“ایالت گوا باید گل همیشه بهار بیشتری پرورش دهد تا وابستگی خود را به کارناتاکا کاهش دهد.”

حدود 1300 فروشنده در ایالت سبزیجات عرضه شده توسط شرکت باغبانی ایالت گوا را می فروشند که این سبزیجات را از ایالت های دیگر خریداری می کند. “اگر آنها تولید سبزیجات محلی را افزایش دهند، شرکت باغبانی نرخ خوبی را ارائه خواهد کرد. طی چند روز، واردات سبزیجات از سایر ایالت ها را متوقف خواهد کرد و فقط سبزیجات تولید داخل را خریداری خواهد کرد.”

مقاله کامل را در www.news.webindia123.com بخوانید



منبع

پس از اعلام توقف سبزیجات از سایر ایالت ها در طرح های دولتی، پرامود ساوانت، رئیس وزیر گوا، روز دوشنبه از مردم خواست گل های همیشه بهار را که در حال حاضر از کارناتاکا وارد می شود، پرورش دهند. از آنجایی که دیوالی نزدیک است، گفت که نیاز به گل همیشه بهار خواهد بود. مقادیر زیادی گل همیشه بهار به مناسبت دوسهرا و دیوالی از کارناتاکا می آید.

حتی روزانه، تقاضا برای گل همیشه بهار وجود دارد، زیرا برای برنامه های مذهبی در ایالت مورد نیاز است. برای اینکه به خود متکی شوند، باید به تولیدات محلی اهمیت دهند. گوا به سبزیجات تهیه شده از بلگاوی کارناتاکا وابسته است. ساوانت گفته بود: “ما اکنون طعم تدارکات خارجی را بیشتر از آنچه که به طور سنتی در اینجا رشد می کنیم، دوست داریم. این یک واقعیت است.”