بازدید نخست وزیر ویتنام از مرکز جهانی هورتی

تبادل دانش و نوآوری
کارمندان شرکت‌های RijkZwaan، NedSpice، Koppert و The Fruit Republic برای ارائه توضیحاتی در مورد شرکت خود حضور داشتند. تمرکز بر همکاری مهم با ویتنام بود. علاوه بر این، پلتفرم تجاری هلند ویتنام هورتی توضیح داد که چگونه آنها در تلاش هستند تا با پیوستن به نیروها، بخش باغبانی ویتنامی را به سطح بعدی ببرند. تور از طریق مرکز جهانی هورتی با بازدید از مرکز تحقیقاتی Vertify به پایان رسید. در اینجا معلمان گروه آموزشی لنتیز توضیح دادند که چگونه آموزش و راه حل های هوشمند آب و هوایی می تواند در ویتنام هماهنگ شود. نگاهی به داخل گلخانه تمام اقلیمی بخش مهمی از آخرین توقف بود.



منبع

دنباله در HortEx Vietnam
از 1 مارس تا 3 مارس 2023، HortEx Vietnam در شهر هوشی مین برگزار می شود. هلند به عنوان یک “کشور شریک” نقش برجسته ای در حمایت از نمایشگاه دارد و علاوه بر غرفه هلندی در نمایشگاه، سفارت هلند تعدادی از فعالیت ها مانند برنامه سمینار، پذیرایی شبکه ای و سفرهای میدانی

برای اطلاعات بیشتر:
HortEx Vietnam
www.hortex-vietnam.com

پوک ون هولشتاین، مدیر مرکز جهانی هورتی، با افتخار به این بازدید نگاه می‌کند: «من این افتخار را داشتم که نخست‌وزیر و وزرای او را در ساختمان خود بازدید کنند. در طول این تور، چندین مسابقه از سوی شرکت های فعال در صنعت غذا و گل با محوریت همکاری بین کشورهایمان ارائه شد. این نشان داده است که ادامه به اشتراک گذاری دانش و نوآوری ها و کمک به یکدیگر در این راه مهم است. ما مفتخریم که بار دیگر دانش جدیدی در مورد بخش خود به هیئت دیگری ارائه کرده ایم.”

صبح روز دوشنبه 12 دسامبر، نخست وزیر ویتنام جناب آقای فام مین چین از مرکز جهانی هورتی در نالدویک بازدید کرد. علاوه بر نخست وزیر، وزیران کشاورزی و توسعه روستایی و منابع طبیعی و محیط زیست ویتنام نیز در این مراسم حضور داشتند. مهمترین ارکان این بازدید روابط تجاری بین ویتنام و هلند، توسعه زنجیره ارزش باغبانی پایدار و نحوه کمک آموزش به فناوری های هوشمند آب و هوایی بود.

تمرکز اصلی بر همکاری
بوکه آرندز، شهردار وستلند، به گرمی از هیئت اعزامی به شهرداری استقبال کرد. وی در سخنرانی خود به نقش منطقه وستلند به عنوان یک مرکز کشاورزی و لجستیک و ارتباط آن با ویتنام پرداخت. بوکه آرندز: “روابط و تجارت بین دو کشور ما در این زمینه برای سال‌های متمادی قوی بوده و در نتیجه یک ترتیبات مشارکت استراتژیک وجود دارد.” آقای فردریک ووسنار، فرستاده ویژه وزارت کشاورزی، طبیعت و کیفیت غذا در سخنرانی خود تاکید کرد: هلند خوشحال است که بخشی از موفقیت شماست. و به نفع هر دو کشور ما مشتاقانه منتظر همکاری بیشتر با یکدیگر هستیم. با تکیه بر 50 سال روابط دیپلماتیک خود، نقطه عطفی که در سال آینده یعنی در سال 2023 به آن خواهیم رسید. نخست وزیر ویتنام در طول سخنرانی خود گفت که هلند را صادرکننده برتر محصولات کشاورزی می داند و امیدوار است در طول سفر خود از این بخش بیاموزد.