داستان سفر بیست هزار گل لاله از هلند به صربستان

منبع: www.agroberichtenbuitenland.nl.



منبع

وی افزود: گونه جدید لاله در بهار دیده می شود و ساکنان پایتخت و گردشگرانی که از بلگراد به ویژه قلعه کلمگدان که نماد پایتخت است، از گلبرگ های زیبای آن لذت خواهند برد. با تشکر از سفارت، امیدواریم به همکاری های خوبی که تاکنون داشته ایم ادامه دهیم.

کاشت 20 هزار گل لاله در قلعه نمادین بلگراد توسط مقامات شهری و نمایندگان سفارت هلند در بلگراد. عکس از ©Mila Mirkovic

خانم برینکس تاکید کرد که در مجموع 20 هزار پیاز به شهر بلگراد اهدا شده است. “این نمادی از مشارکت مشترک ما در پروژه “شهرهای سبز” است. دولت جمهوری صربستان در نظر دارد تا سال 2025 25 درصد از مناطق شهری را تحت پوشش سبز قرار دهد. پروژه مشارکت عمومی و خصوصی “شهرهای سبز صربستان” در تلاش است به صربستان در دستیابی به این هدف کمک کند. ما می خواهیم لاله جلیساوتا نمادی از همکاری ما باشد و صربستان به اهداف بلندپروازانه خود دست یابد.» خانم برینکس تاکید کرد. Jos Beelen از شرکت JUB Holland که لامپ های گل لاله را تهیه کرده است، توضیح داد که 20 سال طول می کشد تا یک نوع جدید به بازار ارائه شود. همانطور که وی خاطرنشان کرد، این گونه ای است که با رنگ های متعدد مشخص می شود و برای کاشت هم در فضای سبز عمومی و هم در شرایط خانه مناسب است.

Anne-Sietske Brinks، معاون ماموریت پادشاهی هلند به همراه یکی از اعضای شورای شهر بلگراد، خانم Ruzica Belanovic، انواع جدیدی از لاله ها را کاشتند که به نام معمار صربستانی Jelisaveta Nacci نامگذاری شده است. خانم بلانوویچ خاطرنشان کرد که شهر بلگراد از سفارت هلند برای اهدای کمک بسیار سپاسگزار است و از این ژست بسیار قدردانی می کند، با توجه به اینکه گونه جدید لاله به نام “جلیساوتا” به نام اولین معمار زن صرب نامگذاری شده است.