تغییرات آب و هوایی که به کمبود واقعی درخت کریسمس کمک می کند

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه بریتیش کلمبیا
www.news.ubc.ca



منبع

چرا در حال حاضر کمبود درخت کریسمس وجود دارد؟
مجموعه ای از دلایل برای کمبود درخت کریسمس وجود دارد. از سال 2008 تعداد مزارع کاهش یافته است. بنابراین، درخت کریسمس کمتر از قبل تولید می شود. این بیماری همه گیر تقاضای زیادی ایجاد کرد زیرا اکثر مردم در خانه ماندند و می خواستند درخت کریسمس در خانه های خود داشته باشند. سپس خشکسالی ها و سیلاب ها هستند که به کمبود کمک می کنند.

آینده این درختان چگونه است؟
درختان مخروطی که در اثر گرما و خشکسالی نمرده اند می توانند بهبود یابند. تولیدکنندگان فقط باید منتظر بمانند تا سوزن های جدید تولید شود. این ممکن است یکی دو سال طول بکشد. بنابراین تولیدکنندگان می توانند برداشت را به تاخیر بیندازند. آنها همچنین می توانند نهال های جدیدی بکارند، به این امید که در چند سال آینده خشکسالی وجود نداشته باشد.

راه حل هایی برای محافظت از درختان کریسمس در آینده چیست؟
دانشمندان ژنتیک برای یافتن پاسخ هایی برای انتخاب درختانی که سازگارتر با این شرایط سخت و بیماری ها هستند، کلیدی هستند. به عنوان مثال، آنها می توانند نقشه راه برای شناسایی صفات مطلوب مانند خشکسالی و مقاوم سازی آفات از طریق استفاده از روش های آزمایشگاهی مانند تعیین توالی ژنومی برای درختان مخروطی بسازند. همچنین امکان انتخاب گونه های درختی غیر بومی که به خشکی مقاوم تر هستند، مانند صنوبر بوقلمون و صنوبر Nordmann که مقاومت بیشتری به خشکی و بیماری دارند، وجود دارد.

کدام گونه غالب برای درختان کریسمس رشد می کند؟
گونه‌های درختی مختلفی وجود دارند که به عنوان درخت کریسمس مورد علاقه هستند: صنوبر داگلاس، صنوبر نجیب، صنوبر بزرگ، و همچنین کاج و صنوبر. صنوبر بلسان در آمریکای شمالی محبوب ترین است. این دارای ویژگی های خوبی مانند سوزن های نرم، رایحه ای خوب است و همچنین می تواند سوزن های خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند.

چگونه درخت کریسمس را پرورش دهیم؟
درختان کریسمس بیشتر در مزارع یا مزارع رشد می کنند. این بیشتر شبیه عملیات کشاورزی است تا عملیات جنگلداری. درختان کریسمس را می توان به طور طبیعی در جنگل نیز پرورش داد، اما این نسبت بسیار کمی از درختان فروخته شده است و واقعا پایدار نیست. تقاضا خیلی زیاد است. در کانادا سالانه بین سه تا شش میلیون درخت کریسمس تولید می کنیم. تعداد زیادی از آن درختان صادر می شود.

فشار عرضه به طور پیوسته در چند سال گذشته افزایش یافته است، زیرا همه چیز از افزایش علاقه خریداران به داشتن درختان واقعی گرفته تا بهبودی از مشکلات حمل و نقل ناشی از بیماری همه گیر، کشت درختان توسط کشاورزان محلی کمتر و تغییرات آب و هوایی.

امسال، مصرف کنندگان درخت کریسمس ممکن است دوباره در یافتن یک درخت سنتی به دلیل کمبود مداوم عرضه که تا حدی به تغییرات آب و هوایی نسبت داده شود، با چالش مواجه شوند.

تغییرات آب و هوایی چگونه بر رشد درخت کریسمس تأثیر می گذارد؟
همانطور که آموختیم، تغییرات آب و هوا باعث ایجاد چالش هایی مانند رویدادهای شدید آب و هوایی، از جمله سیل، امواج گرما، و آتش سوزی های جنگلی می شود. چیزی که واقعاً به تولید درخت کریسمس صدمه می زند زمانی است که خشکسالی های متوالی داشته باشید، همانطور که در دو سال گذشته داشتیم، همراه با رویدادهای آب و هوایی عجیب مانند گنبد گرما. این به ویژه برای درختان کوچک، نهال ها سخت است. آفات و بیماری ها نیز مشکل بزرگی بوده اند و تغییرات آب و هوایی می توانند از آنها حمایت کنند. درختانی که در اثر تنش در اثر گرما و سیل ضعیف شده اند، مستعد ابتلا به بیماری ها هستند.

دکتر ریچارد هملین، استاد دانشکده جنگل‌داری UBC توضیح می‌دهد که چگونه تغییرات آب و هوایی همچنان بازار درخت کریسمس واقعی را آزار می‌دهد و چه چیزی را باید برای بهبود کمبود زنجیره تامین در حال رشد در سراسر جهان در نظر گرفت.