«برگزیت تورم را برای بریتانیا بدتر می‌کند»

اظهارات او احتمالاً باعث خشم برخی از اعضای محافظه کار پارلمان می شود که از بانک مرکزی به دلیل بدبین بودن بیش از حد نسبت به چشم انداز انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا انتقاد کرده اند. تورم در بریتانیا هنوز در 10.5 درصد است، تنها اندکی نسبت به بالاترین رقم 41 ساله 11.1 درصدی که در اکتبر به دست آمد و همچنان بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی BOE است.

کاترین مان، سیاستگذار بانک مرکزی انگلیس، نظرات خود را در مورد بحث برگزیت منتشر کرده و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را عامل افزایش تورم دانسته است. مان یک اقتصاددان آمریکایی است که عضو کمیته سیاست پولی تعیین کننده نرخ است. او گفت نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بحران هزینه‌های زندگی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا شروع به تغییر کرده است، اما هنوز در بریتانیا نه.

منبع: bnnbloomberg.ca



منبع

مان اظهار داشت که هر سه منطقه با شوک‌هایی به تقاضا و عرضه مواجه شده‌اند که ناشی از «چرخش تقاضای جهانی ناشی از کووید و قرنطینه و گلوگاه‌های عرضه متعاقب آن» و شوک انرژی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین است. وی افزود: با این حال، بریتانیا نیز تحت تأثیر شوک سومی قرار گرفته است که آن را منحصر به فرد می کند: هیچ کشور دیگری تصمیم به اعمال موانع تجاری یکجانبه بر نزدیک ترین شرکای تجاری خود نکرد.