“با PATS-C، پروانه های فعال را می توان به وضوح در تاریکی زیر نظر گرفت”

نصب دوربین ها در نقاط مهم نشانگر
این پنج سیستم اکنون در نقاط مهمی قرار دارند که می‌توان انتظار داشت اولین پروانه‌ها ظاهر شوند و در سه باغ به مساحت 12.5 هکتار توزیع شده‌اند. هر دوربین یک تله نور در نزدیکی خود دارد. مولدر افزود: «در این نقاط مهم در گلخانه، ما به وضوح می‌توانستیم اولین پروانه پرنده را مشاهده کنیم. به محض مشاهده اولین مورد در سال جاری با استفاده از داده های سیستم PATS-C، جلسه ای را با مشاور حفاظت از محصولات خود برای برنامه ریزی دفاعی تشکیل دادیم. نظارت ما را قادر ساخت که سه هفته زودتر شروع کنیم زیرا می‌توانستیم به وضوح پیش‌بینی کنیم که فاز کاترپیلار چه زمانی آغاز می‌شود. قبل از آن، ما می‌توانستیم سمپاشی پیشگیرانه انجام دهیم، بنابراین کاترپیلارها به محض اینکه اولین “نیش” یک عامل تماس یا بلعیدن را خوردند، مردند.

او از اولین سال پیاده‌سازی با PATS-C برای آشنایی با سیستم و ایجاد استراتژی برای بهترین کار با آن استفاده کرد. با نصب PATS-C در ماه مارس سال گذشته، مدیر کشت در واقع عقب مانده بود زیرا پروانه دو نقطه طلایی در حال حاضر شکوفا شده بود. “برای کنترل این آفت پروانه، مجبور شدیم در تمام تابستان و تا پاییز گاهی دو بار در هفته با یک عامل سمپاشی کنیم. ما می خواستیم اطمینان حاصل کنیم که در زمستان از شر هجوم خلاص می شویم. ما در نهایت موفق شدیم، بنابراین امسال را با یک صفحه تمیز شروع کردیم.

اکنون وقتی مدیر کشت یک سنبله در نمودار داده داشبورد PATS-C می‌بیند، می‌تواند با افزودن یک عامل انتخابی به سیستم سمپاشی با کرم شب پره دو نقطه طلایی مبارزه کند.

مهد کودک ژربرا LG Flowers در Pijnacker در مارس 2021 شروع به استفاده از یک سیستم PATS-C کرد. نتایج به دست آمده در مبارزه با پروانه دو نقطه طلایی باعث شد تا آنها در ابتدای سال جاری به پنج سیستم گسترش یابند. با PATS-C، آفات شب پره یک نسل زودتر از مشاهدات با تله‌های استاندارد قابل مشاهده هستند. با داشتن تصویری از رشد جمعیت زودتر، می توان آلودگی را بهتر کنترل کرد.

محدود کردن خسارت مالی
«سال گذشته، ما از پروانه دو نقطه طلایی آسیب زیادی دیدیم. امسال فقط چند کاترپیلار داشتیم. ما تقریباً هیچ کاترپیلار (که در نهایت همه آسیب را وارد می کند) در بین گیاهان مشاهده نکردیم. باور نکردنی است که چگونه با PATS-C توانسته ایم خسارت مالی را نسبت به سال گذشته محدود کنیم. مدیر کشت به این ترتیب پروانه دو نقطه طلایی را جستجو می کند و هر جا که پیدا می شود آن را از بین می برد. او حتی در فکر اضافه کردن دو سیستم دیگر در فصل کشت آینده در نقاط مهم است. مولدر فقط از مشاوره و نظارت ارائه شده توسط شرکت PATS Indoor Drone Solutions و اطلاعات ارائه شده برای بهبود ابزارها ستایش می کند.



منبع نظارت بر فعالیت در زیر صفحه خاموشی
مدیر کشت ادامه داد: «معرفی سیستم PATS-C برای نظارت بسیار سودمند بوده است. می بینید که در زیر صفحه خاموشی پس از بسته شدن آن در پایان بعد از ظهر چه اتفاقی می افتد. به محض تاریک شدن هوا، پروانه ها فعال می شوند و شروع به پرواز در اطراف می کنند.

هنگام پرورش ژربرا، پروانه دو نقطه طلایی، همچنین به عنوان حلقه گوجه فرنگی شناخته می شود (Chrysodeixis chalcites) به دلیل عدم وجود سموم دفع آفات موثر علیه کاترپیلارها، چالش بزرگی است. کاترپیلارها می توانند خیلی سریع آسیب زیادی به محصول وارد کنند، بنابراین باید به دقت تحت نظر قرار گیرند و با آنها مبارزه کرد. هیچ دشمن بیولوژیکی خوبی در برابر پروانه دو نقطه طلایی وجود ندارد که بتواند مشکل را به طور کامل برطرف کند. و در سال 2021 آفت کش مناسبی نداشتیم. مایک مولدر، مدیر کشت، توضیح داد: اکنون یک عامل قابل اعتماد در بازار وجود دارد، اما ما نمی‌توانیم در فصل بهار و تابستان از آن به دلیل بیولوژیکی استفاده کنیم. برای نظارت بر پروانه ها از تله های نوری استفاده می شود و جذب آنها با فرمون افزایش می یابد. این ترکیب بخش زیادی از پروانه ها را به دام می اندازد. شمارش هفتگی انجام می شود.