باغبانی گلخانه ای در بین جوانان چقدر محبوب است؟

تجربه اینهولند دلفت
در این سال تحصیلی (2022-2023)، 42 دانشجوی سال اول جدید برای دوره تمام وقت HBO در باغبانی و تجارت کشاورزی در Inholland Delft، 17 نفر برای نوع نیمه وقت انعطاف پذیر، و 9 نفر برای دوره تبلیغات در مدیریت باغبانی انتخاب کرده اند. . در مجموع تقریبا 70 دانشجوی جدید باغبانی. این زیاد است یا کم؟ مارتن کرام، مدیر استخدام، پذیرش و مدیریت ارتباط در دانشگاه علوم کاربردی اینهولند دلفت می‌گوید: «با نگاهی به چند سال گذشته، شاهد روندی اندکی کاهشی هستیم که از بیش از 50 دانشجوی تمام وقت در سال 2019 آمده است. “بسیاری از دانشجویان ورودی ما از مناطق اطراف دلفت، وستلند و پیناکر-برکل، و رودنریج-بلیزویک می آیند. بسیاری از آنها سابقه باغبانی دارند، به عنوان مثال، از طریق تجارت خانوادگی یا شغل پاره وقت در باغبانی.”

برای اطلاعات بیشتر:
لودویگ سونسون

[email protected]
www.ludvigsvensson.com



منبع

بنابراین اکثر دانش آموزان با این بخش آشنا هستند. مارتن فکر می کند که این بخش برای سایر جوانان نسبتا ناشناخته است یا تصویر بدی دارد. او فکر می کند که می تواند بهتر باشد. “وقتی به باغبانی گلخانه ای فکر می کنید؟ جوانان به گل و لای، خاک، کار سخت و زود بیدار شدن فکر می کنند. همچنین ابهاماتی مانند امنیت شغلی، تأثیرات جهانی بر این بخش، دامنه کارآفرینی و فناوری پیشرفته وجود دارد. ویژگی این بخش.” به نظر او چگونه باغبانی گلخانه ای می تواند جذاب تر شود؟ “با نمایه سازی بهتر خود در این چهار جنبه.”

“باغبانی گلخانه ای می تواند از سایر بخش ها در مورد آرامش در خارج از کار بیاموزد.”
ژاکلین تاکید می کند که هجوم جوانان نیز برای نگاهی تازه برای کمک به پیشرفت صنعت مهم است. “این به شدت برای درک بیشتر انتقال انرژی و پیشرو باقی ماندن در بازار جهانی ضروری است. علاوه بر این، نیاز روزافزونی به متخصصان وجود دارد. افزایش مقیاس، تخصص و بین المللی شدن، تنوع عظیمی از موقعیت های جدید را در MBO، HBO، و سطح دانشگاه.” به طور خلاصه، فرصت های فراوان در باغبانی گلخانه ای برای جوانان.

آینده باغبانی گلخانه ای در دستان نسل جدید است. اما آیا آنها به آن علاقه دارند؟ شغل در باغبانی گلخانه ای در بین جوانان و جوانان چقدر جذاب است؟ ما با استف 25 ساله از گلخانه باغبانی هلند، دانشگاه علوم کاربردی اینهولند دلفت صحبت کردیم تا متوجه شویم.

باغبانی گلخانه هلند برای جلب توجه بیشتر این بخش و به روش صحیح، ده ها پروژه در دست اجرا دارد. برای جوانان در سنین مختلف و در سطوح مختلف. به عنوان مثال، “سبز رفتن در کلاس درس” برای آموزش ابتدایی، که کودکان را در سنین پایین به شیوه ای بازیگوش با گل ها و گیاهان آشنا می کند. همچنین به دانشجویان HortiHeroes فکر کنید، که در آن افراد جوان، با استعداد و تحصیلکرده (HBO/WO) برای کار در زنجیره باغبانی انگیزه دارند. یکی دیگر از پروژه های شناخته شده، گلخانه GoGo است. کارآفرینان یاد می گیرند که چگونه با دانش آموزان بهتر برخورد کنند و چگونه نشان دهند که باغبانی گلخانه ای کارفرمایی جالب و امیدوار کننده با فرصت های فراوان است. کارآفرینان در Westland و Nord-Holland Noord اکنون در این برنامه شرکت کرده‌اند که شامل یک جعبه ابزار، یک جلسه مقدماتی و چهار کارگاه مختلف است که در آن کارآفرینان یاد می‌گیرند دنیای جوانان را درک کنند. گلخانه GoGo همچنین دارای حساب اینستاگرام خود است که به دانش آموزان یک تصویر کامل از آنچه باغبانی گلخانه ارائه می دهد ارائه می دهد. با هدف قرار دادن باغبانی گلخانه ای به عنوان یک بخش و کارفرمای جذاب.

تجربه استف از گیاهان زیبایی
استف کوئن 25 ساله هرگز فکر نمی کرد وارد صنعت باغبانی گلخانه ای شود. او صادقانه می گوید: «من فکر می کردم همه چیز کمی ساده است. با این وجود، پس از فارغ التحصیلی از کالج در رشته اقتصاد بازرگانی، کار تمام وقت را در شرکت پدرش، Beauty Plants آغاز کرد.

پروژه های گلخانه باغبانی هلند
ژاکلین کرون، متخصص سیاست کار در گلخانه باغبانی هلند است. او می گوید خروج جوانان از این صنعت زیاد است. این بخش مانند بسیاری از بخش‌های دیگر از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد. یکی از دلایل آن این است که نمی‌توان جوانانی را که به‌طور موقت برای کار در شرکت‌های باغبانی می‌آیند، حفظ کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که هجوم سالانه جوانان بین سن 15 و 24 سال 56 درصد و خروج از همین گروه 67 درصد است، سپس می توانید روی انگشتان خود حساب کنید که این امر منجر به کمبود کارگر می شود.به ویژه با توجه به کمبود بیشتر پرسنل به دلیل افزایش جمعیت، ضروری است که شرکت‌های باغبانی گلخانه‌ای موفق به جذب جوانان و دانش‌آموزان برای حرفه باغبانی شوند، در غیر این صورت، کمبودهای بیشتری در مکان‌های حیاتی وجود خواهد داشت.»

در کودکی دید که پدرش چقدر زحمت کشیده است. او همیشه مشغول بود. زمان متفاوتی بود. او هنوز خودش پشت دستگاه گلدان بود و مثلاً زمانی برای صحبت با مشتریان نداشت. نه، این لزوماً برای من جذاب نبود. اما زمان تغییر کرد و نظر استف نیز تغییر کرد. “برادرم وارد تجارت شد. در نتیجه همه چیز تغییر کرد. شرکت نیز از طریق اکتساب رشد قابل توجهی کرده بود. در نتیجه، به جای “کشاورزی” قدیمی، به اصطلاح، خیلی بیشتر با کارآفرینی ارتباط دارد. ” و کارآفرینی در خون استف است. پس از اتمام تحصیلات، کسب و کار خانوادگی مشتاق تقویت در زمینه فروش و بازاریابی بود. بگذار این علاقه استف باشد. با این حال، او این انتخاب را ساده انجام نداد. “من خیلی سختی کشیدم. شاید این کار هوشمندانه ای باشد که ابتدا در جایی دیگر تجربه کاری به دست آوریم. شما همیشه نمی دانید چه کاری را درست انجام می دهید. اما اکنون به یک نفر به شدت نیاز بود، بنابراین تصمیم گرفتم جای خالی را خودم پر کنم.” این سه سال پیش بود و این شرکت از آن زمان تاکنون موفق بوده است. استف در نقش خود در شرکت رشد کرد و از کار خود لذت برد.

او آینده خود را چگونه می بیند؟ این سؤال دشواری است که او پاسخی آماده برای آن ندارد. استف ممکن است بخواهد برای طولانی مدت به شرکت بپیوندد، احتمالی که او با خانواده اش در حال بررسی است. “این یک قدم بزرگ برای درازمدت است. مالک شدن چیزی نیست که شما برای مدتی انجام دهید. من باید سخت در مورد آن فکر کنم. علاوه بر این، بازار در حال حاضر تحت فشار است و قیمت بنزین بالا است.” با این حال، استف به آینده ای مثبت برای باغبانی گلخانه ای اعتقاد دارد. او فرصت های زیادی را می بیند، همچنین برای سایر جوانان. “شرکت‌های بیشتر و بیشتری در حال حرفه‌ای شدن هستند، که منجر به رقابت بیشتر در بازار کار می‌شود. عملکردهای جالب‌تر و جالب‌تری وجود دارد، و اتوماسیون کار عملی بهتری را تضمین می‌کند. من فکر می‌کنم که بخش ما می‌تواند از بخش‌های دیگر در حوزه اوقات فراغت در خارج از کار. مردم نه تنها به عملکرد، بلکه به سرگرمی نیز نگاه می کنند. شرکت ها باید روی رضایت شغلی سرمایه گذاری کنند تا باغبانی گلخانه ای جذاب تر شود.”