جایزه باغ بلژیکی در فلوریاد

مقاله کامل را در www.vlaanderen.be بخوانید



منبع

«باغ احیاکننده» بلژیکی برنده جایزه پایداری در نمایشگاه فلوریاد 2022 در آلمر هلند شد. باغ بلژیکی نمونه کتاب درسی دایره گرایی برای سایر غرفه داران و بازدیدکنندگان است.

باغ بلژیکی با جایزه ویژه پایداری اهدا شد. فیلیپ فونتین، مدیر عامل VLAM می گوید: «این جایزه به رسمیت شناختن تخصص بخش باغبانی فلاندری است.

هر ده سال یک بار، نمایشگاه فلوریاد در هلند برگزار می شود. موضوع سال 2022 “شهرهای سبز رو به رشد” بود. به لطف کمک هیئت بازاریابی کشاورزی فلاندر (VLAM) و با حمایت دانش بخش باغبانی فلاندری، بلژیک با غرفه ای با نام “باغ احیا” شرکت کرد. باغ بلژیک پر از گیاهان و گل های خوراکی بود. غرفه بلژیک اندازه کوچکی داشت اما هدف بزرگی داشت. طراحی مدرن، هندسی و در عین حال بازیگوش داشت و بسیار پایدار بود. این گیاهان بر اساس سازگاری با آب و هوا انتخاب شدند و تمام مواد مورد استفاده کاملاً قابل استفاده مجدد یا زیست تخریب پذیر بودند. این غرفه می تواند به طور طبیعی بدون دخالت انسان تجزیه شود. به عنوان مثال، از الوارهای چند لایه استفاده شد که می‌توان آن را به طور کامل بازیافت کرد، و دیوارها و کاشی‌های حیاط آجرهای پخته نشده از خاک فشرده ترکیب شده با پلاستیک زیستی مبتنی بر نشاسته ریز جلبک بود.