شورای گل هلند نظرسنجی مصرف کنندگان را در مورد باغبانی پایدار ارائه می دهد

تا زنجیره
هنگامی که از پاسخ دهندگان پرسیده می شود چه کسی باید مسئولیت را بپذیرد، پاسخ های روشن و ظریف ارائه می دهد. در این راستا، آنها زنجیره را به عنوان یک کل در نظر دارند و نسبت به لزوم در نظر گرفتن نقش خود نیز هوشیار هستند. تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و دولت هر کدام توسط تقریباً سه چهارم پاسخ‌دهندگان ذکر شده‌اند و 70 درصد از همه پاسخ‌دهندگان وجدان خوبی دارند که به طور خاص مسئولیت خود را ذکر کنند.



منبع

دانلود

این نظرسنجی نشان می دهد که مصرف کنندگان آماده تغییر هستند و مایلند محصولات باغبانی پایدار را انتخاب کنند. با این حال، خرید گل و گیاه نیز باید برای آنها سرگرم کننده و ساده باشد. در بخش باغبانی، اقدامات و تحولات در زمینه پایداری بسیار بیشتر از آنچه برای مصرف کنندگان قابل مشاهده است وجود دارد. اگر این مصرف کنندگان واقعاً پایداری را به عنوان یک معیار خرید لحاظ کنند، بخش باید برای آن آماده باشد. و این مستلزم تعهد تمام شرکای زنجیره ای است.

ارتباط مثبت از این واقعیت کم نمی کند که 47 درصد از مصرف کنندگان نیز در مورد پایداری این بخش را واکنش پذیر می دانند و 5 درصد از پاسخ دهندگان تصویر کاملاً منفی از این بخش دارند. علیرغم اینکه مصرف کنندگان می خواهند محصولات پایدار را انتخاب کنند، در حال حاضر هنوز وضوح و اطلاعات مرتبط بسیار کمی وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن دانش
شورای گل هلند در حال جمع آوری بینش در مورد ترجیحات مصرف کنندگان در چهار کشور اصلی خود (هلند، فرانسه، آلمان و بریتانیا) و عواملی است که بر ادامه یا عدم خرید گل و گیاه پایدار تأثیر می گذارد. بخش بازاریابی و ترویج این بینش ها و دانش را با تولیدکنندگان و بازرگانان به اشتراک می گذارد تا به طور جمعی موانعی را که مصرف کنندگان درک می کنند از بین ببرند و این بخش را قادر می سازد تا به گفتگو با جامعه ادامه دهد.

نیت خوب
این نظرسنجی نشان می دهد که هنوز اغلب شکاف قابل توجهی بین نیات مصرف کننده از نظر پایداری و رفتار واقعی وجود دارد. به عنوان مثال، نزدیک به 90٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که مایلند تا جایی که امکان دارد گل و گیاه محلی بیشتری بخرند، در حالی که 36٪ واقعاً این کار را انجام می دهند. کمتر از 67 درصد از آنها می گویند که پرداخت بیشتر برای محصولات پایدارتر قابل قبول است. و با این حال، با وجود این نیت های خوب، 60٪ می گویند که در نهایت محصول ارزان تر و کمتر پایدار را خریداری می کنند. در مورد بسته بندی پایدار نیز درجه ای از تفاوت بین قصد و رفتار وجود دارد، به طوری که 86٪ مایل به خرید گل و گیاه با تزئینات پلاستیکی کمتر و/یا مواد بسته بندی بیشتر هستند. این در تضاد با 63 درصد خرید گل و گیاه با مواد بسته بندی زیبایی شناختی است که حاوی پلاستیک بیشتری است.

اقدام مورد نظر
مهم ترین مسائلی که مصرف کنندگان مایلند این بخش به آن رسیدگی کند، کاهش استفاده از آفت کش ها و کودها، بسته بندی (غیرقابل بازیافت) و ضایعات است. مصرف کنندگان در کشورهای مورد بررسی بر موارد متفاوتی تاکید کردند. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یک تمرکز جدی در هلند است. پاسخ دهندگان در هلند و بریتانیا بر اهمیت توجه بیشتر به مشکل بسته بندی بیش از حد (غیرقابل بازیافت) تاکید می کنند. مصرف کنندگان فرانسوی مشتاق کاهش مصرف بیش از حد آب هستند. تمرکز اصلی در آلمان بر روی خطرات بهداشتی مرتبط با استفاده از آفت کش ها و کودها است.

دیدگاه مصرف کنندگان در مورد پایداری
شرکت تحقیقاتی Kantar در شاخص پایداری 2022 خود خاطرنشان می کند که 97٪ از مصرف کنندگان ترجیح می دهند یک سبک زندگی پایدار داشته باشند، اما تنها 13٪ از آنها در واقع تغییرات رفتاری مورد نیاز را ایجاد می کنند. آنها در مورد گل ها و گیاهان نیز به “پایدار” ترجیح داده اند. با این وجود، وقتی نوبت به بحران می رسد، مصرف کنندگان خود را با چند مانع مواجه می شوند. فقدان اطلاعات واضح محصول، در دسترس بودن محدود و قیمت آنها را از انتخاب محصولات پایدار باز می دارد. این یکی از نتایج نظرسنجی است که توسط Kantar در هلند، فرانسه، آلمان و بریتانیا برای شورای گل هلند در ماه اوت انجام شد. در مجموع 4820 مصرف کننده 18 تا 70 ساله در یک نظرسنجی جامع آنلاین شرکت کردند.

اکثر مصرف کنندگان، مانند خریداران محصولات باغبانی، پایداری را موضوع مهمی می دانند. شورای گل هلند این موضوع را در چهار کشور اتحادیه اروپا مورد مطالعه قرار داد. نزدیک به 90 درصد از مردم مایل به خرید گل ها و گیاهان محلی هستند و بیش از یک سوم آنها واقعاً این کار را انجام می دهند. شورای گل هلند یک مطالعه در مورد علت این امر را سفارش داد. در حال حاضر یک تغییر قابل توجه به سمت پایداری در بخش باغبانی وجود دارد، اما آگاهی مصرف کنندگان از این موضوع هنوز نسبتاً محدود است. مهمتر از همه، خرید گل و گیاه باید برای مصرف کنندگان سرگرم کننده و ساده باشد.

محصول طبیعی که باعث خوشحالی مردم می شود
این نظرسنجی نشان می دهد که یک سوم مردم (34 درصد) معتقدند که بخش باغبانی تأثیر مثبتی بر ارتقای پایداری در جامعه دارد. از این نظر، این بخش عمدتاً با “محصول طبیعی که مردم را خوشحال می کند” مرتبط است. به طور خاص، پاسخ دهندگان معتقدند که گل ها و گیاهان برای سیاره (24٪) و سلامت خود (20٪) مفید هستند.

برای اطلاعات بیشتر
شورای گل هلند
www.flowercouncil.co.uk