صادرات محصولات کشاورزی نیجریه شاهد افزایش حمل و نقل هوایی خواهد بود

منبع: businessamlive.com



منبع

بر اساس گزارش Marketwatch، اندازه بازار جهانی حمل و نقل هوایی در سال 2022 به 299.7 میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال 2028 به 448 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 6.95 درصدی را بین سال‌های 2023-2028 نشان دهد.

با این حال، الکس نوبا، رئیس انجمن صاحبان هواپیما و خلبانان نیجریه، بر ارتباط راهبردی ساخت فرودگاه های باری در جایی که مزیت های نسبی برای بازرگانان، کشاورزان و خطوط هوایی وجود دارد، تاکید کرده است. به گفته نوبا، دولت فدرال باید اطلاعاتی را در مورد چیزهایی که در حال تولید هستند، جایی که بازار آن چیزها قرار دارد و ارائه دهندگان خدمات ارائه دهد تا سهامداران را قادر سازد از فرصت هایی که بازار ارائه می دهد بهره برداری کنند.

متأسفانه، هدف نیجریه برای به فعلیت رساندن اقتصاد مبتنی بر صادرات از طریق حمل و نقل هوایی هنوز دور از انتظار است. گزارش ها نشان می دهد که این کشور سالانه حدود 1 میلیارد دلار به دلیل فقدان انگیزه عملیاتی و سرمایه گذاری در صنعت و همچنین در بخش هوانوردی برای فرصت های صادراتی در محصولات کشاورزی از دست می دهد. اداره فرودگاه های فدرال نیجریه (FAAN) در گزارشی اعلام کرد که واردات سالانه محموله هوایی نیجریه حدود 131 میلیون تن بوده است، در حالی که این کشور تنها 16 میلیون تن کالا از طریق هوایی صادر می کند.

داده‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای حمل و نقل محصولات کشاورزی از طریق هوا به دلیل نیاز مصرف‌کنندگان به دسترسی به محصولات در حالت اولیه، بدون پردازش شیمیایی و نگهداری مرتبط با این کالاها، به طور فزاینده‌ای جهانی می‌شود.