تله نور UV حلقه گوجه فرنگی نر و ماده را می گیرد

تله‌ها سال‌ها این کار را انجام می‌دهند، اما از سال گذشته یک نسخه به‌روز شده از تله موجود است. با تله فلورسنت، روشنایی LED بهتر و لنزها، تله حتی برای آفات جذاب تر شده است. “با نوآوری‌ها، ما حتی از نظر مقادیر UV نور LED پایین‌تر هستیم. حشرات تا یک طول موج خاص به UV حساس هستند. شما می‌خواهید با تله در اوج موج قرار بگیرید. پلاستیک مخصوص این امکان را فراهم می‌کند. نور ماوراء بنفش به خوبی از خود عبور می کند. ما یکی از سه شرکتی هستیم که در سراسر جهان از این پلاستیک ویژه استفاده می کنیم.”

صید هم نر و هم ماده
متخصص کنترل آفات به طور خاص حلقه گوجه فرنگی را “پره بسیار چابک” می نامد. از آنجایی که پروانه می تواند جذب اشعه ماوراء بنفش شود، به راحتی می توان آن را در گلخانه گرفت. بنابراین تله های نور به پرورش دهندگان اجازه می دهد تا آفت را کنترل کنند، اما پیتر هشدار می دهد که تله ها تنها راه حل برای پرورش دهندگان در هنگام بروز مشکلات نیستند. او می گوید: «با این حال، این تله به کشاورزان کمک می کند تا مشکلات را حل کنند. این به این دلیل است که تله به نظارت و نشان دادن آفات نیز کمک می کند. “برای سیگنال دهی آفات، تله ایده آل است زیرا ما همچنین مانند تله های فرمونی ماده ها و نه فقط نرها را می گیریم. در نتیجه، آنچه در تله می یابید تصویر خوبی از میزان سنگینی آلودگی را نشان می دهد.”

یک حلقه گوجه فرنگی که به صورت مخفیانه وارد گلخانه می شود می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. پروانه با نام علمی Chrysodeixis chalcites می تواند یک بار در گلخانه با سرعت رعد و برق تکثیر شود. پیتر کرخوف از LedsProtect می‌داند: «اگر اولین هجوم توسط کاترپیلارها را از دست بدهید و همچنین نتوانید نسل دوم را متوقف کنید، نسل سوم تضمین می‌کند که گلخانه شما را لخت می‌خورد. این سناریوی فاجعه برای تولیدکنندگان تقریباً ناشناخته است، زیرا کشاورزان به طور فزاینده ای هوشیار می شوند. تله های اشعه ماوراء بنفش از LedsProtect به پرورش دهندگان کمک می کند تا این کار را انجام دهند، هم در نظارت و هم در کنترل این آفات و بسیاری از آفات دیگر.

به عنوان یک توصیه، LedsProtect به کشاورزان توصیه می کند که در هر هکتار 9 تله آویزان کنند. برد یک تله حدود 15 متر است. پیتر می گوید: “پره ها حداکثر بین ده تا پانزده متر را می بینند. طبق آزمایشات، افزودن نور بیشتر برای روشن تر کردن تله هیچ فایده ای ندارد.”


آخرین مدل تله نور فرابنفش LedsProtect در شب غیرقابل چشم پوشی است.

برای اطلاعات بیشتر:
پیتر کرخوف
لدز پروتکت
[email protected]
[email protected]
www.ledsprotect.com



منبع

حلقه گوجه فرنگی
حلقه گوجه فرنگی در بسیاری از محصولات از گیاهان زینتی گرفته تا سبزیجات میوه دار مشکل ساز است. او می گوید: کرم ها همه چیزخوار واقعی هستند. پیتر به عنوان مثال از پرورش دهندگان گل داوودی نام می برد که از کرم ها و پروانه ها ناراحت بود. این پرورش دهنده چند ماه پیش چند تله زد و حالا پروانه ها را به خوبی می گیرد.

قرارگیری استراتژیک
وقتی از پیتر می پرسند که آیا گاهی اوقات پرورش دهندگان به او می گویند که تله کار نمی کند، باید بخندد زیرا پروانه در آن وجود ندارد. “مطمئناً، من واقعاً گاهی اوقات این را می شنوم. پس پاسخ من این است که پرورش دهنده کارها را درست انجام داده است. من هیچ پرورش دهنده ای را نمی شناسم که بتواند به عنوان مثال تعداد حشرات را از طریق پنجره هایش ردیابی کند.”

آخرین توصیه پیتر این است که تله ها را در مکان های استراتژیک آویزان کنید. با آویزان کردن تله‌ها در آن مکان‌هایی که تولیدکننده روزانه از آنجا عبور می‌کند، شناسایی آفات آسان می‌شود. بیشتر و بیشتر پرورش‌دهندگان برنامه‌های مناسبی را دنبال می‌کنند. هم دولت و هم خریداران عمده محصولات دیگر مواد شیمیایی نمی‌خواهند، بنابراین ابزار کنترلی که استفاده می‌شود. وقتی همه چیز یک بار از کنترل خارج شد، به خوبی کار می کند. بنابراین تله های ما یک جزء مهم در مدیریت آفات کشاورزان هستند.”