سهم انرژی های تجدیدپذیر هلند در سال 2022 20 درصد افزایش می یابد

انرژی کمتر از گاز طبیعی
در سال 2022، در هلند، 11 درصد انرژی کمتری از سوخت های فسیلی تولید شد: 67 میلیارد کیلووات ساعت. تولید برق گاز طبیعی با 16 درصد کاهش به 47 میلیارد کیلووات ساعت رسید. قیمت بالای گاز طبیعی تا حدی مقصر این امر است.

بلژیک و آلمان برق کمتری از فرانسه دریافت کردند که بخشی از آن به دلیل نگهداری طولانی مدت در نیروگاه های هسته ای فرانسه بود. بنابراین، این کشورها مجبور شدند بخشی از برق خود را از جاهای دیگر تهیه کنند، همچنین به این دلیل که کمتر از منابع هسته ای خود تولید می کنند. این امر منجر به صادرات بیشتر انرژی هلند به بلژیک و آلمان شد.

کمتر (-49٪) از نروژ تامین می شد، تا حدی به این دلیل که آن کشور برق آبی کمتری تولید می کرد. واردات از آلمان نیز کاهش یافت (-23%). این بار به لطف کاهش تولید هسته ای. با این حال، تولید بیشتر باد در بریتانیا منجر به افزایش واردات از آنجا شد.

منبع: CBS



منبع

با 16 میلیون کیلووات ساعت، سال گذشته به اندازه سال 2021 برق از زغال سنگ تولید شد. سقف تولید نیروگاه های زغال سنگ که در ژوئن 2022 برداشته شد، در این امر نقش داشت.

در سال 2022، هلند نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر برق از منابع تجدیدپذیر تولید کرد. تولید انرژی از منابع فسیلی 11 درصد کاهش یافت. سال گذشته، 40 درصد از کل تولید برق از منابع تجدیدپذیر حاصل شد که این رقم در سال 2021، 33 درصد بود. این بر اساس آمارهای اولیه اداره مرکزی آمار هلند (CBS) است.

بیشتر از بریتانیا، کمتر از آلمان و نروژ تهیه می شود
در سال 2022، هلند 11 درصد کمتر – 19 میلیارد کیلووات ساعت – انرژی وارد کرد. این تراز خالص صادرات را ترمیم کرد، برخلاف سال قبل که این میزان پایین بود.

در سال 2022 به اندازه یک سال قبل انرژی تولید شد. تولید برق از منابع تجدیدپذیر به 47 میلیارد کیلووات ساعت افزایش یافت که 54 درصد آن از انرژی خورشیدی و 17 درصد از منابع بادی تامین می شود. این تا حد زیادی به دلیل افزایش ظرفیت (خورشیدی + 4 گیگاوات، باد + 1 گیگاوات) و شرایط آب و هوایی مطلوب تر است. تولید برق از زیست توده و انرژی آبی کاهش یافت.