برداشت آب باران در درختکاری Westonbirt

آب یک منبع محدود و ارزشمند است اما برای رشد گیاهان نیز ضروری است. منابع آب در بریتانیا و بسیاری از کشورهای دیگر تحت فشار تغییرات آب و هوایی و رشد جمعیت قرار دارند.

به عنوان بخشی از هدف Forestry England برای صفر کردن کربن خالص تا سال 2030، یک سیستم جدید برداشت و فیلتر آب باران در Westonbirt، The National Arboretum نصب شده است. این سیستم جدید فیلتر آب باران برای اولین بار برای Forestry England است و میزان آب مصرفی را کاهش می دهد و امکاناتی را که از خانه قرنطینه جدید در واحد تکثیر درختکاری پشتیبانی می کند را تکمیل می کند.

پنی جونز، پروپاگاتور در Westonbirt Arboretum، می‌گوید: «من واقعاً مفتخرم که بخشی از تیمی هستم که اقدامات بیشتری برای محافظت از چشم‌انداز تاریخی ارزشمند ما انجام می‌دهد.»

یک مخزن قدیمی جمع آوری آب باران زیرزمینی در منطقه تکثیر زیر گلخانه های موجود کشف شد. با کمک CMW Horticulture، متخصصانی که گلخانه های بزرگ را در سراسر اروپا طراحی و می سازند، یک سیستم فیلتر شنی آهسته خلاقانه برای پمپاژ، تمیز کردن و استفاده از آب باران جمع آوری شده در مخزن زیرزمینی نصب شده است.

علیرغم شرایط خشکسالی تجربه شده در جولای و آگوست امسال، با آبیاری روزانه بیشتر مورد نیاز برای هیدراته نگه داشتن گیاهان، هنوز مقدار زیادی آب در سیستم باقی مانده بود که توانایی آن در تامین آب کافی را ثابت می کند.

برای اطلاعات بیشتر:
هلن چیک
جنگلداری انگلستان
[email protected]
0300 067 4397
www.forestryengland.uk



منبع

بر اساس میانگین بارندگی در سال، این سیستم ظرفیت جمع آوری 90000 لیتر آب باران در سال را دارد و مخازن جمع آوری آن می توانند 26000 لیتر (تقریبا 132 وان پر از آب) را در خود ذخیره کنند.

این سیستم با جمع‌آوری آب باران از خانه قرنطینه و دو سقف بزرگ گلخانه از طریق لوله‌های پایین کار می‌کند و آب باران را از مخزن جمع‌آوری زیرزمینی به یک مخزن بزرگ در بالای سطح زمین که با لایه‌هایی از سنگریزه و ماسه پر شده است پمپ می‌کند تا از نظر بیولوژیکی مواد آلی و عوامل بیماری‌زا را از آب حذف کند. از طریق نفوذ می کند. اجتناب از استفاده از افزودنی های شیمیایی برای حذف پاتوژن های گیاهی. مخزن دوم آب تصفیه شده را ذخیره می کند، سپس یک تصفیه بیشتر توسط اشعه ماوراء بنفش قبل از استفاده برای آبیاری در واحد تکثیر انجام می شود.