“سیستم مه پاش فشار کم ما همه چیز را در جهان ایجاد می کند”

با این حال، این شرکت اکنون موفق به رشد در تابستان شده است. “دو سال پیش، ما یک سیستم مه پاش کم فشار سفارشی را نصب کردیم که همه چیز را در جهان ایجاد می کند! آب و هوا کنترل می شود، گیاهان شاد و هنوز پربار هستند و فصل ما از تابستان می گذرد. ​​همه اینها بدون هیچ گونه تغییر عمده ای در گلخانه و هزینه معقول.”

تصویری از رایانه iSii نشان می‌دهد که وضعیت چقدر شدید است: دمای خارج از ۴۲،۴ درجه سانتی‌گراد و دمای ۲۸.۶ درجه سانتی‌گراد. “برای اینکه این سیستم مه پاش به درستی کار کند و چنین نتایجی داشته باشد، به یک آب و هوای خشک در خارج نیاز است. بهترین عملکرد را با RH خارجی زیر 40٪ دارد.”

برخلاف سیستم های مه پاش فشار بالا که اغلب در سایت های رشد اروپای شمالی و آمریکای شمالی استفاده می شود، لوله های فلزی برای سیستم های مه پاش فشار پایین مورد نیاز نیست. این باعث کاهش قابل توجه هزینه می شود.»

تئودوروس در پایان می‌گوید: «مه‌آلود شدن در اینجا به یک شیوه زندگی تبدیل می‌شود. “محصول در تعادل، زندگی در تعادل است. بسیاری از مواقع، راه حل در جایی نزدیک ما نهفته است، اما ما باید به دنبال آن باشیم. همانطور که کنفوسیوس گفت، بسیاری از کسانی که به دنبال آنها هستند می آیند!”

برای اطلاعات بیشتر:
تئودوروس ساویدیس
گلخانه ساویدیس



منبع

پس از یک حرفه در اپی ژنتیک سانفرانسیسکو و نیویورک، تئودوروس تصمیم گرفت به کشور مادرش برگردد تا فعالانه در صنعتی که قلب اوست شرکت کند: غذا، و به طور خاص، اینکه محصولات ما از کجا می آیند و آیا آنها بی خطر هستند یا خیر. تئودوروس در پاسخ به این سوال که چرا پس از یک حرفه در سانفرانسیسکو و نیویورک، به کشور مادرش بازگشت تا در صنعتی که قلب اوست، یعنی غذا، شرکت کند، توضیح می‌دهد: «مردم مدرن از غذای خود تقاضای زیادی دارند در حالی که زمان و مکان محدودی دارند.

در سال 2014، شرکت گلخانه‌های ساویدیس توسط ایروکلیس ساویدیس، پدر تئورودوس و شرکای او راه‌اندازی شد و تئورودور اکنون نسل دوم تولیدکنندگان است. گلخانه 2 هکتاری با فناوری پیشرفته با پرورش گوجه فرنگی با میوه های با کیفیت بالا که با نام تجاری Dramello Fresh به فروش می رسد به خودکفایی جمعیت یونان کمک می کند. با یک مگاوات CHP، CO2 و گرما تولید می شود و برق به شبکه فروخته می شود.

“مردم فقط به محصولات بیشتر و بیشتر با کیفیت بهتر نیاز دارند. بنابراین، جای تعجب نیست که سیستم‌های جدید و پایدار کشاورزی یکپارچه و عمودی با نیازهای آنها بهتر و در مکان مناسب مطابقت داشته باشند. با این حال، اگر نسل‌های آینده بخواهند در اینجا زندگی کنند، سیاره ما رویکرد ملایم‌تری از ما می‌خواهد. بنابراین، استفاده از سیستم‌های هیدروپونیک مدرن با کاهش آب و ردپاهای زیست‌محیطی اصلی من را توضیح می‌دهد.”

سیستم مه پاش توسط Ptolemeo، شرکت خواهر آنها که مسئول مهندسی مکانیک است، نصب شده است. تئودوروس می‌گوید: “همکاری با Ptolemeo در دو سال گذشته دانش زیادی را برای ما به ارمغان آورده است. ما با آبپاش‌هایی برخورد کرده‌ایم که روی گیاهان چکه می‌کردند، که نمی‌خواهید زیرا باعث مشکلات قارچی می‌شود.” ما مجبور بودیم قطره چکان های خاصی را با استفاده از جریان هوا و جریان آب پیدا کنیم. همچنین، شرکت مجبور بود سیستم‌های فشرده‌سازی را بهینه می‌کرد، بنابراین فشارهای مناسب هم بر روی آب و هم بر هوا می‌شد.

تئودوروس می گوید: «ما تحت پوشش پلی اتیلن هستیم و معمولاً از Redusol در اواخر بهار/تابستان استفاده می کنیم. با این حال، زمانی که شروع کردیم، سیستم خنک کننده نداشتیم و مجبور شدیم تا تابستان متوقف شویم.» این هفته دمای هوا در Prosotsani بیش از 40 درجه سانتیگراد است و پیش بینی نمی شود به این زودی ها تغییر کند. “در طول تابستان، ما همیشه با نوعی موج گرما مواجه هستیم. میزان بد بودن آن بستگی به سال دارد.”

از آنجایی که اروپا گرفتار گرما شده است، تولیدکنندگان برای مقابله با دمای 40 درجه تمام تلاش خود را انجام می دهند. تئودوروس ساویدیس با گلخانه های ساویدیس در پروسوتسانی یونان گوجه فرنگی می کارد. او می‌گوید: «حفظ محصول در شرایطی که همه چیز به خوبی پیش می‌رود آسان است. حفظ تعادل آن در طول ناملایمات همیشه چالش برانگیز است».