تولیدکنندگان گلخانه دوباره شیشه های شفاف را آزمایش می کنند

مایکل می‌بیند که تولیدکنندگان چینی عمدتاً شیشه‌های پراکنده را انتخاب می‌کنند. تقریباً هر پروژه ای امروزه با مواد پراکنده پوشانده می شود. اما چیز دیگری در حال وقوع است. وی ادامه داد: با توجه به رکود اقتصادی، شرکت‌هایی را که قبلاً در زمینه تامین شیشه صنعت ساختمان فعال بودند، دیدیم که اکنون وارد صنعت باغبانی شده‌اند. مایکل می گوید: بازار گلخانه ای به طور کلی یک صنعت کوچک است و جالب است که ببینیم چگونه شرکت ها با محصولاتی وارد بازار می شوند که ممکن است نوآورانه به نظر برسند، اما برای صنعت گلخانه مناسب نیستند. “گاهی اوقات، انواع شیشه برای آزمایشی درخواست می شود که ما هرگز حتی در مورد آنها نشنیده ایم و به دست ما نمی رسد، که بعداً معلوم می شود که یک ایده آزمایش نشده است که به یکی از مشتریان ما ارائه شده است.”

وی ادامه می‌دهد: می‌توانیم شیشه‌های شفاف، شیشه‌های پراکنده و انواع شیشه‌های مخصوص را در اختیار کشاورزان قرار دهیم و هدف نهایی ما این است که بهترین راه‌حل را برای گلخانه‌های خود به کشاورزان ارائه کنیم.




این تیم امیدوار بود که از دوستان و مشتریان خود در افتتاحیه اوایل سال جاری استقبال کند، اما به دلیل تاخیر در اعطای ویزا، آن را به اواخر امسال به تعویق انداخت. ما مشتاقانه منتظر ملاقات حضوری با سازندگان و پرورش دهندگان گلخانه هستیم.


تیم پلانتی به یک دفتر مرکزی جدید نقل مکان کرده است. «قبل از همه‌گیری، ما 6 نفر بودیم. مایکل لی، مدیر و یکی از مالکان شرکت، می گوید: اکنون 13 نفر به یک میز و فضای کاری مناسب نیاز دارند. علیرغم کاهش پروژه ها در آمریکای شمالی و اروپا، تولیدکننده شیشه همچنان مشغول است، زیرا بازار استرالیا به طور پیوسته رشد می کند و بازار چین دوباره رشد می کند. قابل توجه است که تولیدکنندگان دوباره شیشه شفاف را آزمایش می کنند.

مقر جدید
تیم Planti خوشحال است که از بازدیدکنندگان دوباره در کارخانه خود و البته به دفتر مرکزی تازه افتتاح شده خود استقبال می کند. مایکل می گوید: «نشان دادن نحوه ساخت انواع مختلف شیشه واقعاً هیجان انگیز است. و همچنین می‌توانیم از مشتریان و مهمانان در دفتر مرکزی جدیدمان استقبال کنیم، که فضای بیشتر و فضای کاری بهتر را به ما ارائه می‌دهد.» در هفته های گذشته، تیم به امکانات جدید عادت کرد. مایکل می خندد: «از قهوه ساز گرفته تا ماشین ظرفشویی و کپسول آتش نشانی، راه خود را پیدا کردیم. علاوه بر این، دفتر جدید شامل یک سالن ورزشی نیز می شود، زیرا یک کارمند سالم بهترین کارمند است.

شیشه پراکنده با پوشش AR
چند سال پیش، اکثر تولیدکنندگان بزرگ شیشه های پراکنده با پوشش AR را انتخاب کردند. امروزه ما شاهد تقاضای رو به رشد برای شیشه شفاف، همچنین با پوشش AR هستیم.» مایکل اشاره می کند. ما از مشتریان خود شنیده‌ایم که اکنون این روند رو به افزایش است و دلیل آن این است که تولیدکنندگان همیشه می‌خواهند چیزهای جدید و روش‌های جدید رشد را امتحان کنند. اکثریت هنوز هم شیشه های پراکنده را انتخاب می کنند، اما چندین کشاورز به دنبال این هستند که ببینند آیا می توانند با نور شفاف داخل گلخانه عملکرد بیشتری داشته باشند یا خیر.

پلانتی در ارائه نور بیشتر به صنعت باغبانی، با ارائه راه حل های رشد نور و شیشه های گلخانه ای متخصص است. پس از رشد سریع، بازار پلانتی طی چند ماه گذشته تثبیت شده است. سال گذشته تعداد پروژه ها به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی کاهش یافت، اما اکنون تعداد درخواست ها دوباره زیاد است، بنابراین ما انتظار داریم تا پایان سال پروژه های بیشتری آنلاین شوند. استرالیا بازاری با ثبات برای ما نیز بوده است.»

مایکل می‌گوید، برعکس، چین دوباره در حال افزایش سرعت است. “در طول همه گیری، بازار کاهش یافت. اکنون شاهد راه اندازی مجدد بسیاری از پروژه ها هستیم. علاوه بر آن، دولت قصد خود را برای حمایت از پروژه‌های باغبانی که توسط مجتمع‌های شهری آغاز و حمایت می‌شوند، آشکارا اعلام کرد. بنابراین، ما نسبت به سال های آینده بسیار مثبت هستیم.» در طول نمایشگاه IPM شانگهای، که در اوایل ماه جاری برگزار شد، شرکت های گلخانه ای، پرورش دهندگان گل و نمایندگان دولت همگی به بازار اعتماد نشان دادند. «در پنج سال آینده، دولت می‌خواهد غذای سالم‌تری را به شهروندان خود عرضه کند. برای انجام این کار، آنها گلخانه هایی را در نزدیکی شهرهای بزرگ خواهند ساخت. برای مثال شانگهای 20 میلیون نفر جمعیت دارد. دولت می‌خواهد تامین غذای سالم را برای این افراد تضمین کند و آنها برای انجام این کار به گلخانه‌هایی که توسط دولت راه‌اندازی شده است متکی هستند.»



منبع