شرایط نگهداری گل لاله و پیاز لاله در خانه آموزش مجازی نگهداری گل و گیاه جوانه بان | dastchinflower

پس از این که اقدام به تهیه پباز مرغوب و مجله خبری گل و گیاه کردید بایستی مقداری خاک سبک تهیه کنید و سپس به تعداد لاله های موجود گلدان هایی با اندازه دهانه ۱۲،۱۰،۱۴ سانتی متر تهیه نمایید. توجه نمایید که سایز گلدان بایستی مناسب انتخاب شود و نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. گل لاله گیاهی دارای پیاز است و هم در گلدان و هم در منزل قابل نگهداری است. بیش از 160 نوع در سرتاسر جهان است و دارای رنگ های سفید، قرمز، صورتی و زرد است.

لاله های سفید

کیسه های پلاستیکی به دلیل نگهداشتن رطوبت و شیوع بیماری های قارچی برای این کار مناسب نیست. اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود. اگر میخواهید در داخل خانه به پرورش لاله بپردازید بایستی نوعی لاله را که متناسب با آن محیط است انتخاب نمایید. برای این که گل های لاله خود را زودتر به فروش برسانید می توانید در شرایط نگه داری آنها تغییراتی ایجاد کنید. هم چنین می توانید از گیاهانی که ساقه گلشان از ارتفاع کمتری برخوردار است استفاده کنید . قبل از کاشت پیاز لاله در گلدان باید خاک مناسب آن را فراهم کنید.

http://bongahekhodro.ir

سه چهارم گلدان را با آب تازه، تمیز و سرد پر کنید و ساقه های لاله را با فاصله از یکدیگر در گلدان بگذارید. توان گیاهان جوان را در طی فصل رشد هر دو یا سه هفته یک مرتبه با کودهای مایع البته با نصف غلظت کوددهی کرد. لاله ها همچنین برای اهداف تزئینی در مراسم خاکسپاری استفاده می شوند زیرا از نظر بصری بسیار دلپذیر هستند. لاله‌ها فضا را آرام می‌کنند، بنابراین بهترین گلی هستند که می‌توانید برای ابراز ناراحتی به کسی بدهید. اگرچه آنها نمی توانند پاهای خیس را تحمل کنند، اما پیازها برای تحریک رشد به آب نیاز دارند.

پتوس بلک: روش های نگهداری و کوددهی

گل لاله عباسی به صورت تک رنگ یا دو رنگ و یا ترکیبی از رنگ ها هم دیده می شود. با این روش می‌توانید هرسال فصل بهار و عید نوروز، گل‌های رنگارنگ لاله را در خانه تان داشته باشید و از زیبایی اش لذت ببرید. اگر گلهای زیبای لاله را خرید کردید می توانید مطلب چیدمان گلهای لاله در گلدان به زیباترین حالت ممکن را مطالعه کنید و از این گلها بر سر میز شمام خود لذت ببرید. باید از گل لاله در برابر پوسیده شدن ریشه محافظت نمود و از آلودگی ریشه آن جلوگیری به عمل آورد. از طریق کشت و صادر کردن این گل بسیار زیبا به کشورهای مختلف تا حدود زیادی می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

نکته‌ای که باید در مورد پژمرده شدن گل لاله بدانید، چگونگی چرخه زندگی اوست. لاله در بهار شکوفه می‌دهد و کمی بعد از آن نیز این شکوفه‌ها از بین می‌روند. به محض رخ دادن مرگ موقتی، گیاه پژمرده شده و مواد مغذی مجدد به پیاز بر می‌گردند و در آنجا برای بهار بعدی ذخیره می‌شوند.

  • لامپ ها سیستم ذخیره‌سازی کامل خودشان هستند و حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای یک سال هستند.
  • لاله‌ها در اصل در کوه‌های معتدل و مراتع آسیای مرکزی و جنوب اروپا رشد می‌کردند.
  • پیازها را نسبتاً عمیق بکارید – 15 تا 20 سانتیمتر عمق یا حدود سه برابر ارتفاع لامپ.
  • و بلاستینگ گل لاله با GB وکینیتین بهبود پیدا می کند.
  • اگر بخواهیم گل لاله را از لحاظ ظاهری بررسی کنیم باید بگوییم که این گل از برگ های نواری شکل تشکیل شده است و به صورت پهن می باشد.