سازندگان گلخانه مانند شرکت های لیزینگ نظارت بر خودروها، گلخانه ها را نظارت خواهند کرد

اولین قدم های برداشته شده
هدف از کشت آزمایشی مقابله با انرژی تا حد امکان بهینه است. فر می گوید، سیستم هوا و انرژی با فن های کم مصرف و بازیابی گرما برای این کار عالی است. “به این دلیل است که به طور مداوم بر اساس نیازهای لحظه ای عمل می کند. تنظیمات سیستم به گونه ای است که می توان محدودیت های کشت را تحت فشار گذاشت.”

گلخانه در گیاه شناسی، ساخته شده توسط Maurise Kassenbouw، کاملاً جدید است. سیستم هوا و انرژی کارآمد داخلی نیز نصب شده است. این سیستم همچنین توسط پرورش دهندگان مختلف خیار در جنوب هلند استفاده می شود. از لحظه استفاده از سیستم، بلافاصله شاهد تفاوت در داده های دریافتی بودیم.

برای اطلاعات بیشتر:
فرون در بیل
موریس کاسنبوو بی وی
[email protected]
[email protected]
www.kassenbouw.com

نظارت بر عملکرد گلخانه همچنین سازنده گلخانه را قادر می سازد تا گلخانه ها را با هم مقایسه کند. به این ترتیب، ما می‌توانیم ببینیم کدام گلخانه بهتر عمل می‌کند. در حال حاضر، ما فاقد این بینش هستیم.» سازنده گلخانه زود به پروژه TNO پیوست.

اندازه گیری در دو لایه
در آزمایش بعدی در گیاه شناسی، اندازه گیری در دو لایه امکان پذیر شد، آرزوی سازنده و پرورش دهندگان خیار. سنسورها هم در وسط گیاه و هم در سر آن قرار می گیرند، در نیم سال آینده قصد داریم اولین نتایج را ببینیم.

پس از تکمیل ساخت یک گلخانه، سازنده ممکن است برای دیدن وضعیت کار یا به دلایل تعمیر و نگهداری یا خدمات بازگردد، اما پروژه ها به ندرت به طور کامل نظارت می شوند، مگر اینکه در زمان معرفی نوآوری باشد که نیاز به جمع آوری داده های عملی بیشتری داشته باشد. در این صورت، سازنده در مدت زمان طولانی تری گلخانه را از نزدیک نظارت می کند. در TNO، تلاش‌هایی برای ایجاد راهی برای نظارت بر گلخانه‌های بیشتر انجام می‌شود که در هلندی به آن «نظارت عملکرد گلخانه‌ای» یا «نظارت Kas Prestatie» گفته می‌شود. ریک گیتزلز به عنوان یک کارآموز در TNO این کار را انجام داد. دو سازنده گلخانه قبلاً این را آزمایش کرده اند.

کار زیاد؟
سازندگان گلخانه که برای اولین بار برنامه های TNO را شنیدند شگفت زده شدند. Egon Janssen، توسعه‌دهنده ارشد کسب‌وکار در TNO، به یاد می‌آورد: «آنها به ما اشاره کردند که جمع‌آوری همه آن داده‌ها و ایجاد یکنواختی کار زیادی می‌طلبد، و این دلیل آن‌ها برای انجام ندادن این تلاش در همه گلخانه‌ها است. با این حال، ما به KIS اشاره می کنیم، جایی که فناوری گلخانه ای به یک زبان مورد بحث قرار می گیرد.

در میان پل های بزرگ، TNO در حال حاضر نظارت بر ساخت و ساز را ادامه می دهد. در باغبانی گلخانه ای، این روش هنوز رایج نیست. در عمل، این پرورش دهنده است که به صورت دستی پیگیری می کند. از آنجایی که بیشتر و بیشتر اجزای گلخانه ای به اینترنت متصل می شوند، نظارت از راه دور خودکار امکان پذیر می شود.

ریک در حالی که هنوز یک کارآموز بود، خاطرنشان کرد: «حسگرها و داده‌های گلخانه‌ها بسیار زیاد است، بنابراین مشکلی نیست. در حال حاضر او در جاهای دیگر باغبانی می کند. هدف ما این است که بینشی در عملکرد گلخانه به دست آوریم، به عنوان مثال، با نظارت بر همگنی آب و هوا در داخل گلخانه، که می تواند نشان دهد که آیا دریچه ها به خوبی بسته می شوند یا نه (به صورت محلی). این نه تنها برای سازنده جالب است، بلکه برای سازنده نیز جالب است. تولیدکنندگان، بیمه‌گران و سرمایه‌گذاران. این برای ما برجسته است، اما حتی بیشتر برای شرکت‌کنندگان در سازمان Stichting Hortivation. این شامل تعداد فزاینده‌ای از سازنده‌های گلخانه هلندی و امروزه نیز طرف‌های فنی است.

تصویر کامل
متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات، Fer van der Beele از نزدیک با پروژه Maurice Kassenbouw درگیر است. پاییز امسال، سازنده گلخانه اولین تجربه خود را با یک پرورش دهنده خیار هلندی مجهز به سیستم هوا و انرژی سازنده داشت. به گفته پرورش‌دهنده، هشت حسگر در گلخانه معلق بودند، در مکان‌هایی که شرایط آب و هوایی چالش برانگیز بود.

Fer که خود یک مرد فناوری اطلاعات و ارتباطات است، نمی ترسد که در یک داشبورد اطلاعات زیادی به دست بیاورد. “شما به راحتی می توانید داشبورد شخصی خود را مطابق با اولویت خود ساختار دهید تا تمام داده های مربوطه در یک نگاه برای شما قابل مشاهده باشد. علاوه بر این، می توانید با جزئیات دقیق مشخص کنید که کدام خطا را می خواهید اعلان کنید. نتایج مثبت و شگفت انگیز هستند و هموار می شوند. راهی برای آب و هوای بهتر، استراتژی کشت، سیاست های انرژی، گلخانه های باغبانی و لوازم جانبی.”

زمانی که مثالی از آب و هوای گلخانه ای ناهمگن ارائه می کنیم، اگون «خطر» منافع متضاد بالقوه بین سازنده و مالک گلخانه را به تصویر می کشد. “تفاوت دما می تواند دلایل زیادی داشته باشد: طراحی ضعیف، نصب معیوب، اما تنظیمات نادرست یا نگهداری ضعیف امکان پذیر است. نظارت بر عملکرد گلخانه اجازه می دهد تا بینش از راه دور و سریع تری در مورد منشاء خرابی ها داشته باشید. اگر همگنی آب و هوای گلخانه کاهش یابد، می توانید با نگاه کردن به داده ها، دلایل را از بین ببرید. در مورد همه چیز داده ای وجود ندارد، مانند یک پنجره شکسته، اما توجه به داده ها شما را بسیار دور می برد. علاوه بر این، پیاده سازی هوش مصنوعی به شما کمک می کند. مقایسه موقعیت ها ممکن است در سرعت بیشتر و همچنین تعیین همبستگی‌ها، که به شما امکان می‌دهد نشانه‌هایی از مسائلی مانند خرابی فن یا لوله گرمایش را نشان دهد.”

اگون جانسن
TNO
+31 (0)6 53 46 76 64
[email protected]
www.tno.nl

بخیه کاری
[email protected]
www.hortivation.nl



منبع

هدف نهایی پایش عملکرد گلخانه، بهینه سازی طراحی و عملکرد گلخانه ها است. ریک نتیجه می‌گیرد: «گلخانه‌های بیشتری به سنسورهایی مجهز می‌شوند که نظارت بر عملکرد گلخانه‌ها را حتی در گلخانه‌هایی که فاصله زیادی از هلند دارند، ممکن می‌سازد.

آیا آنها از ادعاها یا مسائل گارانتی نمی ترسند؟ ایگون این را برعکس می کند: “برعکس. مشخص می شود که خطا در کجا می تواند باشد. آیا این ساخت و ساز است؟ یا ناشی از رفتار پرورش دهنده است؟ یا شاید شرایط؟ نظارت بر عملکرد گلخانه به شما امکان می دهد موارد را توضیح دهید، آنها را ردیابی کنید و از آنها یاد بگیرید.” فر می داند که موریس کاسنبو خطرات فوق را در نظر گرفته است. ما گلخانه‌های باکیفیت می‌سازیم، اما همچنان به دنبال افزودنی‌ها و پیشرفت‌های بالقوه هستیم. برای انجام این کار، باید جرات اندازه‌گیری و به دست آوردن بینش جدید را داشته باشید.»

مستقل از شکل نهایی، سازنده می خواهد همراه با پرورش دهنده بهینه سازی کند. “حتی اگر گلخانه دوم را در کنار گلخانه قبلی پرورش دهنده قرار دهیم، آنها هرگز صد در صد شبیه هم نخواهند شد. به خصوص تولیدکنندگان سال اول کنجکاو هستند که چگونه می توانند در گلخانه جدید خود بهترین کشت را انجام دهند. با حسگرها و بینش های حاصل از آن. از آنها، ما می‌توانیم پاسخ این سؤال را در کنار پرورش‌دهنده پیدا کنیم. هدف این است که در نهایت همه چیز را به خوبی تنظیم کنیم.”

بهینه سازی
Maurice Kassenbouw قبلاً حسگرهایی را به مشتریان فروخته است و در حال بررسی این است که چگونه بینش ها و اندازه گیری های جدید را می توان به صورت تجاری در بازار قرار داد. به گفته فر، گزینه دیگر اجاره سنسورها است. “حسگرها برای مدت معینی در گلخانه‌های پرورش‌دهنده قرار می‌گیرند. حتی کشاورز می‌تواند بعداً حسگرها را بخرد. اجاره، سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و ورود را آسان می‌کند.”


بینش از پایش عملکرد گلخانه در آزمایش بعدی در گلخانه های گیاه شناسی. این نمونه ای از تنظیم هشدارها و/یا آلارم هایی است که به صورت نمودار در یک دوره معین ارائه شده است. بین خطوط نقطه‌دار نارنجی، از مقادیر تنظیم‌شده شخصی فراتر رفته است. مقدار در هواپیما نارنجی نشان دهنده تعداد هشدارها است. مقادیر موجود در صفحات قرمز تعداد آلارم ها را نشان می دهد. اینجا را کلیک کنید تا بزرگنمایی کنید.

همانطور که TNO ابداع کرده است، دو سازنده گلخانه در حال حاضر با Kas Prestatie Monitoring آشنا می شوند. یکی از این سازندگان موریس کاسنبوو است. ریک: “با ادامه نظارت بر گلخانه، آنها می‌توانند طراحی و عملکرد آن را تایید کنند. به عنوان مثال، آیا سیستم گرمایش گلخانه محاسبات اولیه را برآورده می‌کند یا مازاد بر ظرفیت خود را نشان می‌دهند یا زیر ظرفیت عمل می‌کنند؟ با مقایسه بخش‌های مختلف گلخانه‌ها. با نظارت بر عملکرد گلخانه، عیوب بالقوه نیز زودتر قابل مشاهده می شوند. به عنوان مثال، شناسایی تاخیر در تاسیسات. سازنده گلخانه نیز به نوبه خود، می تواند این آموخته ها را در پروژه های جدید با شرایط مشابه دوباره به کار گیرد.”


بینش از Kas Prestatie Monitoring در آزمون بعدی در گیاه شناسی. برای بزرگنمایی اینجا را کلیک کنید

داشبورد شخصی
علاوه بر این، فر بر اهمیت KIS تأکید می کند. “در داخل KIS، اتصال داده‌ها از طرف‌های مختلف آسان‌تر است. وقتی بسیاری از طرف‌های فنی این کار را انجام می‌دهند، تصویر بسیار کامل‌تری از نصب فنی ایجاد می‌کند. این توسط پرورش‌دهنده‌ای که ما با آن کار کردیم تقویت شد. او معتقد بود هنوز هم وجود دارد. تعداد زیادی جزایر با داده ها.”

در گذشته، سازنده اولین گام‌ها را خودش برداشته بود، با توجه به علاقه کشاورزان و سازنده گلخانه به نظارت بر داده‌های اقلیمی گلخانه‌های هوا و انرژی. “در آن زمان، ما خودمان با حسگرها کار می‌کردیم تا اندازه‌گیری‌ها را انجام دهیم. در آن زمان، به نظر می‌رسید که این موضوع در درجه اول به نفع پرورش‌دهنده بود، زیرا او با داده‌ها میل واقعی دارد. در غیر این صورت، واقعاً زنده نمی‌شود. و شما پیشرفت نمی کنید. ما متقاعد شده ایم که این آینده خواهد بود. اگر نه اکنون، پس فردا.”

خطرات؟
سوال اینجاست که آیا گلخانه سازان در رابطه با گلخانه داران منتظر همه آن اطلاعات دقیق در مورد گلخانه خود هستند؟

از ابتدای نوامبر، آزمایش در پروژه “Kas Als Energiebron Hogedraad Komkommer” (گلخانه به عنوان منبع انرژی خیار سیم بالا) ادامه یافت. “ما بسیار مشتاق هستیم. هدف ما این است که تا حد امکان داده های فنی را به سوابق گلخانه متصل کنیم. این تصویر کامل را نشان می دهد و به فرد امکان می دهد عیوب بالقوه را بهتر پیدا کند، به عنوان مثال، در آب و هوای گلخانه، و علت دقیق آن. “