روز ولنتاین است!

کلمبیا
بیشتر گل های فروخته شده در ایالات متحده وارداتی هستند و بسیاری از آنها از کلمبیا می آیند. طبق گزارش Asocolflores، سالانه نزدیک به 6 میلیارد ساقه تولید می شود که 700 میلیون آن برای روز ولنتاین به ایالات متحده ارسال می شود. اما کلمبیا به کشورهای بسیار بیشتری، بیش از 100 کشور در سراسر جهان گل می فرستد و 80 درصد صادرات بار هوایی این کشور حتی گل است.

گل رز قرمز، نماد روز ولنتاین، نیز بیشتر از خارج از کشور می آید. میشل ون شی، سخنگوی Royal FloraHolland، به پخش NOS هلندی می گوید که عرضه از هلند 1/3 کمتر از سال گذشته است. این شکاف تا حدی با گل های رز پر شده است. علاوه بر این، همه چیز قرمز رنگ است و گل ها در کل محدوده فروش خوبی دارند، همانطور که هفته گذشته دیدیم.

اکوادور
همچنین، در اکوادور، آب و هوا یکی از چالش های اصلی بوده است. “اول، تا پایان دسامبر جلوتر بود، و همه محصولات در خلیج متوقف شدند، سپس اوایل ماه ژانویه دیر بود که اوج دیرهنگام بیرون آمد؛ همه اینها تجربه بسیاری از مزارع گل واقع در
پیچینچا و جنوب به سمت کوتوپاکسی”، نارانجو رز به ما گفت. علاوه بر این، کشاورزان با پیامدهای ریزش خاکستر آتشفشان مواجه شدند. طبق داده های Expoflores، افزایش 5.54 درصدی در کل حجم صادرات وجود دارد/ همچنین در گروه نارانجو، صادرات آنها وجود دارد. ما حدود 5 میلیون ساقه صادر کردیم که نسبت به روز ولنتاین سال گذشته 20 درصد رشد داشت. کارلوس گومز، مدیر هیئت مدیره نارانجو، می افزاید: و برای این فصل روز ولنتاین مشکلات زیادی برای بار وجود نداشت. می‌توان با قیمت‌های بهتر و با کارایی عالی این کار را انجام داد.»

و با گران شدن همه چیز، قیمت گل برای مصرف کننده نهایی نیز بالاتر خواهد بود. مایکل چری، مالک گل فروشی هایس در فلوریدا، به baynews9.com گفت: «قیمت ها برای این تعطیلات 15 تا 20 درصد افزایش یافته است. “عمدتاً به دلیل هزینه‌های سوخت و منابع، قیمت‌ها پس از کووید 25 تا 50 درصد افزایش یافت و این عمدتاً زنجیره تامین در چین بود. تمام عرضه برای غرفه‌ها، گل‌آرایی‌ها و مراسم تشییع جنازه جمع‌آوری شد.” وی همچنین اضافه کرد که هزینه حمل و نقل گل های وارداتی از آمریکای جنوبی افزایش یافته و گلفروشان را مجبور به افزایش قیمت کرده است.

کنیا
کلمنت تولزی در یک مقاله می گوید: “امروز، صنعت با مشکل مواجه است. حاشیه ها روز به روز کاهش می یابد. تولیدکنندگان برای تامین بازار و حفظ موقعیت کنیا به عنوان یک تولید کننده کلیدی گل های شاخه بریده تلاش می کنند.” پست توییتر امروز. پیش از روز ولنتاین برای بسیاری از کشاورزان کنیایی یک چالش بوده است. علاوه بر هزینه های بالا، تولید در بسیاری از مزارع به دلیل آب و هوا کاهش یافت. ساچین آپاچو در ابتدای این ماه به ما گفت: “شب ها سرد و بسیار خشک است و این باعث تاخیر در تولید می شود. امسال یک پرواز برای روز ولنتاین به دلیل کمبود عرضه لغو شد.” متأسفانه، همچنین قیمت‌ها در حراج در حد انتظار نبود، حدود 15 درصد کمتر، اما خوشبختانه با نزدیک‌تر شدن روز ولنتاین، قیمت‌ها افزایش یافت. با این حال، سال گذشته از نظر حجم فروش و درآمد بهتر بود.»

در حراجی در Aallmeer، حدود 180 میلیون گل رز در آستانه روز ولنتاین معامله شد. مننو نان، حراجدار به پخش هلندی De Telegraaf می گوید که قیمت هر ساقه به طور متوسط ​​40 سنت است. یک قیمت عالی، اما نه آن چیزی که پرورش دهنده هلندی برای آنها می خواهد. این نیز به این دلیل است که مصرف کنندگان مایل به پرداخت قیمت واقعی نیستند. نان می‌گوید: «اگر همه از آن درآمد خوبی داشته باشند، یک دسته گل رز ممتاز باید 80 یورو قیمت داشته باشد، اما برای بیش از 50 یورو، گلفروش آن را نمی‌فروشد».

روز ولنتاین است! گلفروشان و خرده فروشان هنوز در میانه عجله هستند، بنابراین هنوز نمی توان نتیجه گیری نهایی کرد، اما در همه جای دنیا تعطیلات نسبت به سال گذشته که پر از خوش بینی بود متفاوت است. به نظر می رسد امسال، آب و هوا یک چالش بزرگ در آمریکای لاتین و آفریقا بوده و تولید را به تاخیر انداخته است. همچنین، به نظر می‌رسید که پیش‌کتاب‌ها دیرتر از حد معمول عرضه می‌شوند – و برای برخی، حتی پایین‌تر بودند- و قیمت‌ها در حراج هلند کمتر از حد انتظار بود. هزینه های تولید و حمل و نقل بالاست و گلفروش و در نهایت مصرف کننده نهایی آن را احساس خواهند کرد. پاسخ مصرف کننده نهایی و در نتیجه، نتایج روز ولنتاین 2023 پس از امروز مشهود خواهد بود، بنابراین در این مقاله مروری بر آستانه این تعطیلات است.

کانادا
با وجود اینکه امروز عجله زیادی در گل فروشی ها انتظار می رود، یک گل فروش ساسکاچوان به گلوبال نیوز گفت که عشاق بیشتری در حال خرید زودهنگام هستند و به طور پیوسته علیرغم تورم تقاضای گل دارند. کوین براون، مالک مشترک گل‌های کوین و کیم، گفت که آنها شاهد سفارش‌های پیش‌روی بسیار بیشتری هستند و گزینه‌های بیشتری را برای خریداران با بودجه ارائه می‌دهند، اما سخت است که متوجه تأثیر تورم در همه جنبه‌های تجارت نشویم.





منبع

همچنین روزاپریما که مجبور بود با آب و هوای غیرقابل پیش بینی اکوادور دست و پنجه نرم کند، به ما گفت که از این فصل راضی هستند. روز ولنتاین مبارک. “ما توانسته‌ایم همه سفارش‌ها را به موقع انجام دهیم و احساس می‌کنیم که تا کنون تعطیلات آرامی بوده است. امیدواریم که مشتریان ما در این تعطیلات شاهد فروش قوی باشند. اکنون امیدواریم که مشتریان ما فروش خوبی را در این تعطیلات ببینند.” جیباجا نتیجه می گیرد.

آب و هوا چالش اصلی بوده است که تولید گل رز را به تاخیر انداخته و تولید محصولات دیگری مانند گل هندی را کاهش داده است. کاتالینا آرانگو از فلورس دل استه به ما گفت: «تولید به دلیل آب و هوای خشک حدود 24 درصد کمتر بود. اما تقاضا زیاد بود.

ایالات متحده
روز ولنتاین همچنان دومین “تعطیلات گل” برای ایالات متحده است، بررسی بازار شاهزاده و پرینس تخمین می زند و پیش بینی می کند 3.6 میلیارد دلار خرید گل مصرفی ایالات متحده برای روز ولنتاین 2023 به فروش برسد. و متخصصان گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده به 1.15 میلیارد گل شاخه بریده رسیده اند. آنها در 10 فوریه گزارش دادند که بازرسی های این فصل را نشان می دهد. “این چهارمین سال متوالی است که CBP از 1 میلیارد گل شاخه بریده فراتر می رود و انتظار می رود این رقم امسال تا پایان فصل از 2022 فراتر رود. بیشتر محموله ها از کلمبیا و اکوادور انجام می شود. رفتن به میامی و نیویورک. محبوب ترین گل ها رز، دسته گل های مخلوط و گل های داوودی هستند.”

هلند
در نتیجه بحران انرژی، عرضه گل و گیاه هلندی نسبت به سال های گذشته کمتر شده است. در حالی که این امر باعث افزایش قیمت‌های خرید می‌شود، اما باعث نگرانی نیز می‌شود: مصرف‌کننده چقدر بیشتر حاضر است بپردازد؟ پیامد دیگر این است که تجارت بیشتر به دنبال محصول ارزان‌تری از آفریقا یا آمریکای جنوبی است که در مجموع وضعیتی نگران‌کننده برای جایگاه کشت گیاهان زینتی هلندی در زمین بازی جهانی است.

مشتاقید ببینید یک روز در مزرعه در عجله فصل روز ولنتاین چگونه است؟ در ویدئوی زیر، ال تیمپو در میانه عید ولنتاین، از آگریکولا ال ردیل، در شهرداری نموکن (Cundinamarca) بازدید کرد. در آن زمان آنها انتظار داشتند برای این تعطیلات حدود 3.2 میلیون ساقه صادر کنند که 80 درصد آن به ایالات متحده ارسال می شود.

این نتیجه گیری انجمن عمده فروشان محصولات گل و گیاه (VGB) در مقاله ای در مورد اولین ارقام صادرات در سال جاری است. اینها کمی کمتر از سالهای گذشته (-1٪) هستند و گلها کمی بدتر از گیاهان هستند.