“رز تافی به عنوان رنگ جدید عشق”

جوی آزوت، رئیس مزارع الکساندرا، که تولید کننده گل رز دیوید آستین در میان برندهای دیگر است، می گوید: «فروش رزهای شنی، تافی و رنگی برهنه اکنون 30 درصد از مجموعه رنگ ها را تشکیل می دهد.

خیلی ها خوشحال هستند که این گل های تافی اینقدر مثبت ریشه می دهند.

Bongaerts می‌گوید: «این روزها هر کسی می‌تواند گل رز قرمز را از یک سوپرمارکت بخرد، اما این‌ها گل‌های خاص کمیاب هستند که توسط گل‌فروشان ذخیره می‌شوند. “این به گلفروشان کمک می کند تا چیزی منحصر به فرد و خاص ارائه دهند.”

توسط جیل بروک از Flower Power Daily

با توجه به اینکه روز ولنتاین یکی از محبوب ترین شب ها برای نامزدی است، انتظار دور جدیدی از خواسته های گل را داشته باشید. فقط در سال 2022، 2.5 میلیون عروسی برگزار شد و به ازای هر The Knot، میانگین هزینه گل در سال 2021، 2300 دلار بود. کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که گل‌های تافی/قره‌دار، با توجه به کمیاب بودنشان، حداقل ۱ تا ۲ دلار بیشتر از گل رز معمولی هستند.

رزهای قرمز در بخش عشق رقابت دارند. رقیب فرهنگی جدیدش؟ گل رز تافی/تاپی رنگ. در سال گذشته، مزارع گل رز تولید را چهار برابر کرده اند، فروش افزایش یافته است و گلفروشان از آنها سیر نمی شوند. این گل رز نه تنها نشان دهنده چند رنگ بودن است بلکه نشان دهنده روند رو به رشد ازدواج است.

دبرا پرینزینگ، نویسنده و مؤسس انجمن گل های آهسته، که خود بخشی از یک ازدواج بین نژادی است، می گوید: «ما در جهانی چند قومیتی و چند فرهنگی زندگی می کنیم – چه پالتی بهتر از رزهای رنگارنگ و ترکیبی رنگارنگ برای نشان دادن آن. خانواده رزهای تافی و تافی دارای انواع منحصر به فرد گسترده ای هستند که در باغ های خودمان رشد می کنند یا برای گلدان ها و دسته گل هایمان گیره می کنیم. این یک گل رز برای تجلیل از تنوع زیبا و معنای عمیق تر چیزی است که ما در نوع بشر برای ما ارزش قائل هستیم.”

Joost Bongaerts، مدیر عامل Florabundance مستقر در کالیفرنیا، یک توزیع‌کننده عمده‌فروشی گل در سراسر کشور با بیش از 1800 گونه، و همچنین مالک Garden Roses Direct، می‌گوید: این تجارت برای خرده‌فروشی‌ها نیز خوب بوده است.

دلیل دیگری برای محبوبیت آنها؟ هالی چاپل، طراح عروسی برنده جوایز، که مالک مزرعه گل هوپ در شهرستان لودون، ویرجینیا نیز هست، می گوید: «آنها رنگی هستند که با رنگ های زیادی، چه تمشکی یا سفید، «ترکیب» می شوند. “ما نمی توانیم از آنها سیر شویم.”

در واقع، رایان بلک از جت فرش فلاورز مستقر در میامی می‌گوید، «بازار سیاه» برای گل‌ها در حال ظهور است، زیرا تنها تعداد معدودی از مزارع حقوق انحصاری این رنگ را دارند و سعی می‌کنند آنها را به‌طور غیرقانونی و بدون اجازه پرورش‌دهنده پرورش دهند. بلک، که چهارمین نسل از خانواده‌اش در تجارت گل است، می‌گوید که در مزرعه اکوادور این شرکت انواعی از جمله Symbol و Quicksand رشد می‌کند که به اندازه املاک و مستغلات در فلوریدا به فروش می‌رسند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، 17 درصد از ازدواج‌ها در سال 2022 از نژادها و قومیت‌های مختلط بوده است. رزهای تافی/تاوپه انتخابی عالی برای نشان دادن این تغییر فرهنگی هستند. دیگر فقط گل رز سفید در عروسی یا دسته گل عروسی نیست.


هالی چاپل، عکس: لیز فوگارتی، مگ آلپ

به همین دلایل، ما به همراه مجله نقد و بررسی گل‌فروشان که از سال 1897 کتاب مقدس صنعت گل‌سازی بوده، دست به دست هم داده‌ایم تا این گل رز را به زبان گل معرفی کنیم.

در زبان گل‌ها، گل رز قرمز نشان دهنده شور و عشق، سفید به معنای معصومیت و عشق جوان، صورتی برای ظرافت، تحسین و جذابیت، رنگ های نارنجی نشان دهنده شور و شوق و زرد نشان دهنده دوستی و شجاعت است.

از آنجایی که سوپرمارکت ها در حال کاهش جریان درآمد گل فروشی ها هستند، این مفید است. سوپرمارکت‌ها به قدری خرید می‌کنند که می‌توانند قیمت‌های کمتری نسبت به گلفروشی‌ها ارائه دهند. گلفروشان همچنین باید هزینه اجاره و گرما را بپردازند، در حالی که یک سوپرمارکت می تواند گل های عرضه شده را در اجاره کلی مستهلک کند. علاوه بر این، همانطور که توسط CNN گزارش شده است، گل ها ممکن است تنها 1٪ تا 3٪ از کل فروش را تشکیل دهند، اما در سال 2019 فروشگاه ها میانگین حاشیه ناخالص 47٪ را برای گل های شاخه بریده گزارش کردند.

اکنون ما گل رز تافی را به عنوان نماد “ذهن باز، دل باز و مخلوط” مسح کرده ایم. این گل رز با سال 2023 صحبت می کند و افزودنی مناسب برای چشم انداز اجتماعی در حال تغییر ما است که همه رنگ های عشق را در بر می گیرد.

معنای نمادین گل از سال 1819 زمانی که شارلوت د لا تور La Language des Fleurs را منتشر کرد، یک سنت بوده است. در تاریخ معاصر، گل رز رنگ شده بر اساس پرچم رنگین کمانی گیلبرت بیکر برای حقوق همجنس گرایان به یک مکمل محبوب تبدیل شد. اما اکنون کارشناسان گل می گویند که نسخه تافی/تاوپه سزاوار شناخته شدن است.

با پیش بینی محبوبیت روزافزون این موج رنگی، Rosaprima Roses نیز سال گذشته RP Moab را معرفی کرد. این شرکت اعلام کرد که 20000 کارخانه کاشته است و اکنون به دلیل تقاضا این میزان تولید را به 150000 افزایش خواهد داد.

او می‌گوید: «اما برای پیگیری همه درخواست‌ها، اکنون گل‌های سفید رنگ را تقویت می‌کنیم و همچنین آنها را به عنوان «فراپوچینو» می‌فروشیم.

با این حال، برای گل‌فروشان، آنها گزینه‌هایی در این طیف رنگی تافی/تاپی دارند، از جمله خردل طلایی و کارامل.

منبع: flowerpowerdaily.com



منبع