بوم اسپری دوبل هم برای آبیاری و هم برای محافظت از محصول

هندریک: “ما سیستمی را ارائه می کنیم که در آن هر سایبان دارای ربات مخصوص به خود با بوم های اسپری است. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید ربات را از هود به هود دیگر حرکت دهید و همچنین افت فشار بسیار کمتری دارید زیرا شیلنگ در داخل هود ثابت است. کاپوت و نه در قرقره.”

بوم ها همچنین می توانند راه حلی برای پرورش دهندگانی باشند که می خواهند با دوربین ها برای تشخیص آفات کار کنند، اما نمی توانند یک سیستم پهپاد را در گلخانه نصب کنند. در این صورت، آنها می‌توانند دوربین‌هایی را روی بوم‌های اسپری آویزان کنند، که می‌تواند برای شناسایی آفات به عقب و جلو خشک شود. او می‌گوید: «بنابراین می‌توانید انواع چیزها، از جمله میسترها را برای خنک کردن تنظیم کنید.

برای اطلاعات بیشتر:
هندریک ماست
هورتیمک
تلفن: +31 (0)6 2043 7342
ایمیل: [email protected]
www.spuitboom.nl
www.hortimec.com



منبع

انتشار خود
همانطور که توضیح داده شد، اسپری بوم به طور گسترده ای در تکثیر گیاهان جوان استفاده می شود. در خارج از کشور، در حال حاضر وجود تکثیر در خانه علاوه بر تولید، امری عادی است، اما در هلند نیز به طور فزاینده ای در حال وقوع است. بنابراین هندریک فرصت هایی را برای رونق های Hortimex می بیند که هم از نظر عرض و هم در طول قابل تنظیم هستند. می توان در هر منطقه یا محفظه هدایت کرد. این برای تولیدکننده خوب است، زیرا تولیدکنندگان به طور فزاینده ای نیازهای خاصی دارند.”

UV-C، دوربین ها و میسترها
بوم اسپری بیش از استفاده از آب و مواد است. در واقع می توان لامپ های UV-C را نیز روی بوم آویزان کرد که می تواند به کنترل کپک و سایر آفات کمک کند. هندریک می‌گوید: «برای کنترل کپک، آن چراغ‌ها باید چند ساعت پس از غروب آفتاب و چند ساعت قبل از طلوع خورشید روشن باشند. ما می‌توانیم این عملکردها را برنامه‌ریزی کنیم و می‌توان از یک برنامه برای کنترل بوم‌های اسپری استفاده کرد.


هندریک ماست در FNK Youngplants در مقابل بوم اسپری آنها

صرفه جویی در مصرف آب
مزیت بوم های اسپری، که فقط در هنگام رشد گیاهان جوان (جایی که از دست دادن نور از طریق بوم بی ربط است) استفاده می شود، علاوه بر جنبه کار، این است که در مصرف آب بیشتر صرفه جویی می کنند. هندریک توضیح می دهد: “معمولاً شما آنقدر آبیاری می کنید که همه چیز به طور مداوم زیر آب می رود، اما با یک بوم اسپری فقط به اندازه کافی آب به گیاهان می دهید، هرگز بیش از حد. به این ترتیب از هدر رفتن جلوگیری می کنید.”

همه گیاهان نیز از این طریق مقادیر مساوی آب دریافت می‌کنند. شما هر روز مقدار کمی آب می‌دهید و از آبیاری بیش از حد گیاهان در وسط یا خشک شدن لبه‌ها اجتناب می‌کنید. در نتیجه، باید کمتر مرتب کنید و بهتر می‌توانید ظهور را پیش بینی کنید.”

بوم اسپری در گلخانه ها به دو دلیل زیر استفاده می شود. اولاً برای آبیاری و ثانیاً برای محافظت از محصول. با ظهور عوامل بیولوژیکی، سمپاشی گلخانه‌ای کار فشرده‌تر شده است: فرد باید بیشتر از عوامل استفاده کند. به این موارد کاهش دانش تخصصی را اضافه کنید و تولیدکنندگان باید به دنبال جایگزین هایی در اتوماسیون باشند. Hortimec برای این کار راه حلی دارد: بوم اسپری دوتایی که هم برای آبیاری و هم برای کاربرد آفت کش قابل استفاده است. هندریک ماست، مدیر عامل Hortimec، در مورد آن بیشتر به ما می گوید.