تاریخچه پیدایش و پرورش انواع گل رز عطری در دنیا | dastchinflower

با کنار هم گذاشتن چند رنگ گل رز معنا و پیام متفاوتی را هم زمان انتقال می‌دهید. به طور مثال دسته گلی با گل‌های رز قرمز و رز زرد نشانگر خوشحالی و شاد بودن از موضوع و اتفاقی است. با دانستن معنی و مفهوم هر رنگ گل توانایی این را دارید که مطابق با مناسب و حس خود گل های مناسب خود را انتخاب کنید.

معنی رنگ گل رز سفید: پاکی، پاکدامنی، صداقت و وفاداری

راپسودی یک رز رنگارنگ زیبا با سایه‌های بنفش و ارغوانی و آبی است. این گل‌های زیبا ابتدا کاملا آبی رنگ هستند سپس به تدریج سایه‌های آبی خاکستری می‌گیرند. برای کاشت این گل رز باید جایی را انتخاب کنید که دما و آفتاب گیری متوسط داشته باشد. گل رز هلندی جزو یکی از زیباترین گل ها می باشد که دارای گلبرگ ها ی زیبا و بزرگی می باشد و به رنگ های مختلف دیده می شود. گل رز هلندی دارای عطر بسیار خوبی بوده و دارای طرفداران بسیاری نیز می باشد. رزهای وحشی گل‌هایی هستند که قبل از سال ۱۸۶۷ وجود داشته‌اند.

راهکارهای افزایش رشد و تقویت گل رز پس از کاشت گیاه در باغچه

قدرت عطر آن بسیار قوی است و دارای بوی شیرین و دل انگیزی است. اگر در مسیر رشد صحیح خود باشد بسیار خوش رنگ خواهد بود.

گل رز مینیاتوری و مینی فلورا (Miniature rose and miniflora roses) :

در مناسبت های مهم سال مانند روز های ولادت ائمه، روز پدر و مادر، مناسبت های ملی و… به دلیل مازاد تقاضا، قیمت گل افزایش می یابد. رنگ گل رز آبی به معنای اسرارآمیز و دست نیافتنی نیز هست. شما با هدیه کردن دسته گل رز آبی به مخاطب خاص خود می گویید که دوستت دارم هرچند می دانم که دست نیافتنی هستی. گل دابل دیلایت واقعا یکی از شگفت انگیزترین رزهای جهان است که زیبایی و رایحه آن مشهور است.

http://bongahekhodro.irمجله خبری گل و گیاه گل های رز از خانواده Rosaceae و با نام علمی Rosa sp هستند به طوری که این گیاهان ساکن مناطق کوهستانی و در نتیجه سرما دوست و خواهان ارتفاع زیاد از سطح دریا و مقاوم به یخبندان می باشند. براي تهيه قلمه گياهان مادري در شرايط مناسب پرورش داده مي شود. تهيه قلمه بعد از بالغ شدن شاخه ها و رسيدن برگها به اندازه نهايي انجام مي گيرد. بخاطر اينكه گياهان مادري در داخل گلخانه در تمام طول سال در حال رشد دائم ستند، بنابراين مي توان در تمام طول سال از آن قلمه هاي برگدار تهيه كرد.

  • گلدان را با آب شیرین، غذاهای بیشتر گل و مقدار مناسب سفید کننده پر کنید.
  • این ترفند در نگهداری گل رز شما بسیار موثر و کارآمد است.
  • برخي از ارقام گل رز دائم گل هستند و گل دهي در آنها در بيشتر مواقع سال انجام مي گيرد ولي بيشتر ارقام در هواي خنك بهار و پاييز گل دار مي شوند.
  • این گیاه یک بافت مخملی بسیار جذابی دارد که رنگ آن سیاه می‌باشد.
  • گلبرگ‌های رز ایرانی رنگ قرمز روشن‌تری نسبت به رز هلندی دارند.