“تنوع محصولات یک استراتژی تحول آفرین برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی است”

وزير اعظم هميشه بر ترويج محصولات با درآمد بيشتر در ايالت به منظور افزايش درآمد كشاورزان تاكيد داشته است. اخیراً کابینه ایالتی طرح جدیدی را با عنوان برنامه تنوع محصول برای ترویج کشت غیرشالی و سایر محصولات با ارزش در تمام 30 منطقه ایالت، به ویژه در منطقه ayacut پروژه های آبیاری مگا لیفت، تصویب کرده است. کابینه ایالتی قبلاً تخصیص 2808 کرور روپیه برای ترویج ارزن برای 6 سال تا 2026-2027 تصویب کرده است. وزیر محترم پیش از این دستور داده است که کشت ارزن در تمام 30 ناحیه ایالت افزایش یابد.

در این زمینه، یک ارائه فنی در مورد “تنوع محصول: ارتقاء سطح بعدی” در کنفرانس افسران ارشد در حال انجام توسط تیمی متشکل از دکتر آرابیندا کی پادهی، دبیر اصلی بخش کشاورزی و توانمندسازی کشاورزان ارائه شد. خانم آنوشا ردی، کلکسیونر کالاهندی و آقای داتاتریا شینده، کلکسیونر بالاسوره.

مقاله کامل را در pragativadi.com بخوانید



منبع این جلسه فنی بر روی قوس توسعه سیاست کشاورزی، دستاوردها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای آینده تمرکز داشت. اگرچه انقلاب سبز موفقیت چشمگیری به دست آورد، اما منجر به اثرات جانبی منفی مانند زمین های کشاورزی تخریب شده، کاهش آب های زیرزمینی، از دست دادن حاصلخیزی خاک، از دست دادن تنوع زیستی و غیره شد. این امر با کاهش منابع طبیعی و سطوح بالای سوء تغذیه تشدید شده است که منجر به مشکلات بین نسلی می شود.