شرکت های ناسالم و کم بهره وری بیشترین بهره را از حمایت کووید بردند.

کمتر ترک می کند
در عین حال، به نظر می‌رسد که از توقف نسبتاً بیشتری در بین شرکت‌هایی که احتمال خروج از بازار را حتی بدون بیماری همه‌گیر داشتند، نسبت به شرکت‌هایی با احتمال کم جلوگیری شد. بنابراین شرکت های ناسالم از حمایت Covid سود بیشتری بردند. این از محاسبه تعداد احتمالی خروج شرکت‌هایی که توسط پشتیبانی Covid جلوگیری شده است مشهود است. این عدد پس از تنظیم برای دوام کسب و کار از 25% به 16% کاهش می یابد. این درصد پس از وزن دهی بیشتر به 9 درصد کاهش می یابد. هر دو نتیجه نشان می‌دهند که شرکت‌های عمدتاً ناسالم (با احتمال زیاد خروج از بازار) و شرکت‌های با بهره‌وری پایین از حمایت Covid بهره‌مند شده‌اند.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد که اقدامات حمایتی کووید، تخصیص مجدد نیروی کار و سرمایه بین شرکت‌های بادوام و غیرقابل دوام را مخدوش کرده است، بنابراین بر رشد بهره‌وری تأثیر منفی می‌گذارد.

CPB از تکنیک‌های یادگیری ماشین و کلان داده‌ها برای بررسی اینکه آیا شرکت‌های ناسالم به طور نامتناسبی از پشتیبانی استفاده می‌کنند و اینکه اقدامات حمایتی تا چه اندازه شرکت‌های غیرقابل دوام را سرپا نگه می‌دارد، استفاده کرد. این مطالعه نشان می دهد که شرکت های سالم بیشتر از شرکت های ناسالم از اقدامات حمایتی Covid استفاده می کنند. در میان تمام شرکت‌هایی که حتی قبل از همه‌گیری کووید-19 کمتر قابل دوام بودند، 30٪ حداقل از یک اقدام حمایتی در سال 2020 استفاده کردند. در بین شرکت‌های بادوام، این میزان 40٪ بود.

منبع: CPB



منبع اگرچه شرکت‌های غیرقابل دوام کمتر از شرکت‌های بادوام درخواست حمایت کرده‌اند، شرکت‌های ناسالم و با بهره‌وری پایین بیشترین سود را از اقدامات حمایتی کووید در سال 2020 بردند. این نشان می‌دهد که اقدامات حمایتی کووید بر پویایی کسب‌وکار و رشد بهره‌وری تأثیر منفی داشته است. این بر اساس مطالعه CPB «اثر اقدامات حمایتی Covid بر پویایی کسب‌وکار و رشد بهره‌وری: تحلیلی جدید با یادگیری ماشین» است که در 1 مارس منتشر شد.

در سال 2020، هلند 3.6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود (تقریبا 30 میلیارد یورو) را برای بسته‌های مختلف حمایتی Covid هزینه کرد. اندازه بزرگ دانستن میزان استفاده شرکت‌های ساختاری ناسالم از آنها مهم است.