به گفته وزیر Adema، یارانه EHG برای LED برای تولیدکنندگان دلسرد کننده نیست

روشنایی LED برای صرفه جویی در مصرف انرژی
نماینده مجلس هلند، Valstar سوالات را از VVD پرسید. او همچنین می خواهد از وزیر بداند که آیا درست است که با استفاده از LED در مقایسه با روشنایی SON-T حدود 40 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شود. بیشتر از این، چرا برای کشت، به عنوان مثال، گوجه فرنگی، حداکثر توان 88 وات در هر متر مربع محاسبه می شود در حالی که پرورش دهندگان عادت دارند با 100 وات در متر مربع رشد کنند.

در مورد دومی، Adema پاسخ می دهد: “برنامه یارانه با هدف صرفه جویی در انرژی است. با یارانه برای تعویض روشنایی SON-T برای روشنایی LED، این با حداقل نیاز برای بازده نور روشنایی LED در ترکیب با حداکثر نیاز برای روشنایی LED تعیین می شود. وات در هر متر مربع از آن روشنایی. تغییر نور SON-T برای روشنایی LED تضمین می کند که می توان وات را کاهش داد، در حالی که مقدار نوری که در طول تولید برای پرورش دهندگان مهم است نیز نیازی به کاهش ندارد.

منبع: Ministryie LNV



منبع

بر اساس نشریه Kwantatieve Informatie (KWIN) Glastuinbouw 2019 از Wageningen UR، وزیر تصریح می کند که نیاز به LED برابر با 80٪ از توان SON-T است که در هر محصول اعمال می شود. علاوه بر این، جلسات مشارکت با بخش و تامین کنندگان روشنایی LED در خصوص معیارهای یارانه در برنامه تشکیل شده است. یک گروه کاری برای این برنامه، علاوه بر LNV و RVO، شامل Glastuinbouw Nederland نیز می شود.

کل بودجه موجود 60 میلیون یورو است. آخرین مهلت درخواست تا پایان ژوئن بود. به کشاورزان فرصت جدیدی برای درخواست یارانه در سال 2023 داده می شود. هفته گذشته، ادما در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس نیز اعلام کرد که بودجه امسال نمی تواند بیشتر از این افزایش یابد.

Valstar خاطرنشان می کند که نیاز فرعی به حداکثر توان در روشنایی LED در عمل منجر به محدودیت در حداکثر ظرفیت تولید گلخانه می شود و باعث می شود که تولید کنندگان از تغییر LED صرف نظر کنند. وزیر این موضوع را رد می‌کند و به بیش از حد در دوره درخواست سال 2022 اشاره می‌کند. «تقاضا برای این برنامه نشان نمی‌دهد که باغبانان از تغییر روشنایی LED صرف نظر کنند.»

تولیدکنندگان گلخانه هلندی برای مبلغ 78 میلیون یورو یارانه در برنامه یارانه “Energie-efficiëntie Glastuinbouw” (EG)، که به “باغبانی گلخانه ای کارآمد انرژی” ترجمه می شود، درخواست کردند. در میان سایر موارد، تغییر به LED به عنوان دلیل پشت برنامه ذکر شده است. الزامات خاصی باید برآورده شوند تا صرفه جویی در انرژی نیز صورت گیرد، اما طبق گفته Ademo از LNV، این الزامات قانونی هستند. وی در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس این موضوع را بیان می کند.