دنبال کردن رد پای حشرات برای بهبود انعطاف پذیری محصول و نظارت بر تنوع زیستی گرده افشان

داشتن محیطی غنی از تنوع زیستی، با انواع گرده افشان های مفید، می تواند به محافظت از محصولات در برابر این تهدیدات کمک کند. بنابراین، دانستن اینکه چه حشرات از محصولات بازدید می کنند، چگونه به عنوان یک جامعه کار می کنند، و برجسته کردن گونه های آفات برای اطلاع از تکنیک های مدیریت مهم است.

تحقیق کامل را در www.eurekalert.org بخوانید.

محصولات زراعی به زنبورها و سایر گرده افشان ها نیاز دارند تا گرده ها را از یک گل به گل دیگر منتقل کنند و به گیاه اجازه تولید دانه و میوه را بدهند. تهدیداتی مانند کاهش گرده افشان به دلیل آفت کش ها و تغییرات آب و هوایی می تواند بر عملکرد و کیفیت محصول تأثیر بگذارد و مستقیماً بر معیشت بسیاری از مردم و به طور کلی در دسترس بودن مواد غذایی تأثیر بگذارد.

این مطالعه بخشی از پروژه BEESPOKE* است که یک همکاری بین طیف وسیعی از شرکا از جمله دانشگاه کپنهاگ، سیاستگذاران و مؤسسات تحقیقاتی از شش کشور منطقه دریای شمال است. هدف از این پروژه توسعه محصولات و رویکردهای جدید برای افزایش تنوع گرده افشان حشرات و عملکرد محصول است.

زنبورها و سایر حشرات هر بار که از گیاهان بازدید می‌کنند «ردپای» کوچکی از DNA محیطی بر روی گیاهان به جا می‌گذارند و روشی را برای ردیابی حشرات و سرنخ‌هایی برای کمک به شکوفایی آنها در اختیار محققان قرار می‌دهد.

مطالعه جدید که امروز (6 دسامبر 2022) در Environmental DNA منتشر شد، اولین باری است که از ردپای DNA در کنار مشاهدات بصری برای ردیابی نوع بازدیدکنندگان حشرات از محصولات استفاده می‌شود و به بررسی وجود آفات کمک می‌کند و راه‌های جدیدی را برای اطلاع رسانی می‌کند. تشویق حشرات مفید

به دنبال رد پای حشرات برای بهبود انعطاف‌پذیری محصول و نظارت بر تنوع زیستی گرده‌افشان، WELLCOME TRUST SANGER INSTITUT، در Environmental DNA، DOI 10.1002/edn3.362



منبع

تیمی از محققان، از جمله مؤسسه Wellcome Sanger و به رهبری دانشگاه کپنهاگ، از این ردپای DNA به عنوان روشی غیرتهاجمی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد تنوع زیستی حشرات استفاده کرده‌اند و بینش جدیدی در مورد چگونگی افزایش گرده افشانی و حفاظت از تنوع زیستی و محصولات زراعی حشرات ارائه کرده‌اند. در برابر تهدیداتی مانند تغییرات آب و هوایی.

به عنوان مثال، این تیم اهمیت گرده افشان های وحشی غیر زنبور عسل را که قبلاً از نظر تأثیر آنها دست کم گرفته شده بودند، همراه با شناسایی چندین گونه آفت کشف کردند. این یافته‌ها می‌تواند استراتژی‌های مدیریتی جدیدی را بر اساس بازدید حشرات خاص از باغ یا محصول ارائه دهد.

در حال حاضر، جامعه حشرات در یک منطقه با مشاهده بصری ردیابی می شود. با این حال، حضور ناظران می تواند رفتار حشرات را تغییر دهد. مشاهده بصری نیز بسیار وقت گیر است و می تواند جمعیت خاصی از حشرات را از دست بدهد، به خصوص آنهایی که شب زنده داری هستند، زیرا بیشتر مشاهدات در طول روز و زمانی که نور کافی وجود دارد انجام می شود.