زیباترین انواع گل رز که باغچه شما را چشم‌نواز می‌کنند چطور | dastchinflower

آثار نامطلوب این بیماری شامل ازبین‌رفتن شکل ظاهری گیاه، عدم رشد و شکوفایی غنچه‌ها و گل‌ها و خشک‌شدن گیاه هستند. این نوع رز از پیوند رز دورگه چای و فلوریبوندا به وجود آمده است. این گیاه، گل‌های زیبای دورگه چای و چرخه گلدهی مداوم فلوریبوندا را به ارث برده است.

قدمت مجله خبری گل و گیاه گل رز عطری به بیش از ۳۰ میلیون سال قبل برمی گردد. اگرچه این گل ها بخشی از زیبایی طبیعت هستند، اما با پیشرفت های صورت گرفته باغداران ترکیبی آسان از بین گونه ها مختلف آنها را رشد و پرورش داده اند. از حدود ۵۰۰۰ سال پیش، باغداران چینی شروع به آزمایش پرورش گل رز کردند. با این حال، در قرن هجدهم بود که بخشی از نژادهای گل رز به اروپا راه یافتند. اگر به دنبال یک گل رز زیبای بالا رونده برای باغتان هستید، گل رز چندرنگ می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

  • کپک خاکستری با نام علمی Botrytis cinerea به‌عنوان یکی از آفات و بیماری گل رز شایع است.
  • برای اولین قرار و یا ملاقات فردی تازه رز قرمز بهترین گزینه است.
  • در واقع میتوان گفت که گل های بالارونده جزء دسته ای مستقل برای خود در بین انواع رز ها نیستند بنابراین ممکن است هر گونه گل رزی به عنوان گل بالارونده محسوب شود.
  • و به یاد داشته باشید که بارورکننده های مصنوعی، مخصوصا انواع مایع آن ها، گیاه را حساس می کند.
آبیاری زیاد بعد از کاشتن گل رز هلندی سبب ایجاد قارچ نیز بر روی تنه و ساقه های آن می شود. زمانیکه فصل قلمه زدن نباشد برای زیاد کردن بوته های قسم خاصی از گل سرخ به طریق خواباندن شاخه متوسل می شوند. خواباندن شاخه در اقسام و جورهای پابلند که برای قلمه زدن هم مناسب است و بیشتر در اقسام رونده عملی است. اوایل بهار قسمتی از شاخه هایی را که به اندازه کافی بلند و قابل خم شدن است را نزدیک زمین خم کرده در گلدان یا زمین پای بوته زیر خاک می کنند. پاییز یا بهار سال بعد که شاخه های خوابانده شده ریشه کرده است آنها را از بوته اصلی جدا کرده و موقع مقتضی با کمال احتیاط بیرون آورده در نقطه دیگر می کارند.

شرایط نگهداری گل رز

یکی از انواع گل رز که رسما به عنوان یک کلاس جداگانه شناخته نمی شود گل رز دیوید آستین است(برخی به آن گل رز انگلیسی می­گویند) . گل رز دیوید استون از محبوبترین گلها بین گل فروشان است. پرورش این نوع گل از ۵۰ سال پیش توسط دیوید آستین با هدف ایجاد نسل جدیدی از گلهای رز با مزیت برخورداری از بهترین ویژگی های گلهای قدیمی و مدرن آغاز شد.

گل رز فلوریبوندا (Floribunda roses) :

در هر یک از این روشها مطلوب است گیاه ارتفاع مناسبی برای عمل بندینگ از سطح زمین را داشته باشد. گل رز صورتی کم رنگ نماد تحسین، شایستگی، ، وقار، ستایش، شادکامی، باورم کن، همدلی و لطافت است. حشرات قهوه‌ای تریپس با مکیدن شیره قسمت‌های جوان گل رز، برگ‌ها و سرشاخه‌ها را زرد، ضعیف و بدفرم می‌کنند. بیماری Rose Wilt یک بیماری گل رز است که از ابتلا گل به ویروس خاصی ناشی می‌شود.

http://bongahekhodro.ir