تولیدکنندگان همچنان از آخرین بقایای گاز «ارزان» استفاده می‌کنند، اما نیمی از تمام قراردادها تا پایان سال به پایان می‌رسد.

توقف
همچنین تولیدکنندگانی وجود دارند که به Boerenbond نشان می دهند که فعالیت های تجاری خود را به دلیل افزایش هزینه های انرژی متوقف خواهند کرد. این می تواند پیامدهای گسترده ای داشته باشد، نه تنها برای تولید غذا، با از دست دادن فضای قفسه محصولات محلی، بلکه برای اشتغال و مشاغل.

محصول مناسب، تقریباً گوجه فرنگی
همین نظرسنجی نشان می دهد که کشاورزان در نتیجه بحران انرژی اقداماتی را انجام خواهند داد. تعداد زیادی از پرورش دهندگان می گویند که در دماهای پایین تر رشد می کنند یا حتی مطمئن می شوند که گلخانه بدون یخبندان باقی می ماند. حدود 25 درصد از مزارع در فکر توقف موقت و کاشت دیرتر یا خالی گذاشتن (بخش هایی از) گلخانه هستند که در نتیجه تولید کمتری دارد. انتظار می رود محصولات زیر نور (مانند گوجه فرنگی) در زمستان امسال تقریباً وجود نداشته باشد.

Boerenbond از دولت می خواهد که به زودی مناقصه ای را منتشر کند که در آن شرکت هایی که به طور داوطلبانه گاز طبیعی کمتری مصرف می کنند، غرامت دریافت کنند. برای تولیدکنندگان، ضروری است که در اسرع وقت بدانند که آیا چنین مناقصه ای صادر خواهد شد، زیرا این امر در تصمیم گیری در مورد کاشت یا عدم کاشت محصولات جدید در هفته ها و ماه های آینده تعیین کننده است.

به عنوان یک تولید کننده خالص برق، کشاورزی و باغبانی فلاندری، به ویژه باغبانی گلخانه ای، نقش اجتماعی مهمی ایفا می کند. گروه مدافع Boerenbond به این موضوع اشاره می کند. فریاد کمک جدید سازمان به تمام روزنامه ها رسید. رئیس Boerenbond خود Lode Ceyssens برای بازدید از پرورش دهنده زینتی Wimceco در Boechout و پرورش دهنده سبزیجات Johan Van Bulck در Putte رفت.

این خبر اخیر توسط بسیاری از رسانه ها انتخاب شد. روزنامه‌ها روی هم می‌چرخند و اعلام می‌کنند که در زمستان امسال تقریباً گوجه‌فرنگی بلژیکی وجود نخواهد داشت. Het Nieuwsblad می گوید که در زمستان امسال حتی هیچ گوجه فرنگی بلژیکی در Delhaize وجود نخواهد داشت. De Tijd همچنین به کمبود گوجه فرنگی می پردازد. این روزنامه با پرورش دهنده فوق الذکر یوهان صحبت کرد.

کشاورزان گلخانه ای فلاندری تولیدکنندگان عمده انرژی هستند. باغبانی گلخانه حدود 630000 خانواده را با انرژی تامین می کند که بیشتر از کل استان فلاندر شرقی است. او گفت: “یا به عبارت دیگر، باغبانی گلخانه ای فلاندری امروز به اندازه یک نیروگاه هسته ای انرژی تولید می کند.”

630000 خانواده
بنابراین کشاورزان اقدامات شدیدی را برای کنترل قبوض انرژی انجام می دهند. کاهش فعالیت در باغبانی اثرات عمده ای بر تولید انرژی محلی و نقش این بخش در ایجاد تعادل در شبکه برق ایجاد می کند.

منبع: Boerenbond



منبع

امروزه حدود 4200 کارمند دائمی در کشاورزی گلخانه ای کار می کنند که عمدتاً در زمینه تولید سبزیجات فعالیت می کنند. اگر تعدادی از شرکت‌ها در سال آینده راه‌اندازی نکنند یا به طور جزئی راه‌اندازی شوند، تخمین زده می‌شود 25 تا 30 درصد کارگران دائمی به طور موقت بیکار شوند و اخراج احتمالی 10 تا 15 درصد از کارکنان دائمی در بخش باغبانی گلخانه‌ای را تهدید می‌کند. ، بورنباند محاسبه می کند.

نظرسنجی اخیر اعضای Boerenbond نشان داد که بسیاری از تولیدکنندگان گلخانه‌ای در حال حاضر به لطف قراردادهای ثابت قبلی هنوز به قیمت‌های قابل قبول گاز متکی هستند. بیش از نیمی از قراردادهای تولید گاز گلخانه ای در پایان سال جاری به پایان می رسد. در آن مرحله، تأثیر بحران چندین برابر بیشتر خواهد بود.

علاوه بر دوئل 3 (یکی از دو نیروگاه هسته‌ای بلژیک)، یکی دیگر از تولیدکنندگان انرژی مهم دیگر در معرض خطر ناپدید شدن است اگر باغبانان ما نتوانند سر خود را بالای آب نگه دارند. از این انرژی یا تولید انرژی برای 200000 خانواده.”
بنابراین از مسئولان می‌خواهیم به هر نحو ممکن از این شرکت‌ها حمایت کنند تا مجبور به توقف (موقت) فعالیت نشوند.»