شرکت مهندسی هلندی جان تازه ای به دستگاه رز برش می دهد

“به علاوه، این خط فقط به دو نفر برای کار با چهار ربات نیاز دارد که تا 5200 قلمه در ساعت تولید می کنند. بنابراین ما می توانیم کیفیت خود را به سطح بسیار بالا و ثابتی برسانیم. شما به وضوح می توانید تفاوت را در دو هفته ای که انجام دادیم مشاهده کنید. همه چیز به صورت دستی است. عامل انسانی از بین رفته است و هر برش دقیقاً به همان اندازه انجام می شود، تا میلی متر.”

به‌طور متوسط، دستگاه‌ها در طول سال 100 ساعت در هفته کار می‌کنند. وقتی همه چیز تعمیر شد و مشکلی رخ می‌داد، گاهی اوقات مرا از تخت بیرون می‌خواندند. اما همه آن مشکلات دندان درآوردن حل شده‌اند و اکنون می‌توانم دوباره با آرامش بخوابم. مهمتر از آن، سیستم در همان سطح اجرا می شود؛ حتی ممکن است بهتر باشد. ما اکنون جزئیات دقیق آن را می دانیم، بنابراین اکنون فقط موضوع کپی و چسباندن در پروژه های بعدی است.”

همکاری نولینا
برای این پروژه، لئو با نولینا کوکریجن، مهد کودک شریک شد، و با هم، به یک موفقیت دست یافتند، زیرا این به هیچ وجه، کار ارزانی نبود.

“اما، بازسازی کل سیستم نیز بسیار مخاطره آمیز بود. با این وجود، شرکت شما باید ادامه دهد، بنابراین ما انتخاب کمی داشتیم. اما، ما خوشحالیم که انجام دادیم؛ خطر جلوگیری شد، و پروژه موفقیت آمیز است. به علاوه، ما پیتر می‌گوید اکنون یک سیستم کاملاً تجدید شده دارید.

در همان زمان، نولینا کوکریژن به جان نزدیک شد. آنها مشکلات تعمیر و نگهداری، سرویس و قطعات تعویضی داشتند که دیگر نمی توانستند از آنها اجتناب کنند. مهمتر از همه، ماشین‌های برش بر روی نرم‌افزار و سخت‌افزار قدیمی کار می‌کردند که برای تضمین ادامه کار باید تجدید می‌شد. نولینا و لئو ون در هارگ برای مقابله با این پروژه “به روز رسانی ماشین” به نیروهای خود پیوستند. Aventec وظیفه تعیین آنچه برای اطمینان از ادامه عملکرد ماشین در آینده لازم است را تعیین کرد.

Aventec BV
5 گرولدرسوگ
5384 TM, Heesch,NL
تلفن: +31 (0) 614 626 150
ایمیل: [email protected]
وب سایت: www.aventec.nl

Aventec
جان ون دی ون، بنیانگذار Aventec، قبلاً در Jent Jentjens Machinetechniek، شرکتی که Rombomatic را به همراه شرکای خود تولید می کرد، کار می کرد. هنگامی که این کسب و کار از کار افتاد، جان، یک مهندس برق، شرکت خود به نام Aventec را راه اندازی کرد. در روزهای اولیه، او عمدتاً پروژه های شرکت های بزرگ را مدیریت می کرد. اما، چند سال بعد، بخش گیاهان زینتی جان را به عقب کشید.

این یک پروژه چهار ساله بود که منجر به یک مفهوم کاملاً جدید برای انجام کارها به روش قدیمی شد. این سیستم پیچیده، سریع، دقیق و در نتیجه بسیار مشکل بود. “این در میلی ثانیه اجرا می شود و آن را بسیار فشرده می کند. شما نمی توانید آن فرآیند را در یک روز برنامه ریزی کنید. سیستمی که استفاده می شود عالی بود، اما توسط یک تیم کامل توسعه داده شد. بازسازی آن به عنوان “ارتش یک نفره” هیچ بود. جان این را شروع می کند.

با این حال، پرورش دهنده به سرعت از مشکلات سیستم آگاه شد. ابتدا قطعات یدکی آنها تمام شد، سپس یک مادربرد از کار افتاد که برای تعویض آن تلاش کردند. این بدان معناست که در صورت خراب شدن هر چیزی خطر خاموش شدن سیستم وجود دارد – باید از این خطر جلوگیری کرد.

تضمین کیفیت
در این دوران کمبود نیروی کار، این ماشین یک موهبت الهی است. هر ساعت حدود 6 نفر ما را نجات می دهد. به طور متوسط ​​100 ساعت در هفته و محاسبه را انجام می دهیم. یک دستگاه در پایان روز به همان خوبی در ابتدا عمل می کند؛ هرگز بیمار نمی شود، همیشه به موقع است. پیتر اضافه می کند و نیازی به تعطیلات ندارد.

“برای اطمینان از اینکه همه ماشین‌ها می‌توانند به کار خود ادامه دهند، ابتدا یک ماژول واحد (ربات و بینایی) را برای آزمایش اصل برش بازسازی کردم. طبیعتاً شامل الکترونیک کنترل و دید جدید و مدرن بود. ما همه (PLC و vision) را بازنویسی کردیم. نرم‌افزار از ابتدا. پس از انجام این کار، یکی از چهار ماژول دستگاه نولینا را برای انجام آزمایش‌های بیشتر و بهبودها بازسازی کردیم.”

“توضیح این همکاری با نولینا مهم است. ما به نوعی رقیب هستیم، اما یک هدف مشترک داشتیم: نفسی تازه به ماشین های برش رومبوماتیک “در حال مرگ”. ما تمام هزینه های راه اندازی را تقسیم کردیم و آنها می توانند از آن استفاده کنند. قطعات یدکی باقیمانده ای که داشتیم در حالی که هنوز در سیستم قدیمی کار می کنند. این یک برد-برد است.”


پیتر ون در هارگ و جان ون دو ون با روبوماتیک.

مدتی پیش، مشارکتی بین چندین حزب برای توسعه Rombomatic شکل گرفت. این قطعه پیشرفته از فناوری برش خودکار گل رز. با این حال، شرکت سازنده این دستگاه ورشکست شد و کشاورزانی که از آن استفاده می کردند با مشکل مواجه شدند. سرویس و نگهداری چطور؟ و چه اتفاقی برای دانش فنی موجود در آن افتاد؟ اگر مشکلی پیش بیاید چه کسی قرار بود کمک کند؟



منبع

ویدیوی تبلیغاتی رسمی Aventec.

بازسازی و ارتقای کل سیستم بسیار چالش برانگیز بود، به خصوص استفاده از فناوری بینایی برای ارسال ربات به نقطه مناسب با دقت میلی ثانیه و میلی متر. “این آسان نیست.” مدتی طول کشید، اما پروژه موفقیت آمیز بود.

پرورش دهنده نظر خود را دارد
ما این دستگاه را در سال 2002 نصب کردیم. در آن زمان، ما از آن راضی بودیم، و با بازار امروز، ما فقط خوشحالتر شده ایم. بنابراین این موضوع مطرح نبود که آیا می خواهیم به استفاده از آن ادامه دهیم یا خیر؛ شکی وجود نداشت. پیتر ون در هارگ می گوید در این باره.

یک مفهوم کاملاً جدید
جان به این نتیجه رسید که کل سیستم کنترل ماشین، از جمله قطعات تصادفی، باید تعویض شود. همه چیز قدیمی بود و اگر چیزی خراب شود دیگر در دسترس نبود.

“زمانی که همه چیز شروع شد، در سپتامبر 2021، ما کل خط چهار ماژول را بازسازی کردیم. سپس لئو دو هفته را صرف بریدن و کاشت مجدد تمام قلمه های رز با دست کرد و با آمادگی لازم، من موفق شدم جان توضیح می‌دهد که کل سیستم را در این دو هفته تبدیل کنید. نتیجه: اسکلت هنوز ربات‌ها را در خود جای می‌دهد، اما کنترل‌ها، سخت‌افزار، نرم‌افزار و دوربین‌ها کاملاً جدید هستند.

قلمه های عالی خروج از خط Robomatic.

برای اطلاعات بیشتر:
لئو ون در هارگ بی وی
6 Vlaardingerhilseweg
3237 LX, Vierpolders, NL
تلفن: +31 (0) 181 479 777
ایمیل: [email protected]
وب سایت: www.kordana.nl