تیم تحقیقاتی 15.8 میلیون دلار برای اصلاح صنوبر برای محصولات زیستی دریافت می کند

در حال حاضر، نیاز فزاینده ای به منابع پایدار نه تنها سوخت های زیستی، بلکه محصولات زیستی و مواد گیاهی نیز وجود دارد. رابین بوئل، محقق اصلی این کمک مالی و کرسی علمی برجسته GRA در ژنومیک محصولات زراعی در مرکز فناوری‌های ژنتیک کاربردی در گفت: صنوبرها از سریع‌ترین درختان در ایالات متحده هستند که هم برای ترسیب کربن و هم برای چرخه جهانی کربن مهم هستند. دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست.

بوئل گفت: «آنچه ما پیشنهاد می کنیم این است که صنوبر را مهندسی ژنتیک کنیم تا با تغییر معماری و مهندسی آن برای تولید چیزهای مختلف در برگ ها و چوب، آن را به یک محصول چند منظوره تبدیل کنیم. در این مطالعه از مواد مختلف گیاهی – مانند چوب یا برگ – برای مصارف مختلف استفاده کنید. ما با تغییر شکل درخت و نسبت برگ به چوب، درختان صنوبر را تولید خواهیم کرد که معماری متفاوتی دارند. به عنوان مثال، ما بوته ای مانند ادریسی، درختی به شکل درخت سیب و درختی مانند کاج لوبلی می سازیم.

محققان از روش های بیوتکنولوژی برای پرورش درختان به عنوان یک محصول چند منظوره استفاده خواهند کرد که می تواند برای انرژی زیستی، مواد زیستی و محصولات زیستی جایگزین مواد مبتنی بر نفت استفاده شود. این کمک مالی بخشی از یک طرح بزرگتر 178 میلیون دلاری DOE برای پیشرفت فناوری انرژی زیستی است.

در نهایت، هدف این پروژه ساخت انواع جدیدی از صنوبر از طریق اصلاح ژنتیکی است.

این تیم با اندازه‌گیری رونوشت‌های mRNA در سلول‌های منفرد – رونوشت‌های mRNA رشته‌های قابل حملی از RNA هستند که اطلاعات موجود در یک ژن را محصور می‌کنند – شروع می‌کنند و به چگونگی تغییر DNA سه‌بعدی در سلول‌های منفرد می‌پردازند. بوئل گفت که از این طریق، آنها بیان ژن خاص نوع سلولی و نقشه تنظیمی صنوبر را ایجاد می کنند که اطلاعات جدیدی در مورد عملکرد ژن ارائه می دهد.

به یک تیم چند رشته ای از محققان در دانشگاه جورجیا و دو موسسه شریک کمک مالی 15.8 میلیون دلاری در طول پنج سال از وزارت انرژی ایالات متحده برای مهندسی مجدد درختان صنوبر (Populus sp. و هیبریدها) برای استفاده به عنوان انرژی پایدار اعطا شده است. منبع

بوئل گفت: “صنوبر برای حدود 15 تا 20 سال توسط وزارت انرژی به عنوان یک محصول انرژی مورد مطالعه قرار گرفته است.” آنها درختانی هستند که به سرعت رشد می کنند و علاقه به صنوبر به عنوان یک محصول بالقوه سوخت زیستی و برای ترسیب کربن وجود دارد. ممکن است پیش ماده ای برای سوخت جت در برگ ها یا ترکیبات چوب وجود داشته باشد تا برای پلیمرهایی که در حال حاضر از نفت تهیه می شوند استفاده شود.

کمک مالی UGA پنج پروژه شامل همکاران دانشکده Buell و UGA، از جمله Wayne Parrott در دپارتمان CAES علوم زراعی و خاک را تامین می کند. چونگ جوی تسای و باب اشمیتز در بخش ژنتیک. و Breeanna Urbanowicz در بخش بیوشیمی و زیست‌شناسی مولکولی، همه در کالج هنر و علوم فرانکلین UGA. همکاران خارجی پاتریک شی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و کریس داردیک با خدمات تحقیقات کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده هستند.

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه گرجستان
www.uga.edu



منبع

از طریق بیوتکنولوژی، مواد گیاهی برداشت شده از معماری دوباره مهندسی شده درخت برای ایجاد محصولاتی که پتانسیل جایگزینی محصولات مبتنی بر نفت را دارند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بودجه DOE از تحقیق و توسعه محصولات بیوانرژی، میکروارگانیسم های صنعتی و میکروبیوم ها حمایت می کند. منابع انرژی پاک جایگزین مانند انرژی زیستی نقشی کلیدی در دستیابی به هدف دولت فدرال برای اقتصاد خالص کربن صفر تا سال 2050 ایفا می کنند.