راهنمای مدیریت کنه در ماندویلا

کنه ها بخشی از Arachnida، یک کلاس اصلی از بندپایان هستند. آنها متعلق به زیر کلاس Acari هستند، از این رو حشره کش هایی که برای از بین بردن این آفات استفاده می شوند، کنه کش نامیده می شوند. زیر کلاس Acari از طیف وسیعی از راسته ها و گروه های کنه های مرتبط تشکیل شده است – راسته آفت اصلی Prostigmata است.

رایج ترین گونه های کنه هایی که در گلخانه یافت می شوند عبارتند از:

  • کنه قرمز عنکبوتی (یا دو کنه خالدار) Tetranychus urticae
  • کنه عنکبوتی کارمین Tetranychus cinnabarinus
  • کنه فلس لامپ Stenotarsonemus laiceps
برای اطلاعات بیشتر:
گروه سینجنتا
www.syngenta.com



منبع منبع: وبلاگ مشاوره زینتی

Syngenta محصولات مختلفی را برای کنترل کنه ها با حالت های مختلف عمل ارائه می دهد تا مقاومت در برابر حشرات را به حداقل برساند. اکثر کنه کش ها تا حدودی کنترل Tetranychidae را فراهم می کنند، در حالی که Tarsonemidae و Eriophyidae ممکن است برای تکمیل کنترل کنه های پنهان در جوانه ها و برگ های محکم چین خورده به کنه کش ها با حرکت translaminar نیاز داشته باشند. کنترل را می توان از طریق کاربرد سم کش های انتخابی به دست آورد. چرخش طبقات شیمیایی و شیوه های عمل برای کنه ها به دلیل چرخه زندگی سریع آنها مهم است. توانایی آنها برای داشتن چندین نسل در سال باعث می شود که جمعیت ها مقاومت به کنه کش ها را ایجاد کنند.

کنه‌ها عنکبوت‌های کوچک‌تر از 0.5 میلی‌متر با قطعات دهانی گازدار هستند. آنها مناطق گرم و خشک را ترجیح می دهند. آنها آسیب تغذیه مستقیم به ماندویلا و آسیب غیرمستقیم توسط کلروز، کاهش رشد برگها و جوانه های گل و عدم گلدهی ایجاد می کنند. با مطالعه این مقاله از وبلاگ مشاوره زینتی، می توانید در مورد انواع مختلف کنه های عنکبوتی و تاثیر دما بر چرخه رشد آنها بیشتر بدانید.