“روند باغبانی 2023 مسئولیت پذیری و پایداری را تشویق می کند”

باغ های عاقلانه
مرکز پیش بینی آب و هوای اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) که بخشی از خدمات ملی هواشناسی است، خشکسالی طولانی و مداوم را در غرب پیش بینی می کند. آنها در بیشتر مناطق ایالات متحده و فراتر از مرزهای کانادا، بارندگی کمتر از میانگین و دمای بالاتر از میانگین را تجربه خواهند کرد. این واقعیت به بسیاری از صاحبان خانه انگیزه می دهد تا در مصرف کلی آب خود در سراسر ملک خود تجدید نظر کنند و اولین جایی که آنها به دنبال آن هستند بیرون از منزل است. صاحبان خانه ها شروع به بررسی گیاهان مقاوم تر در برابر خشکسالی، فضای سبز و حتی باغ های شنی برای حفظ آب می کنند و در عین حال زیبایی طبیعی را به مناظر خود اضافه می کنند. برخی حتی در حال تعویض چمن فعلی خود با چمن های شبدر هستند که نیاز به آبیاری و نگهداری کمی دارند.

باغبانی اکولوژیک
انجمن اکولوژیک آمریکا «اکولوژی» را به عنوان «مطالعه روابط بین موجودات زنده، از جمله انسان، و محیط فیزیکی آنها» تعریف می‌کند. به دنبال درک ارتباطات حیاتی بین گیاهان و حیوانات و دنیای اطراف آنها است. برای کمک به این ارتباط حیاتی، باغبانان اکنون شیوه های باغبانی اکولوژیکی بیشتری را در مناظر خود وارد می کنند. گیاهان بومی زیستگاه های طبیعی را برای گرده افشان های ارزشمند مانند زنبورها و پروانه های مونارک به همراه سایر حشرات و پرندگان فراهم می کنند که مزایای باورنکردنی برای محیط زیست فراهم می کنند.

استفاده از برگ های افتاده
بسیاری از صاحبان خانه شروع به درک این موضوع کرده اند که برگ های ریخته شده یک نیروگاه طبیعی هستند. آنها با گذشت زمان تبدیل به کمپوست مفیدی می شوند – خاک را با مواد مغذی با ارزش غنی می کنند در حالی که میکروب های موجود در خاک را تغذیه می کنند، که یک بیولوژی خاک سالم لازم برای درختان و گیاهان سالم ایجاد می کند. برگ های افتاده همچنین یک لایه اضافی از مواد آلی ایجاد می کنند که یک عایق عالی برای گیاهان شکننده یا نهال های تازه کاشته شده در ماه های سرد زمستان است. با این حال، آنها را نباید در چمن خود رها کنید، زیرا می توانند اکسیژن لازم را از ریشه ها گرفته و رشد قالب برفی را تشویق کنند. مالچ پاشی با ماشین چمن زنی گزینه بهتری است.

PHS در سال 1827 تاسیس شد و به ماموریت اصلی خود که قدرت باغبانی می تواند منجر به تغییرات اجتماعی و محیطی مثبت در جوامع شود، متعهد است. فهرست گرایش‌های باغبانی 2023 آن‌ها، علاقه روزافزون شهروندان را به مسئولیت‌پذیری و تأثیرگذاری بیشتر در تصمیم‌گیری‌های خریدشان نشان می‌دهد و در عین حال بیشتر به ردپای کربن کلی خود توجه می‌کنند. در زیر تعدادی از روندهای باغبانی که آنها برای سال 2023 برجسته می کنند آورده شده است.

اخیراً، انجمن باغبانی پنسیلوانیا (PHS) روند باغبانی سال 2023 خود را اعلام کرد، که بدون شک صنعت باغبانی حرفه ای و باغبانان تازه کار در سراسر آمریکای شمالی را تحت تأثیر قرار خواهد داد، زیرا فصل رشد در بهار ظاهر می شود.

از هر 10 هزاره 7 نفر خود را “والدین گیاهی” می نامند.
66 درصد از خانواده های آمریکایی حداقل یک گیاه آپارتمانی دارند.
تنها 15 دقیقه تعامل با گیاهان آپارتمانی سطح استرس را کاهش می دهد.
گیاهان آپارتمانی بهره وری را تا 15 درصد بهبود می بخشند.
گیاهان آپارتمانی تا 87 درصد از سموم موجود در هوا را تنها در 24 ساعت از بین می برند.
با توجه به اینفلوئنسرها و ظروف در حال رشد که صنعت زمانی قدیمی را به شکلی از بیان خود تبدیل کرده اند – که از حس طراحی کلی صاحب خانه به عنوان بخشی ضروری از دکوراسیون منزلشان حمایت می کند – به نظر می رسد که محبوبیت گیاهان آپارتمانی باقی مانده است.



منبع

اندرو بانتینگ، معاون باغبانی PHS، می‌گوید: «این گرایش‌های باغبانی در سال 2023 راهی عالی برای باغبانان ارائه می‌کند تا از آنچه متخصصان پیشرو در این صنعت در باغ‌های خود انجام می‌دهند، الهام بگیرند و احساس کنند. چه یک باغبان مبتدی یا یک متخصص با تجربه باشید، این روندها می توانند به شیوه ای قابل دسترس جان تازه ای به فضای شما ببخشند.

کاهش وابستگی به ابزارهای گازسوز
در حالی که تجهیزات چمن با سوخت بنزین برای چندین دهه پیشرانه انتخابی بوده است، صاحبان خانه شروع به زیر سوال بردن تأثیرات زیست محیطی آنها کرده اند، به خصوص که خودروسازان شروع به دور شدن از موتورهای احتراق داخلی (ICE) کرده اند. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، یک ماشین چمن زنی گازی که به مدت یک ساعت کار می کند، همان تعداد آلاینده را منتشر می کند که یازده خودروی جدید که به مدت یک ساعت در بزرگراه رانندگی می کنند. علاوه بر این، EPA تخمین می‌زند که صاحبان خانه‌ها سالانه بیش از 17 میلیون گالن گاز را به دلیل سوخت‌گیری نادرست می‌ریزند – معادل یک نشت بزرگ نفت. با افزایش روزافزون تجهیزات چمن در دسترس با باتری، صاحبان خانه شروع به تغییر کرده اند زیرا انتظار می رود بازار جهانی از 28.61 میلیارد دلار در سال 2021 به 43.24 میلیارد دلار تا سال 2029 افزایش یابد.

دیوانه برای گیاهان آپارتمانی
اگر محبوبیت گیاهان آپارتمانی را زیر سوال می برید، به حقایق زیر توجه کنید.