باغبانی گلخانه ای به باتری نمک نگاه می کند

داخل باتری به طور متوسط ​​در حدود 280 درجه سانتیگراد باقی می ماند. در خارج، به دلیل وجود آلیاژ عایق در اطراف باتری، مقدار زیادی از آن وجود ندارد. او می‌گوید: «اگر دست خود را به سمت بیرون بگیرید، دما حدود 20 درجه سانتی‌گراد است.


یک خانواده معمولی می تواند با باتری نمکی که Jean-Pierre به HortiContact آورده است، به خوبی کار کند.

باتری هوشمند است
اولین تولید کننده ای که واقعاً با باتری نمک کار می کند در راه است. ژان پیر از آن مطمئن است. علاقه در سال گذشته وجود داشت، و در مذاکرات در نمایشگاه نیز مقدار زیادی از کشاورزان.

حتی در این صورت، باتری ثابت می کند که هوشمند است. “باتری مجهز به هوش مصنوعی است که از کاربر نهایی یاد می گیرد. باتری یاد می گیرد که الگوها را تشخیص دهد، بنابراین بر اساس پیش بینی آب و هوا و دانش تنظیمات نوردهی، برای مثال، باتری با پر شدن به موقع پاسخ می دهد.”

برای اطلاعات بیشتر:
ژان پیر گود
MEBV بادوام
فورت اورینتال 11
4463 AP Goes
تلفن: +31 (0)6 21 38 51 11
[email protected]
www.durableme.nl



منبع

مقیاس پذیر
با باتری نمک، بزرگترین محدودیت عمدتا فیزیکی است. ما در واقع می‌توانیم هر چیزی را تامین کنیم، حداکثر 20 مگاوات یا بیشتر. آنچه انجام می‌دهیم همه مقیاس‌پذیر است. به عنوان مثال، ما در کانتینرهای دریایی 10، 20 یا 40 فوتی تحویل می‌دهیم. وزن، حدود 40 درصد سنگین‌تر از یک باتری لیتیومی است. هنوز هم برای کاربرد در تحرک دشوار است.” ژان پیر می داند که تحقیقات اکنون بر کاهش وزن متمرکز شده است. با این وجود، باتری نمک به طور اتفاقی در تحرک استفاده می شود. “در نروژ، یک بولدوزر با چنین باتری به عنوان وزنه تعادل حرکت می کند. در آنجا هوا بسیار سرد است، اما باتری به خوبی می تواند آن را تحمل کند.”

باتری نمک از سوئیس می آید. این تا حد زیادی دلیل قیمت بالاتر نسبت به باتری لیتیومی است. او می‌گوید: «این کشوری با دستمزد پایین نیست، بلکه کشوری است که نشان دهنده کیفیت است. ژان پیر خاطرنشان می کند که دقیقاً این قیمت است که اغلب مردم را از انتخاب باتری نمک باز می دارد. بسیاری از مردم هنوز به کوتاه مدت نگاه می کنند. یک باتری لیتیومی معمولاً ده سال دوام می آورد و در حال حاضر هنوز حدود چهل درصد ارزان تر از باتری نمکی است. عمر دومی تا 20 سال است، بنابراین خریدار همچنان در نهایت هزینه کمتری می کند. “این به این دلیل است که عمر طولانی‌تری دارد و می‌توانید سرمایه‌گذاری را در مدت طولانی‌تری مستهلک کنید. علاوه بر این، باتری نمک نیاز به نگهداری کمی دارد.”

نکته پایانی که ممکن است در انتخاب باتری پایدار بر تولیدکنندگان گلخانه ای جلب شود، این است که باتری نمک را می توان به عنوان “افزایش ظرفیت شبکه” استفاده کرد، که به ویژه در صورت “پر بودن شبکه” جالب است. ژان پیر توضیح می‌دهد: «هنگام نصب باتری، کاربر می‌تواند سیستم انرژی خود را ایجاد کند و در صورت گسترش کسب‌وکار، این امکان را فراهم می‌کند تا نیاز برق اضافی را با باتری و پنل‌های خورشیدی برآورده کند. یک کابل اضافی (بزرگتر) از جاده به جعبه برق لازم نیست.”

مقاوم در برابر شرایط سخت
هدف Durable ME هنگام فروش سیستم های باتری این است که صورتحساب را به 0 برساند. این کار را با ارائه راه حل های سفارشی انجام می دهد. این همچنین شامل تامین یک سیستم مدیریت انرژی (برای پاسخگویی بهینه به تقاضاهای بازار برق برای متعادل کردن شبکه ضروری است)، یک اینورتر، و اتصال به شبکه و (اغلب) صفحات خورشیدی است. او می گوید: «نصب اساساً مانند باتری های لیتیومی است.

باتری نمک، اگرچه برای کشاورزی گلخانه ای جدید است، اما دیگر یک نوآوری نیست. “نه، باتری قبلاً به شدت در خارج از کشور آزمایش و آزمایش شده است. باتری بیست و پنج سال است که وجود دارد. به نوعی در دبی شروع شد. در آنجا، آنها برق را برای تامین برق سیستم های آبیاری و روشنایی شهر ذخیره می کنند. در مکزیک و شیلی. باتری‌های نمکی در فلات‌ها وجود دارد.

چیزی که در مورد باتری نمک خاص است این است که اساساً حاوی “نمک سفره” است. مردی از شرکت مستقر در Goes تأیید می کند: “بله، نمکی که روی تخم مرغ خود می گذارید.” هسته باتری از نمک فشرده در یک محفظه سرامیکی تشکیل شده است. هیچ ماده شیمیایی در کار نیست. نمک گرم می شود و این فرآیند به باتری اجازه می دهد انرژی را حفظ و ذخیره کند. بر خلاف سایر باتری های نمک، این باتری ذخیره گرما نیست.

شاید بیش از هر زمان دیگری، کشاورزان به وضعیت انرژی در مزارع خود نگاه کنند. این به طور فزاینده ای شامل ذخیره سازی برق در زمان قیمت های بالای انرژی می شود. برای این کار، پرورش دهندگان از قبل می دانند که چگونه می توانند Durable ME، متخصص در ذخیره سازی انرژی و سیستم های باتری را پیدا کنند. با این حال ژان پیر گود اخیراً برای اولین بار در یک نمایشگاه تجاری حضور داشت. او یک باتری نمک به HortiContact آورد. یک نوآوری جدید نیست، اما هنوز برای بسیاری از تولیدکنندگان جدید است.

با این حال، محدودیت های کمتری برای استفاده از باتری نمک وجود دارد. “شما می توانید با اطمینان باتری نمک را در یک سوله یا انبار یا در مقابل نما قرار دهید. برای باتری های لیتیومی، گاهی اوقات لازم است که به بیرون بروند یا حتی در حداقل شعاع ساختمان ها مجاز نیستند. قرار دادن باتری های لیتیومی به فضای خنک شده نیاز دارد. باتری‌های لیتیومی به خوبی با دماهای بالا یا پایین مقابله نمی‌کنند. در حالت ایده‌آل، دمای آن نباید بیشتر از ۲۰ درجه سانتی‌گراد و سردتر از ۵ درجه باشد. در این صورت آسیب سلولی ممکن است رخ دهد.»

همانطور که گفته شد، Durable ME یک سیستم مدیریت انرژی را با باتری های خود نیز تامین می کند. برای کشاورزی گلخانه ای، CEMS، نام سیستم خاص برای مزارع بزرگ، اعمال می شود. “این یک سیستم بسیار جامع است. شما می توانید از آن برای کمک به تعادل شبکه و دریافت غرامت برای آن استفاده کنید، معاملات روزانه، جایی که بهترین قیمت خرید و فروش به طور خودکار از محل ذخیره باتری تعیین می شود، و همچنین به سادگی از باتری استفاده کنید. برای استفاده خودتان.”

طول عمر طولانی
علاوه بر باتری های لیتیومی در اشکال و اندازه های مختلف که توسط Durable ME ارائه شده است، برای Jean-Pierre، باتری نمک “مطمئناً نمایشگر است.” او عرضه باتری نمک را در سال 2022 آغاز کرد. دلایل مختلفی برای این وجود دارد. به عنوان یک متخصص باتری، او می تواند به طور طولانی در مورد آن صحبت کند. این آینده است زیرا باتری بیشتر دوام می آورد، ایمن است زیرا خطر آتش سوزی ندارد و پایدار است زیرا یک محصول کاملا اروپایی است.