سوپرمارکت ها در زمان کرونا هم هزینه بیشتری دریافت نکردند، درست است؟


هفتمین نسخه از روندها و نوآوری های آینده رکورد تعداد شرکت کنندگان را جذب کرد. رویدادی که در مرکز جهانی هورتی در هلند برگزار شد، حدود 180 درخواست دریافت کرد. موضوع اصلی این رویداد که توسط AVAG، TNO، انجمن Hortivation و GreenTech برگزار شد، این سوال بود که چگونه صنعت باغبانی گلخانه‌ای می‌تواند خود را برای خروج از بحران نوآوری کند.

پس از جلسات عمومی، گلخانه‌سازان، شرکت‌های فنی و سایر علاقه‌مندان پاسخ‌های مختلفی را به این سؤال اصلی در طول نیم‌دوجین ارائه دریافت کردند.

ابتدا آنی ون دی ریت به نمایندگی از AVAG و Hortivation صحبت کرد و سپس کورا ون نیوونهویزن به عنوان رئیس Energie-Nederland (انجمن انرژی هلند) سخنرانی کرد. در پایان جلسات عمومی، یک سری فیلم در مورد نوآوری های انرژی نمایش داده شد تا به جلسات موازی بروید.


آنی ون دی ریت و چاریمن ون نیوونهویزن

مسیر نوآوری
در ارائه خود، آنی آنچه را که امسال در AVAG و Hortivation انجام شده است و برنامه ریزی آنها برای سال 2023 به اشتراک گذاشت. سال آینده حول یک برنامه پنج ساله می چرخد ​​که توسط (در حال حاضر 76) اعضای AVAG رای داده شد. یک نقطه کانونی جدید رباتیک سازی و خودکارسازی برای تلاش و یافتن راه حل برای مسائل کارگری است.

یکی دیگر از عناصر جدید برای سال آینده این است که شرکت کنندگان برنامه نوآوری Hotivation مجبور نیستند انتخاب کنند که به کدام برنامه بپیوندند. امسال دو برنامه درگیر است: یکی در مورد کشت داده محور و دیگری در مورد ساخت گلخانه مبتنی بر داده، اما در سال آینده، پنج برنامه انتخاب شده است. شرکت‌های شرکت‌کننده در مقایسه با سال 2022، 2500 یورو تخفیف دریافت خواهند کرد، زیرا سازمان‌ها از زمان‌های سختی که صنعت در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، آگاه هستند. با 7500 یورو، یک شرکت می تواند در هر پنج برنامه شرکت کند.

ارائه آنی همچنین دارای اختصارات زیادی بود. بسیاری از شرکت کنندگان به خوبی از این موضوع آگاه بودند، اما ون نیوونهویزن این را نداشت. او به شوخی گفت که مخفف KIS برای او مخفف ‘Kas Informatie System’ (سیستم اطلاعات گلخانه ای) نیست بلکه مخفف Keep It Short است. هدف او از سخنرانی اصلی خودش نیز همین بود، بنابراین فضای کافی برای سؤالات باقی گذاشت.

دره مرگ
در سخنرانی اصلی خود، Van Nieuwenhuizen هدف انجمن خود را توضیح داد (کلوپ با شرکت های مرتبط با انرژی اخیراً به بیش از 80 عضو افزایش یافته است) و وضعیت انرژی را مورد بحث قرار داد. بخش بزرگی از دومی کاملاً شناخته شده است.

با ذکر “دره مرگ” همه بر لبه صندلی های خود نشسته بودند. این به شکاف بین اکنون تا سال 2025 اشاره دارد، با این انتظار که به عنوان مثال، اگر عرضه بیشتری ایجاد شود، قیمت گاز اروپا اندکی کاهش خواهد یافت. این یک شبه اتفاق نمی افتد، از این رو شکاف است.

با این حال، Van Nieuwenhuizen انتقاد می کند که چگونه مردم فریاد می زنند، “ما باید از شر بنزین خلاص شویم” در حالی که هنوز جایگزین های کافی در دسترس نیست. او معتقد است که در ده تا پانزده سال آینده، گاز طبیعی بسیار ضروری باقی خواهد ماند.

به گفته Energie-Nederland، گزینه‌های جایگزین وجود دارد، اما در حالی که مجلس پارلمان هلند (Tweede Kamer) به چیزهایی مانند هیدروژن سبز به عنوان جام مقدس اشاره می‌کند، واقعیت به این سادگی نیست. رئیس می بیند که جاه طلبی ها و برنامه ها اغلب هنوز با واقعیت مطابقت ندارند. ما ممکن است بخواهیم انتقال از 4 به 8 گیگاوات هیدروژن سبز را تسریع کنیم، اما در حال حاضر فقط در 0.02 هستیم.

فضای کسب و کار
بنابراین هنوز شکاف قابل توجهی بین تئوری و عمل وجود دارد. همچنین به همین دلیل است که رئیس از “تضاد در سیاست ها” انتقاد می کند. از دیدگاه او، به نظر می‌رسد که سیاست در هلند و اروپا به‌جای اینکه شرکت‌ها را قادر به سرمایه‌گذاری در آینده‌ای پایدار کند، به دنبال فشار دادن پول از شرکت‌ها است. به گفته رئیس، مالیات بر سود در حال حاضر وجود دارد تا از شرکت ها برای سود آنها دریافت شود، و یافتن انواع روش های جدید برای انجام این کار اضافی است. سوپرمارکت‌ها در زمان کرونا هم در هنگام کسب سود اضافی، هزینه بیشتری دریافت نکردند، درست است؟ او با صدای بلند پرسید. به گفته Nieuwenhuizen، سود بیش از حد تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان انرژی آنچنان ظالمانه نیست. ورشکستگی هفت شرکت در زمستان گذشته اتفاقی غیر عادی نیست.

نحوه نگاه ون نیوونهویزن به وضعیت کسب و کارهای انرژی شبیه به جایگاه تولیدکنندگان و تامین کنندگان است. به همین ترتیب، آنها در یک مقطع زمانی، به دلیل نارضایتی از فضای تجاری وخیم هلند، سعی می کنند شانس خود را در خارج از کشور بیابند. رئیس به این نکته اشاره کرد که برای مثال ایالات متحده چگونه سرمایه گذاری را برای مشاغل جذاب می کند. به نظر او، اروپا در این زمینه دچار کمبود است.


Bart van Meurs Division Q را معرفی کرد. شرکت خواهر Koppert Cress جاه طلبی دارد که نه یک انکوباتور، بلکه در Q بهتر شود. نیازی به گفتن نیست که بارت از یک جناس ابایی نداشت.

دور نوآوری
همانطور که قبلا ذکر شد، جلسات عمومی با یک سری فیلم به پایان رسید. به طور متوالی: Priva Connext، Caeli، SupriSun of Certhon، Agculture en Glascom با Geysirglas، Maurice Kassenbouw با سیستم Air&Energy، Ridder با کنترل کننده DLI، TNO و Hortivation با CASTA، و در نهایت Van der Ende Groep با Kathari.

پس از وقفه ای که پس از مجموعه ویدیویی به وجود آمد، شرکت کنندگان می توانستند تصمیم بگیرند که به کدام جلسه بپیوندند: یکی در مورد هیدروژن، پروژه های نوآوری از Hortivation، شرکت نوآوری جدید Division Q of Koppert Cress، منبع هوش مصنوعی برای استراتژی کشت بهینه، Hortifootprint و گرین پورت وست هلند در مورد پایدارتر شدن در طول بحران انرژی.


پائولا سانتوس از سورس دمویی در مورد توانایی کاربران این برنامه ارائه کرد. منبع در حال حاضر سه محصول آماده دارد: Source Cultivation، Source Track و Source Control.

بعد از ظهر با نوشیدنی و بوفه به پایان رسید. اما ابتدا مطمئن شدیم که یک دور عکس می گیریم. آنها را اینجا مشاهده کنید.



منبع