باغبانی بریتانیا از صدراعظم برای اقدام در مورد انرژی، آب و تجارت می خواهد

علیرغم این بادهای مخالف، باغبانی بریتانیا همچنان خوشبین است که می تواند نقش بیشتری در موفقیت اقتصاد ایفا کند و طیف وسیعی از مزایای پولی، اجتماعی و زیست محیطی قابل توجهی را ارائه دهد.

آخرین گزارش بازار HTA برای صنعت نشان می دهد که فروش مراکز باغ در ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است و میانگین ارزش معاملات نیز 7 درصد کاهش یافته است. اثر تورم بر دستمزدها، انرژی و کالاها با فشار بر امور مالی خانوارها ترکیب شده است تا فضای کسب و کار را برای مانور به شدت محدود کند. HTA از دولت می‌خواهد که برای جلب اعتماد مصرف‌کننده و کسب‌وکار اقدام کند.

باغبانی محیطی و زینتی در انگلستان:

  • 420000 نفر را استخدام می کند (و از 674000 شغل در اقتصاد بریتانیا پشتیبانی می کند)
  • حمایت از کمک به تولید ناخالص داخلی بریتانیا 28.8 میلیارد پوند
  • از درآمدهای مالیاتی 6.3 میلیارد پوندی پشتیبانی می کند
  • نیمی از برنامه 25 ساله محیط زیست بریتانیا را پذیرفته است
  • فواید سلامت جسمی و روانی را ارائه می دهد



منبع

صنعت باغبانی محیطی منتظر اعلامیه های کلیدی در مورد انتقال از استفاده از ذغال سنگ نارس و نحوه عملکرد مرزها در آینده است. اینها نیاز به اقدام و سرمایه گذاری دارند، و نامه HTA به صدراعظم تأکید می کند که تأثیرات انباشته سیاست ها و مقررات نباید نادیده گرفته شود.

کمبود آب که مشاغل باغبانی زیست محیطی با آن مواجه هستند علیرغم شروع بسیار مرطوب سال 2023 است و آب و هوا بر فروش در بخش باغ تأثیر منفی گذاشته است. نهاد تجاری که نمایانگر وسعت صنعت است، از صدراعظم می‌خواهد که یک طرح کمک مالی جدید برای حمایت از بهبود مخازن و معرفی نوآوری‌های صرفه‌جویی در مصرف آب معرفی کند. همچنین تاکید می کند که بحران انرژی که در سال 2022 به منصه ظهور رسید هنوز از بین نرفته است.

سایر سؤالات موجود در ارسال HTA به خزانه داری عبارتند از:

  • بررسی مستمر طرح تخفیف قبوض انرژی و حمایت از تجارت.
  • کاهش نرخ های بلندمدت برای صنایع خرده فروشی، مهمان نوازی و اوقات فراغت.
  • تمدید معافیت های نرخ کسب و کار برای تشویق سرمایه گذاری در کسب و کار سبز.
  • برای کمک به کاهش استفاده از ذغال سنگ نارس به آزمایش رسانه های در حال رشد جدید کمک مالی اعطا کنید.
  • طرح کمک هزینه تولید نهالستان درخت موجود را گسترش دهید تا اطمینان حاصل شود که صنعت قادر به تولید درختان کافی برای پاسخگویی به تقاضای پیش بینی شده آینده است.
  • مالیات کارآموزی را اصلاح کنید تا مطمئن شوید که یک گزینه آموزشی مناسب برای SMEها است.
  • اقدام در خصوص موانع تجاری و تاخیر در مرزها.
نامه انجمن صنفی باغبانی به صدراعظم پیش از بودجه بهار، درخواست‌های شفافی را برای اقدام در مورد هزینه انجام تجارت، مقاومت در برابر آب و تجارت ارائه می‌کند، زیرا مشاغل در سراسر باغبانی بریتانیا همچنان شاهد افزایش هزینه‌ها هستند و سال آب و هوایی چالش‌برانگیز دیگری را پیش رو دارند.

فران بارنز، مدیر اجرایی HTA، گفت: «ما به وضوح مشخص کرده‌ایم که به دنبال اقداماتی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که کسب‌وکارهایی که در باغبانی محیطی فعالیت می‌کنند می‌توانند شکوفا شوند و منافعی را به مشتریان و جوامع خود ارائه دهند. بدیهی است که به عنوان یک صنعت، بدون آب نمی‌توانیم تولید کنیم، اما کمبودها پیامدهای غیرمستقیم زیادی دارد، از جمله اینکه نمی‌توانیم درختانی را که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به آن‌ها نیاز داریم پرورش دهیم یا فضای سبزی برای کمک به مقاوم‌سازی سیل داشته باشیم. ما باید ببینیم که دولت ارزش باغداری زیست محیطی را تشخیص می دهد. همانطور که آمارهای اخیر بازار ما نشان می دهد، ما در حال حاضر تحت فشار هستیم و حمایت حیاتی است.