برخی از تولیدکنندگان با فروش قرارداد گاز “غنی فراتر از باور” شدند

Glastuinbouw Nederland نمی خواست چیز دیگری در مورد این موضوع در WOS بگوید. به گفته انجمن صنعت، این اتفاق “واقعاً در مقیاس بسیار کوچک” رخ می دهد. کل پیام (به زبان هلندی) را اینجا بخوانید.



منبع پخش کننده محلی از Rob Baan از Koppert Cress توضیح خواست. او توضیح داد که چگونه با کمک حساب کار می کند. “فرض کنید یک کشاورز به مدت پنج سال گاز را با قیمت 0.20 سنت به ازای یک میلیون متر مکعب خریده است. سپس شروع به استفاده از نیمی از کشت خود یعنی 500000 متر مکعب می کند و برای نیمی دیگر از کشت، گاز خود را “فروش” می کند. با یک یورو، در مجموع 500000 یورو. سپس او سود زیادی به دست می آورد.” با این حال، نقطه ضعف این است که پس از فروش، آن کشاورز در حال حاضر برای خرید مجدد گاز با قیمتی که در آن امکان کشت سودآور وجود دارد، مشکل دارد.

حتی می تواند افراطی تر باشد. به گفته راب، برخی از همکاران با فروش گلخانه خود با یک قرارداد طولانی مدت گاز با قیمت های پایین تر، واقعاً “غیر قابل باور” ثروتمند شده اند. او می گوید: «با فروش قرارداد گازشان، آنها از قبل مستمری خود را تأمین کرده اند.

این واقعیت که تولیدکنندگانی وجود دارند که از تجارت انرژی درآمد زیادی کسب می کنند در خود این بخش پنهان نیست. با این حال، گزارش WOS در این مورد باعث اخم افراد خارجی خواهد شد، زیرا چگونه ممکن است؟ آیا پرورش دهندگان در طول بحران انرژی میلیونر می شوند؟