تعادل آب و ادریسی

نتیجه گیری:

  • شاخ و برگ هورتانسیا برای جذب محلول مورد نیاز نبود، این نشان می دهد که تعرق نیز از طریق براکت ها (گل ها) اتفاق می افتد.
  • جذب محلول با حذف شاخ و برگ کاهش یافت، اما به اندازه کافی بالا ماند تا گل ها را هیدراته نگه دارد.
  • با حذف شاخ و برگ، عمر گلدان تقریباً 1.5 روز افزایش یافت.
  • 33% از گلها تا روز 10 هنگامی که شاخ و برگ دست نخورده باقی ماندند علائم پژمرده شدن را نشان دادند، در حالی که 0% از گلها هنگام برداشتن شاخ و برگ پژمرده شدند.
  • مشخص شده است که شاخ و برگ هورتانسیا به زیبایی شناسی گل کمک می کند. با این حال، بر اساس این داده‌ها، توصیه می‌شود که گل‌فروشان بیش از آنچه برای جذابیت‌های زیبایی لازم است، شاخ و برگ باقی نگذارند.
مواد و روش ها:
هورتانسیا بریده شده از یک پرورش دهنده در کلمبیا دریافت شد. یک مجموعه از ساقه ها پردازش شد، یک مجموعه از برگ های کاملاً منبسط شده باقی ماند، در حالی که مجموعه دیگری از ساقه ها تمام برگ ها را حذف کردند. همه ساقه ها دوباره بریده شدند، وزن شدند و در گلدان های FloraLife® Clear 300 Flower Food قرار داده شدند. میزان جذب محلول گلدانی (ml/g FWT) برای هر تیمار پس از 24، 72 و 120 ساعت همراه با عمر گلدان و درصد پژمردگی گلها پس از ده روز تعیین شد.



منبع

اصطلاح “تعادل آب” در مورد گل های شاخه بریده به مقدار آبی که از برگ ها و گل ها از طریق فرآیند تعرق تبخیر می شود در مقابل مقدار آبی که توسط ساقه جذب می شود، اطلاق می شود. تعرق از طریق منافذ میکروسکوپی به نام روزنه اتفاق می افتد – این منافذ معمولاً در سطح زیرین برگ ها یافت می شوند و می توانند در پاسخ به سیگنال های محیطی مانند سطح نور باز و بسته شوند. آب و مواد مغذی از طریق ساقه ها توسط سلول های تخصصی به نام آوند چوبی جذب می شوند – اینها سیستم لوله کشی ساقه هستند. سلول‌های آوند چوبی را به‌عنوان مجموعه‌ای از نی‌های میکروسکوپی در نظر بگیرید که یکی داخل دیگری چسبیده است. تعرق و جذب فرآیندهای مرتبط هستند – با از بین رفتن آب از برگ ها، به سمت بالا “کشیده” می شود. اگر میزان تعرق از میزان جذب از طریق ساقه بیشتر شود، گل پژمرده می شود.

ادریسی بریده یکی از انواع گل هایی است که تعادل آب در آن بسیار مهم است. برگ های بزرگ آن دارای سطح زیادی برای تعرق هستند. اغلب، گلدانی با ساقه های متعدد ادریسی دارای گلی است که به طور ناخواسته پژمرده می شود در حالی که بقیه گل ها هیدراته و سالم به نظر می رسند. ما می خواستیم نقش شاخ و برگ ادریسیا را در تعرق بررسی کنیم و مشخص کنیم که آیا شاخ و برگ برای جذب آب ضروری است یا خیر.

نتایج: