکی از محل‌های آزمایش، اندازه‌گیری ساعتی درشت مغذی‌ها در روز و شب در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت. این از نظر فنی خوب بود، اما پرورش دهنده واقعاً نمی توانست کاری با آن انجام دهد. “کشاورز در نهایت از ما میانگین روزانه درخواست کرد. با این حال، چند سال پیش بود. در این میان، تولیدکنندگان نیز به کار خود ادامه دادند. سال آینده خواهیم دید که دقیقاً نیاز تولیدکنندگان به داده‌های ریزمغذی‌ها چیست.”