تورم خار گل رز روز ولنتاین امسال است

مقاله کامل را در www.wqln.org بخوانید



منبع

Stacey Vanek Smith، Byline: به احتمال زیاد دسته گل روز ولنتاین شما زندگی خود را در نزدیکی خط استوا در اتیوپی یا کلمبیا یا اکوادور، شاید حتی در Eden Roses آغاز کرده است. ماریا فرناندا (ph) و خانواده‌اش بیش از 35 سال است که در کوه‌های اکوادور گل پرورش می‌دهند.

وانک اسمیت: حدود 2500 نوع مختلف گل رز که همگی در کوه های آند در ارتفاع 10000 فوتی از سطح دریا رشد می کنند. ظاهراً ارتفاع، رزها را بسیار پر جنب و جوش و بلند و چاق می کند. اکوادور برخی از بهترین گل های رز جهان را پرورش می دهد. اما فرناندا می‌گوید امسال سخت بود.

ماریا فرناندا: ما در شهر کوچکی هستیم به نام – کایامبه نام دارد که توسط کوه احاطه شده است. بنابراین هر چیزی که می بینید کوه در طبیعت و تعداد زیادی گل است.

الان دنده عوض کن روز ولنتاین نزدیک است و آمریکایی ها حدود 26 میلیارد دلار صرف شام، شکلات، شراب و البته گل رز خواهند کرد. برای چند روز آینده فرار از گل سرخ سخت خواهد بود. آنها همه جا خواهند بود. اما این شکوفه های کوچک در سفری بزرگ بوده اند. و همانطور که معلوم است، کل اقتصاد جهانی را می توان در یک گل سرخ پیچیده کرد. استیسی وانک اسمیت از NPR داستان را دارد.