باران های غیرمعمول بر تولید گل برای تعطیلات تت تأثیر می گذارد

به طور مشابه، بسیاری از باغ های گل تت در منطقه Cu Chi در HCMC نیز تحت تأثیر باران در روزهای اخیر قرار گرفتند. در باغ گل های رنگارنگ خود، نگوین ون تای که در کمون Trung Lap Ha زندگی می کرد، ابراز تاسف کرد که هوا آفتابی است، سپس ناگهان باران پیوسته می بارد و باعث شد جوانه های گل Ochna integerrima زود شکوفا شوند. گل رز در اثر باران ضربه خورده بود، بنابراین او مجبور شد آنها را به مکان دیگری منتقل کند تا خریداران از محصولات او انتقاد نکنند. قیمت فروش گل رز بسته به اندازه از 150000 تا 500000 VND در هر گلدان متغیر بود و گل Ochna integerrima تا ده ها میلیون دانگ ویتنامی بود. با این حال، به دلیل باران، گل ها آسیب دیدند، بنابراین او نتوانست چیزی بفروشد.

آب و هوای نامساعد تأثیر زیادی بر درآمد کشاورزان خواهد داشت.

در sggpnews.org.vn بیشتر بخوانید



منبع 10 ژانویه سومین روز متوالی است که دلتای مکونگ شاهد بارش شدید باران است و کشاورزان گل را به شدت نگران می کند که زمان فروش گل تت نزدیک است. در پایتخت گل های زینتی سا دک سیتی در استان دونگ تاپ، آقای تران وان تیپ، رئیس باشگاه بنفش دوست دارم، با نگرانی گفت که با وضعیت آب و هوایی فعلی، باران شدید طولانی می شود، بنابراین نجات گل های شکوفه کار سختی است. این دومین بار در 40 سال گذشته است که هوا به این شکل غیرعادی شده است. آسیب پذیرترین گل ها گل همیشه بهار، گل های گل فروشی و گل های داوودی از همه نوع هستند. پس از قطع باران و طلوع خورشید، این دو نوع گل در معرض آسیب هستند. به گفته آقای تیپ، چون آب باران اسیدی است، وقتی دوباره آفتابی می شود، گل هایی که نیمه شکوفه هستند، مستعد لک هستند. راه حل فوری این است که صبر کنید تا خورشید طلوع کند، سپس آب اسپری کنید تا آب باران شسته شود. این در حالی است که در 24 ساعت گذشته بارش باران قطع نشده است و به همین دلیل اعضای باشگاه روی سوزن و سوزن نشسته اند.

در استان با ریا وونگ تاو، برخی از خانوارهایی که گل تت را در دهکده گل کیم دین در شهر با ریا و کمون فوک لانگ تو در منطقه دات دو می کارند، گفتند که آب و هوا در پایان سال مساعد نیست و نور خورشید کم است. گلها زیبا نبودند علاوه بر این، هنوز باران می بارید، بنابراین Chrysanthemum grandiflorum شکوفا نشد و بسیاری از پرورش دهندگان گل مجبور شدند سپرده ها را به تاجران برگردانند. کشاورزان استان برای خدمت به بازار تت حدود 100 هکتار گل کاشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.