درمان های تهاجمی پروانه اسفنجی برای منطقه کورتنی برنامه ریزی شده است

این درمان برای کنترل لارو پروانه اسفنجی در کانادا از سال 1961 تایید شده است. مطالعه علمی مکرر به این نتیجه رسید که این درمان هیچ تهدیدی برای مردم ندارد. به پستانداران، پرندگان، ماهی ها، گیاهان، خزندگان، دوزیستان، زنبورها و سایر حشرات آسیبی نمی رساند. هنگامی که کاترپیلارهای پروانه اسفنجی پوشش گیاهی درمان شده را بلعیده اند، تأثیر می گذارد.

برنامه مانیتورینگ 2022 رکورد تعداد پروانه های نر اسفنجی را در سرتاسر قبل از میلاد به دام انداخت، با تشخیص مثبت طی دو تا سه سال گذشته در هفت مکان شناسایی شده برای درمان افزایش یافته است. این نشان می دهد که اگر سمپاشی برنامه ریزی شده آفت کش ها کامل نشود، پروانه های اسفنجی می توانند در آن مکان ها ایجاد شوند. افزایش پتانسیل تهدید با شیوع بیماری در انتاریو و کبک در سه سال گذشته مرتبط است. توده‌های تخم معمولاً با وسایل نقلیه تفریحی و وسایل خانگی در فضای باز که از مناطق آسیب‌دیده خارج از استان سرچشمه می‌گیرند به قبل از میلاد منتقل می‌شوند.

از ساکنان مناطق سمپاشی برنامه ریزی شده دعوت می شود نظرات خود را برای ارزیابی در مورد اصلاحیه درخواست برای کورتنی (مراجعه به مجوز شماره 738-0032-21-24) و درخواست های مجوز استفاده از آفت کش برای رودخانه کمپبل/ بندر آلبرنی (مجوز شماره. 738-0036-23-23) و ویکتوریا (مجوز شماره 738-0035-23-23)، تا 21 فوریه 2023:

عملیات کشاورزی در معرض خطر پروانه های اسفنجی قرار دارد زیرا پروانه ها می توانند محصولات غذایی مانند سیب، زغال اخته و سایر میوه ها و همچنین محصولات باغبانی را تحت تأثیر قرار دهند. عملیات آلوده اغلب در معرض قرنطینه کشاورزی و همچنین اقدامات اضافی است که ممکن است شامل صدور گواهینامه محصول و افزایش استفاده از آفت کش ها باشد. همچنین، یک جمعیت پروانه اسفنجی دائمی نیاز به صادرات کشاورزی و جنگلی در سال قبل از میلاد دارد که در مرز ایالات متحده محدودیت هایی داشته باشد. این کالاها باید بازرسی شوند که احتمالاً منجر به تأخیر یا هزینه های اضافی مرتبط با صادرات این محصولات می شود. تردد وسایل نقلیه تجاری و غیرتجاری به داخل ایالات متحده نیز می تواند با یک رژیم بازرسی دقیق تر مشکل ساز شود.

برای به حداقل رساندن خطری که پروانه‌های اسفنجی مهاجم برای جنگل‌ها، مزارع، باغ‌ها و درختان شهری ایجاد می‌کنند و برای جلوگیری از استقرار دائمی پروانه‌ها، وزارت جنگل‌ها در نظر دارد برنامه درمان پروانه اسفنجی را در کورتنی در طول بهار اجرا کند.

شب پره های اسفنجی مهاجم (همچنین به عنوان شب پره لیمانتریا شناخته می شد و قبلاً به عنوان شب پره کولی شناخته می شد) خطری برای اکوسیستم و اقتصاد BC است. کرم پروانه‌های اسفنجی از برگ‌های درختان تغذیه می‌کنند و بخش‌هایی از جنگل‌ها و مناطق مسکونی در انتاریو و شرق ایالات متحده را در سال‌های اخیر از بین برده‌اند. اگر پروانه های اسفنجی به طور دائم ایجاد شوند، درختانی مانند بلوط گری، آربوتوس، توسکا قرمز، آسپن، چوب پنبه، افرا، درختان میوه باغی، درختان خشکبار و بسیاری از گونه های درختان زینتی شهری تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. گرده افشان های محلی که به این درختان تکیه می کنند با رقابت فزاینده ای از کرم پروانه های اسفنجی برای منابع روبرو هستند. پروانه‌های اسفنجی درمان‌نشده در معرض خطر گسترش به سایر مناطق قبل از میلاد هستند و تهدیدی برای جنگل‌ها و مزارع هستند.

این درمان ها برای ویکتوریا، کورتنی، رودخانه کمپبل و پورت آلبرنی برنامه ریزی شده است. این وزارتخانه در حال برنامه ریزی سه درمان در مناطق مشخص شده بین 1 آوریل تا 30 ژوئن 2023 است.

حشره کش بیولوژیکی مورد استفاده در درمان Foray 48B است. از آن در کشاورزی ارگانیک استفاده می شود و ماده فعال آن Bacillus thuringiensis var kurstaki (Btk) به طور طبیعی در خاک های شهری، کشاورزی و جنگلی در سراسر استان وجود دارد. این فقط روی کاترپیلارهای پروانه اسفنجی تأثیر می گذارد و مختص دستگاه گوارش آنها است.

منبع: news.gov.bc.ca



منبع